Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +3 °C
Apmācies
Otrdiena, 23. aprīlis
Jurģis, Juris, Georgs

Bavārijas Valsts operas intendants Nikolauss Bahlers: Mēs esam nams, kurā stiprināt garu

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
t
Izķēzīt operas žanru ar pseidomūsdienīgām (lopiskām) režijām nozīmē degradēt operas žanru. Postmodernistiem skauž klasiskās operas lielums, jo paši ir sīki cilvēciņi. Tad viņi grib dubļos iemīdīt arī ģeniālo komponistu darbus.
mēs
m
vācieša proponēto operas estētiku jau baudāmteju 18gadus,tā kā jauna te nekā nav,bet operas satura bagātību šāda veida vienvirziena pieeja tikai noplicina un beigas nebūs vairs tālu!!!!
jumors
j
Pavisam noteikti neesmu lumpens- bet vecmodīgs gan, un uzskatu, ka stāvu kultūras sardzē. Jā, savā mērogā, protams, bet reti gadās, ka laikmetīgums patiešām ir, tomēr netracina.
tie punkti ir pārvērsti LODĒS
t
Nepārtraukti šāviņi, kas tiek raidīti mūsu EKONOMIKAI un KULTŪRAI. Tas austriešu VAMPĪRS lai bildē paver muti, tad būs skaidrs arī pielaidīgajiem, ar ko darīšana. JEROHOMOVIČS būs nākamais aiz NAUMAŅA ekstremālais braucējs, tendenciozi apmīļojošais, grupējuma STUTE. Tagad piedodiet man, ko teikšu: VĪRIETIS, kurš sievieti pazīst tikai teorētiski, ir laižams pie teikšanas TIKAI tad, ja blakus ir OTRS raksts, kas pauž heteroseksuāla cilvēka skatapunktu, no tāda, kam ģimene, bērni, sieviete nav tikai projekts, kuru atsviež atpakaļ, kā to dara KKF, uzrakstot uz blankas- jūsu projekts ir labs, bet mums ir aktuālāki. Kas tā aktualitāte? Lieluzvedums paraidam?
  • 8
  • 1
man jāgūst punkti
m
jā un būtu labi ik pa laikam godīgi atbildēt vai kultūra iraid tā kai sardzē stāvi vai tie ir tie kam jāgūst punkti jo laikmetīgums IR daļa no kultūras bet punktu guvējiem nav obligāti orientēties tajā pietiek mācēt būt savam čomam ar savu mērķauditoriju(upuriem)
  • 0
  • 0
man jāgūst punkti
m
nevaino tajā laikmetīgumu bet... ... ... lumpenus kas sgrābuši vadošas ultūrpozīcijas un VIŅU izpratni par laikmetīgumu vai precīzāk tādas neesamību
  • 2
  • 1
paldies, kolosāla intervija
p
ir interesanti lasīt gudru cilvēku sarunas, pulgotāju provinciālisms un gara aprobežotība ir saprotama - LUMPEŅI
paldies Jums arī
p
mums nebūs jālien, kur Jūs jau priekšā, gara plašums, kā runā, visizteiktākā mērā piemītot šizofrēniķiem un perversiju cienītājiem varbūt maldos, iespējams ir vēl k'da zorte, kuri izrādes laikā drāž mobiļņiku, bet priekškaram aizveroties, dauza kājas un kliedz wow un ū-ū, jo ir tambovas vilku radinieki rūmes mums pietiks, sveiciens no hermaņčikiem, rīt Mūžības svētdiena, būs labi
  • 8
  • 2
grupenfīrers< intendantam
g
No kuras puses vējelis pūš, ar āriskajām idejām? Vai nav pazīstami izgājieni? Mums miskastes Karmena zināma, neturas kopā pa vairāki lāgi, bet Violeta vēl kūtī vai vircas bedrē nav bijusi. Ko nu? Viņš zina, par ko mēs domājam, Verdi, Mocartu, Vāgneru klausoties... Varbūt, ka laiks mūs savietot kādās kamerās, filtrācijas nometnēs sadzīt, lai kļūtu visām pasaules ten-den-cēm paklausīgi? Vienam uzstādījumam pievienojos- ja dzīvojam katoliskā vai protestantu vidē, kultūras atšķirība pastāv. Tāpat kā kultūras atšķirības ir arhaiskā sabiedrības modelī ar ģimeni- sievu, vīru un bērniem, pretstatot šai vērtībai geju, lesbiešu, dažādu perversoloģijas pulciņu dalībnieku sabiedrību ar savu mākslu. Nepatīkami, bet viss nav netīrs, kur jukas kā komposta kaudzē. Ir pelēks. Balts ir un Melns arī. Ir daudzas skaidras krāsas un izpratne bez duļķēm un puvekļiem ir.
