Otrā stāva izstāžu zālēs dominēs jūras tēma. Muzeja mākslas ekspertes Ingrīda Raudsepa un Jana Rāve sagatavojušas izstādi par jūru, kas veidota sadarbībā ar Tukuma muzeju, LU Akadēmisko bibliotēku, Latvijas Mākslinieku savienību, privāto kolekciju muzeju Nellija, kā arī ar Jaunās mākslas muzeju Pērnavā un Lietuvas mākslinieci Gražinu Vitartaiti. Laika posms, kurā tapuši izstādē redzamie mākslas darbi, aptver veselu gadsimtu. 20. gs. pirmo pusi izstādē pārstāv Johana Valtera, Jāņa Kugas, Eduarda Kalniņa, Augusta Annusa, jūrmalnieka Pāvila Štelmahera darbi. Savukārt gadsimta otrajā pusē tapuši izstādē eksponētie Jāņa Pauļuka, Leonīda Āriņa, Henrija Klēbaha un citu izstādē redzamo autoru gleznojumi. Spilgtu akcentu izstādē ienes Helēnas Heinrihsones un igauņu Mākslinieces Noras Rabas darbi.
Jūras tematikai veltītās glezniecības konkursizstādes Marīna’2017 laureāte kategorijā Mākslas studenti, maģistra grādu ieguvusī jaunā gleznotāja Anete Kalniņa savus jaunākos darbus apkopojusi izstādē Ainava - Abstrakcija. Tajā redzēsim arī viņas diplomdarbu. Gleznās tiek attēlotas monumentālas struktūras - mežs, jūra, kas rada mūžības un dabas varenības izjūtu. Gleznojot kokus, var uzburt priecīgu iespaidu: noslēpumainu, trauksmainu vai pat dramatiski saspringtu.
Gleznotājai pašlaik aktuālas ir krāsas un krāsu salikumi, kas rada mierīgu un patīkamu sajūtu ar pāris košākiem akcentiem - novakare priežu silā, ēnas, kas redzamas pilsētas parkos, migla Vidzemes plašumos vai apsnigusi bērzu birze. Katrs darbs ir kā suverēna telpa – atvērta ikviena cilvēka garīgām pārdomām.
Kamīnzālē iekārtota mākslinieces Zitas Sudņikas smalki izjusto gleznojumu izstāde Dagdas parketa stāsti, ar kuru viņa atzīmē nozīmīgu dzīves jubileju. Gleznojumi tapuši uz lietota ozolkoka un priedes parketa plāksnēm, kuras slīpējuši Dagdas pilsētas ļaudis vairāku paaudžu garumā. Kad grīda bija savu laiku nokalpojusi, tā nonāca mākslinieces rokās un piedzīvoja savu pārtapšanas stāstu. Gleznās redzam sadzīviskas, necilas, ilgi kalpojušas lietas, bet katra no tām nes sevī kādu māksliniecei īpaši nozīmīgu vēsti, atmiņu vai asociāciju. Tēva mūrēta plīts, bļoda ar pīlādžogām vai nonēsāti zābaciņi, kas bijuši liecinieki kāda maza cilvēka pirmajiem soļiem. Lai akcentētu gleznu cikla ideju par mazo lietu lielo dabu, klusinātā kolorītā gleznotajos darbos dominē zelta toņi, kas kontrastē un izceļ vienkāršo, sadzīvisko objektu trauslo šarmu.