Izdzīvošanas skola
Režisore Alise Zariņa uzņems spēlfilmu Nospiedumi. Tas būs stāsts par perfekcionisti Līvu – viņa ilgojas pēc stabilitātes un drošības mīlestībā, ģimenē un karjerā, taču tad tēvs, ar kuru meitai ir stipri sarežģītas attiecības, smagā stāvoklī nokļūst slimnīcā. Uz jautājumu par to, kā radās doma veidot šādu filmu, režisore atbild, ka tās ir bijušas sarunas ar daudz un dažādām sievietēm par to, kā viņu pašu priekšstatus par attiecībām vai ģimeni ietekmējuši vecāki, it sevišķi tēvs.
"Man šķiet, ka mūsdienu Latvijas kino daudz vairāk ir šķetinājis mātes un dēla vai mātes un bērnu attiecības, un samērā maz runāts par attiecībām ar tēvu vai šiem platuma grādiem un manai paaudzei tik raksturīgo tēva fiziskās vai emocionālās klātbūtnes trūkumu un tā sekām pieaugušā dzīvē," skaidro Alise Zariņa, kurai šī būs otrā spēlfilma viņas daiļradē. Savu debiju režisore piedzīvoja ar kinodarbu Blakus (2019). "Es vēlos veidot stāstus, kurus apdzīvo daudzšķautņaini sieviešu tēli, stāstus, kas meklē ceļus prom no stereotipiem, un vienlaikus vēlos to darīt viegli, cilvēciski un ar humoru – pat runājot par smagām tēmām –, un ļoti ceru, ka šis būs viens no šādiem stāstiem," par savu jauno projektu saka Alise Zariņa.
Spēlfilmas Dvēseļu putenis režisors Dzintars Dreibergs savā nākamajā darbā Brāļu karš turpinās Latvijas vēstures izpēti 20 gadus vēlākā laika periodā – Otrā pasaules kara laikā, kad divi Latvijas armijas virsnieka dēli nonāk katrs savā frontes pusē. Režisors Juris Poškus veidos spēlfilmu Kalendārs mani sauc pēc rakstnieka Andra Kalnozola grāmatas motīviem. Savukārt režisors Pāvels Gumennikovs savā darbā Izdzīvošanas skola vēstīs par dumpinieciski noskaņotu pusaudzi, kas aizved savu neredzīgo jaunāko māsu sen izsapņotā piedzīvojumā, izdzīvošanas sacensībās mežā, lai slēptu skaudro patiesību – viņu abu tēvs pēkšņi ir miris.
Visu rakstu lasiet avīzes Diena otrdienas, 21. jūnija, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!