Pulga
P
Interesanti. Jā, grūta dzīve tiem operrežisoriem. Redz Verdi laikā prostitūtu par galveno varoni padarīt ... Tas bija šoks skatītājiem. Kas šodien varētu būt šoks? - Tas, ka Traviata patiesībā ir lesbiete vai, ka Alfredo tēvs homofobs?? :) Tas taču fakstiksi jau arī ir beidzies. Pat Latvijā ārlietu ministra pīkstiens nekādu īpašu rezonansi vairs neizsauc.
Zāļu Vecis
Z
MOTO: Es vācieti dancināšu uz karstiem ķieģeļiem! "NO KĀ JUMS BAIL? " Nu re,kundziņš izaicināja, mēs tagad varētum skriet ko un demonstrēt, ka esam drosmīgi, ko? Piepildīsim savu oāzi ar pasaules gairlaicības remdinošiem ārišķumiem, ko? Mēs esam raženi, mēs esam diženi! Lauksaimniecību, rūpniecību čakli nīcinājām. mežus cirtām un vēl cirstīsim. kuģus sagriezām. Jo mums ir OĀZE, kas citiem rūp! Kur ŽAGARS, vai tad ar Jerohomoviču par maz? Vāciets mūs pamācīs sasildīties, kustēties VĒL ātrāk, lai izbrīvētu VIŅAM rūmi! Slinkums sākas, piemēram, tad, kad no iekšpuses MĀKSLAS DARBU NEJĒDZ SLĒGT, tā vietā par LIELU NAUDU taisa tehniskus brīnumus, digitalizē- ir interesanti, protams, līdz vienam brīdim, turklāt MUMS tādas naudas nav. Žagars būvēja savus jaukumus finglierēdams uz citu rēķina, muļķoja, atņēma, izkauca, dabūja no savējiem. Dzefirelli traviata filmā ir nepārspēta, operā Karmena, Bohēma...statiska nedzīva, stīvi muzejiska. Bet skatieties franču MECCO kanālu, tas ir vairāk kā vācu ārišķīgums, amerikāniskais izgāzīgums, paskatieties, nupat bija MAKBETS, Stila kostīmi- stilizēti, skatuves iekārta, solistu aktiermeistarība, vienota režija- arī tājās operas daļās, kur starpspēles, kādi raganu skati- caurviju darbība, vokālais sniegums. REŽIJA! Velti iztērēts laukums laikrakstā! Ja miglu laižam mūsu pēdīgajā apziņā, kas nemitīgi tiek gatavota mankurtismam, tad labi. Vēl par daudz pieminēto Ņetrebko, mākslinieci, kuras teikto nevar un nedrīkst primitivizēt. Vai tad nesparotami, ja Ņetrebko saka, ka Dezdemonu nedziedās, ja Otello ir tik idiotisks, ka lakatiņa dēļ žņaudz mīļoto sievieti nost. Vēl Anna Ņetrebko kādā intervija gluži vaļsirdīgi teica, ka IZTURĒS visus režijas trikus, jo laiks iet, karjera nav mūžīga un viņa, kas ziedojusi sevi Mākslai līdz pēdējai nervu un talanta šūniņai vēlas NOPELNĪT naudu. Lai bez plašā dzīvokļa Amerikā viņai būtu arī "muiža" pie jūras, klinšu un skaistuma ieskauta, viņa stāvēs pāri ik vienam šķērslim, kas varētu liegt piepildīt savas mākslinieciskās un personiskās vēlmes. Anna Ņetrebko skaisti teica, ka lēdijas Makbetas lomā viņa atpūšas, jo beidzot var būt tāda, kāda patiesībā ir. Tas jāsaprot tieši, primitīvi, kā te vācu sūtnis sludina? Mēs neesam bijuši un nebūsim UBAGI, kam vislaik jālūr uz šādu vācieti. Ja viņš būtu iepazinis mūsu kultūru, šo to varētu pamācīties no mums. Bet tas SLINKUMS un VARAS KĀRE, maukties visiem ar sevi virsū. SATELĪTPROGRAMAS un citi brīnumi ir BIZNESS, kundziņiem peļņa vajadzīga, māksla ir tikai aizsegs. BARĪBAS ĶĒDE, tā es domāju un domāju, ka domā daudzi, ja saprot pasaules alkatības cēloņus un sekas!
