To, ka iniciatīva, lai gan daudz un sen kabinetos apspriesta, bija nesagatavota un nesaskaņota, spilgti raksturoja ne tikai Nacionālo bruņoto spēku komandiera Leonīda Kalniņa izteikumi pāris dienas vēlāk, atklāti pasakot, ka ar brīvprātīgu rekrutēšanu valstij nesokas un uz brīvprātību esot "naivi cerēt". Pabrika piedāvājumā 2023. gadā vispārējās aizsardzības dienestā plānots brīvprātīgi piesaistīt 1000 cilvēku. Tikmēr Kalniņš atzīst, ka šogad izdevies brīvprātīgi rekrutēt vien 98. Atšķirību starp šiem skaitļiem turpmāk sauksim par "Pabrika brīvprātības principu". Motivējoši? Diez vai. Pagaidām A/P iecerētajam premjera kandidātam izdevies rekrutēt savā priekšvēlēšanu sarakstā Krievijas propagandas šovu zvaigzni Andri Lielo, gastroenterologu Anatoliju Danilānu, Saskaņas Eviju Papuli un no dienesta aizbaidīt krietni vairāk un kaujas spējīgākus. Aroganto priekšvēlēšanu saukli "atņemiet vecvecākiem pasi!" A/P tipiskie vēlētāji drīz varēs mērķēt paši sava politveidojuma atbalstītāju virzienā.
Parunājot ar koalīcijas partneriem, top skaidrs, ka nesagatavoti šai Pabrika un A/P priekšvēlēšanu iniciatīvai ir arī viņi, bet jūtas spiesti bez īpašiem iebildumiem paust atbalstu iecerei, kuru esošajā drošības situācijā un pie dramatiski zemajiem rekrutēšanas rādītājiem neatbalstīt nav iespējams, bet par kuras ieviešanas tehniskajām detaļām nav daudz zināms. Skaidrs, ka pret vispārējo valsts aizsardzības dienestu šajā priekšvēlēšanu kampaņā iestāties ir atvēlēts margināļiem, populistiem un prokrieviski noskaņotajiem. Un neskaidrības daudzpunkte, kādu Pabriks atstāja savā vairāk uz lozungiem, mazāk uz skaidrības ieviešanu vērstajā preses konferencē, šo idejas noliedzēju priekšvēlēšanu kampaņām ir kā dāvana.
Pabrika nesagatavotais iznāciens bija neslēpti pieskaņots gaidāmajam A/P vēlēšanu "lokomotīvju" prezentācijas pasākumam, iesildīšanās premjera kandidāta lomai, kurai Pabriks oficiāli netika vēl izvirzīts, bet par ko jau sen nešaubās neviens politikas pazinējs. Acīmredzot, apzinoties, ka lokomotīves ir ar pārāk lieliem defektiem, šī biznesa projekta gludai ievilkšanai Saeimā un ietekmes saglabāšanai bija nepieciešams "oh!" moments, patriotiska iniciatīva, kas absorbēs brīnumus, ko redzam A/P kandidātu sarakstu augšgalā.