Viņš atzīmēja, ka šobrīd "Rail Baltica" projektā notiek būvniecības darbi Rīgas centrālajā dzelzceļa stacijā un lidostā "Rīga", notiek visas pamattrases projektēšanas darbi, kā arī ir izsludināta otrā kārta iepirkumā par būvniecības darbiem visā pamattrasē.
"Ļoti ceram, ka nākamā gada otrajā pusē varēsim sākt būvniecības darbus pamattrasē," sacīja Linkaits.
Vienlaikus viņš izteica šaubas, vai pietiks iezīmēto līdzekļu visas trases izbūvēšanai līdz 2026.-2027.gadam.
"Tāpēc mūsu stratēģiskais mērķis ir izbūvēt pirmo posmu no Rīgas lidostas Lietuvas virzienā. Tātad virzienā uz Eiropu mums ir jābūt pamata trasei līdz 2027.gadam," sacīja Linkaits.
Jau vēstīts, ka "Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2026.gada līdz 2030.gadam.