DĪVAINI,
D
ka nav viedokļu par šo rakstu. Vai patiesi cilvēki neizprot, kādēļ tieši tagad un tieši tāds raksts, un tieši Jerohomovi'ča un autriešu intendanta saruna te izcelta.Turklāt pārfrazējot patiesību, izplatot melus un aicinot sabiedrību uz KĀRTĒJO UPURI!
  • 5
  • 1
Frāžu kalējs
F
"Mēs esam nams, kurā stiprināt garu ..".Lūdzu turpiniet teikumu: KO garu?
  • 2
  • 1
Drīkst uzdot jautājumu?
D
Tomēr neesat pavisam kļūdījies, jo atminējos to, ka laikam 2013. gada pavasarī Elīna Garanča ar Roberto Alaņju dziedāja "Karmenu" Dzefirelli režijā - Vīnes Valsts operā. Pa youtube klejo daži skatīju veikti nelegāli videomateriāli, kuros redzams, ka Vīnes Valsts opera ļoti drosmīgi bija ļāvusi Elīnai Garančai iziet uz skatuves ar īstajiem, gaišajiem matiem, neliekot vilkt parūku. Tās bija vien dažas izrādes, kuras netika ne legāli filmētas, ne translētas. Tā "Karmena" EG un RA, ko translēja pa visu pasauli, nebija Dzefirelli režijā, bet gan toreiz pavisam jauna, svaigi tapusi Ričarda Eira režija. Viņš ir diezgan pieprasīts režisors ASV un Lielbritānijā mūsdienās un izceļas ar tādu zināmu konservatīvismu, kur, tiesa, tiek pieļautas kaut kādas atkāpes no kanona, taču šīs atkāpes un jauninājumi tiek izveidoti un pienesti jau tikpat kanoniski kā vecvecais stāsts, un tie nekad nedrīkst aizvest par tālu laikā - "Traviata" Londonā ir un būs krinolīnā, "Karmena" Ņujorkā - arī neskraidīs legingos vai īsos svārciņos, kā tas itin bieži redzams citviet Eiropā. Nekāda psihodēliska režijas teātra vāciskā izpratnē, tomēr tas arī vairs nav Dzefirelli. Kaut kas pa vidam. Dzefirelli "Bohēmās" Ņujorkā un Vīnē ļoti daudz ir dziedājusi Maija Kovaļevska, kā arī Dzefirelli "Karmenā" Ņujorkā (vēl pirms Eirs tur radīja savu jauno variantu) un Vīnē. Viņai visādā ziņā bijis ievērojami vairāk darīšanas ar Dzefirelli režijām nekā Elīnai Garančai. Lai gan Maijai Kovaļevskai ar figūru viss kārtībā, Dzefirelli baloniņos viņai vietas vienmēr ir bijis pietiekoši. Kas attiecas uz frančvalodīgo operas režiju, tad arī "lēnām pār tiltu"! Tas pats Mezzo rādīja 2012. gada Lionas operas iestudējumu, kas bija veidots tādā naivista Anrī Ruso estētikā (dekorācijas tiešām krāšņas!), bet Karmena bija strīptīzdejotāja, un pārējas tās meitenes, ar kurām viņa sākumā kāvās - arī. Tātad vairs nekādas tabakas fabrikas. Un tā kā Karmenu dziedāja žilbinoši skaista latīņemerikāņu dziedātāja (skat. you tube: Josè Maria Lo Monaco - CARMEN (Bizet)), tad viņas izģērbšanās no estētiskā viedokļa nekādu