Tā paredz kopīgus noteikumus par atbalstu un kompensāciju pasažieriem sakarā ar iekāpšanas atteikumu lidmašīnā, ilgu lidojuma kavēšanos vai lidojumu atcelšanu. Katrs gaisa pārvadātājs, kas iesaistīts pasažieru reisu apkalpošanā, var pilnveidot regulas prasības pēc saviem pasažieru apkalpošanas standartiem, taču kopējais regulas pamats paredz minimālo pakalpojumu un pasažieru atbalsta kopumu, kas ir jānodrošina ikvienam gaisa pārvadātājam. Pasažieri ar šo regulu un tās specifiku var iepazīties pērkot biļeti pie izvēlētā gaisa pārvadātāja, taču, ja tas nav laicīgi izdarīts, gaisa pārvadātāja apkalpojošais personāls lidostās pie pirmās nepieciešamības izsniegs pasažieriem viņu tiesību uzskates materiālus un atbildēs uz jautājumiem.
Taujāti par biežākajiem lidmašīnu reisu kavēšanās iemesliem, lidostas darbinieki atzīst, ka no lidostas puses netiek veikta šāda uzskaite, taču iemesli var būt visdažādākie.
Ja pie iekāpšanas sektora tiek izziņota reisa kavēšanās un tās aptuvenais laiks, pasažieris var vērsties pie apkalpojošā personāla, kurš arī katrā konkrētajā situācijā sniegs visu nepieciešamo atbalstu vadoties pēc regulas un gaisa pārvadātāja prasībām. Ja nokļūšana galamērķī būtiski maina tālākos pasažiera plānus, minētā regula paredz, ka pasažierim ir tiesības saņemt arī naudas kompensāciju, kuras apmēri var atšķirties un ir atkarīgi no katra gaisa pārvadātāja iekšējās politikas. Kompensācijas apmērs var sasniegt 250 eiro par visiem lidojumiem 1500 kilometru vai mazākā attālumā, 400 eiro par visiem lidojumiem ES iekšienē vairāk nekā 1500 kilometru attālumā un par visiem citiem lidojumiem 1500 līdz 3500 kilometru attālumā, kā arī 600 eiro par visiem lidojumiem, uz ko neattiecas iepriekšējie nosacījumi. Ja reisa kavēšanās ir 5 stundas un ilgāk, pasažieris ir tiesīgs pieprasīt, lai aviokompānija atgrieztu naudu par iegādāto biļeti.
Citi vērtīgi ceļošanas padomi un ne tikai - www.diena.lv/dienacelo.