pretīgumu raisīt nevarēja, tomēr.... jautājums, vai Karmenai patiešām pa skatuvi jāskraida pilnīgi kailām krūtīm, paliek, nemaz nerunājot par to, ka ļoti daudzi izcili mecosoprāni tādā iestudējumā nemaz nevarētu piedalīties, jo tur tiešām, ja figūra nav nevainojama, tad tajā lomā vaira nav ko darīt. Opera taču it kā esot pirmām kārtām mūzika, kam visi pārējie mākslu veidi pakārtojas lejupejošā progresijā. Ar to es tikai gribēju teikt, ka arī Francijā šī slimība ir ievazāta. 2006. vai 2007. gada sezonu Parīzes Nacionālajā operā atvēra tāda "Traviata", ka tik turies. Tomēr ar tolaik vēl pavisam frišo Jonasu Kaufmanu kā Alfredo, kuram tad vēl nebija 40 un mati vēl nebija sākuši sirmot. Viņa de Grijē jau ir opītis, ja salīdzina ar to laiku. Lai nu kā - tolaik slaveno Alfredo kabaletu, kurā viņš tik laimīgi dzied par savu dzīvi ar Violetu laukos, Kaufmans dziedāja guļus uz muguras, labojot zāles pļaujamo :)) Kam negadās?
  • 4
  • 0
Zāļu Vecis
Z
Drīkst uzdot un atbildēšu, nu jau šauboties, jo vizuāli iespējams, ka bildes ir sajukušas, gluži kā es pats ( pa brīžam klizmai atkāpjoties). Jau iepriekš domās "aizķēros", bet nepratu pārbaudīt, tāpēc pat ļoti iespējams, ka kļūda ir visai cūciska. Attaisnojuma naff,ir tikai sekojošs apstāklis, ka skatījos Bohēmu un tūliņ pa pēdām Karmenu. Pirmā ar savu balkoniņu, kur Mimī un Rūdolfs knapi iespiedās, savu apjomu mocīti, bet otrā- Metropolitāna, diemžēl, manā ķirbī būs iestiprinājusies šķērseniski. Tad nu mana galviņa, kā Sūnu ciema zēnos, Kunga aprūpēta - čiks!
  • 5
  • 3
Drīkst uzdot jautājumu?
D
Man kā cilvēkam, kas ļoti seko Elīnas Garančas daiļradei, ir jautājums - sakiet, kad un kādā Dzefirelli režijā viņa ir uzstājusies? Jo personīgi man par to nekas nav zināms, nemaz nerunājot par to, ka nav redzēts, kā viņa izpilda Dzefirelli zīmējumu.
  • 6
  • 0
papildus
p
Par Dzefirelli, līdz kuram šim kundziņam tik tāļu kā gaismas gads. Ja dzefirelli zīmējumu/ uzstādījumu izpilda meistari, kā Alaņjas un mūsu Elīnas Garančas gadījumā, tad nicinājumam nav ne vismazākā iemesla. Paskatieties uz Natalī Desē, kā viņa prot piepildīt Lučiju ( šķietami arhaisko ), kā Pulka meitu un Hofmaņa Olimpiju, ka skatītāji rēc un rīko ovācijas ( seksuāli aptrakusi lelle, kāzu tērpā jāteniski virsū Hofmanim uz salmu kaudzes ratos, dzied koloratūras). Konservatīvais nav tas, kas dzīvs acu priekšā, bet tas, kas šim LAIKMETĪGĀS mākslas gigantam galvā un vēl šur tur.
  • 2
  • 2

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja