Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +7 °C
Apmācies
Ceturtdiena, 26. decembris
Megija, Dainuvīte, Gija

Ar Exeo spāņu Seat piedalīsies vidusklases pīrāga dalīšanā

Aizvadītajā rudenī Parīzes izstādē bija un tūlīt durvis verošajā Ženēvas autošovā galvenais sērijveida jaunums spāņu ražotāja Seat stendā būs vidējās klases auto Exeo. Seat tas, protams, ir jaunums, taču kopumā par gluži jaunu to nosaukt grūti, jo Seat Exeo pēc būtības ir iepriekšējās paaudzes Audi A4, tikai ar seatisku dizainu un izmaiņām komplektācijās.

AutoDienas pārstāvim pirmajam no Latvijas medijiem Spānijas dienvidu piekrastē pie Marbellas pilsētiņas, kur kūrortsezonā mudž no slavenībām un viņu autiņiem, bija iespēja izvērtēt, cik iespaidīgs ir Audi vāciskais mantojums un ko Exeo radīšanā spējuši klāt likt paši spāņi.

Cepures jautājums

Hrestomātiskais teiciens "neskati vīru no cepures" nu galīgi nav attiecināms uz Exeo gadījumu, ja ņem vērā, ka Seat devīze ir "Auto emocion!" Pirmās emocijas mēs gūstam no izskata, tādēļ cepures jautājums ir aktuāls. Vēl jo vairāk, ja citi svaigākie spāņu modeļi Leon un jaunā Ibiza ir izskatā azartiski, lecīgi un emocijas raisoši.

Priekšpusē Exeo sedans, protams, ir ieguvis Seat saimei piederību apliecinošus vaibstus. Taču kopējais tēls emocijas diez kā neraisa. Auto ir proporcionāls, glīts, bet vēss kā saules neuzsildīts loga stikls. Iepriekšējā Audi A4 virsbūve pamatos nav mainījusies - tikai motora pārsegs, sānskata spoguļi, optika un bamperi. Jumta līnija, durvis un pat spārni ir viens pret vienu. Salonā tas pats - iepriekšējā A4 panelis, tikai ar Seat stūri un apaļām ventilācijas lūkām, kādas ir joprojām uz konveijera esošajam A4 kabrioletam. Spāņi ir centušies kaut mazliet palielināt vietu otrajā rindā sēdošajiem un sēdekļu atzveltnes nav tik masīvas, kā bija donoram, taču lielu efektu tas nav devis. Arī Exeo pasažieriem aizmugurē būs pašauri.

Iesaiņots Spānijā

Prezentācijā Exeo projekta tehniskais vadītājs Karloss Gonsaless savu rūpju bērnu pasniedza kā pirmo kompānijas midsize sedanu, atļaujoties "piemirst" par līdz 2004.gadam ražotajiem Toledo, kas tikai pēdējā paaudzē pārvērtās par kaut ko uz pusi līdzīgu miniveniem. Tiesa, jaunajā kompānijas modeļu gammā Exeo tiešām ir pirmais vidusklases sedans, kam paralēli tiks izlaista arī universāļa modifikācija. Vienu eksemplāru Marbellā mums demonstrēja, taču braukšanai tika piedāvāti vienīgi sedani.

Exeo tiek montēti netālu no Barselonas, uz kurieni no Ingolštates pārcelts iepriekšējās paaudzes Audi A4 konveijers. Tādējādi krīzes apstākļos, kad jāskaita ikviens izdotais eiro, Seat gamma ir papildināta ar iespējami minimāliem izdevumiem. Ņemot vērā, ka Volkswagen Group ietilpstošais Seat atšķirībā no Audi pēdējos gados koncernam biežāk radījis zaudējumus nekā peļņu, pieeja Exeo radīšanā ir saprotama.

Galvenie Exeo konkurenti būs tādi auto kā Ford Mondeo, Peugeot 407, Renault Laguna un Mazda6. Cerības uz savu daļu D segmentā spāņiem var pavērt vilinoša cena un labs aprīkojums.

Aprīkojums patiešām ir bagātīgs jau bāzes komplektācijā Reference: ESP un TCS drošības sistēmas, miglas lampas, divzonu klimata iekārta, elektrificēti visi durvju logi un sānskata spoguļi, audiocentrs ar MP3 un mūsdienu elektronisko līdzekļu pieslēgumiem, kā arī septiņi airbag, ieskaitot ceļgalu sargu zem stūres (pavisam iespējami deviņi), grūti sasitams Double pane glass stiklojums un vēl vesels lērums patīkamu lietu.

No Audi pārņemta arī Exeo dzinēju gamma, taču atšķirībā no Premium vācieša spānim nav paredzēti ne sešcilindru motori, ne arī pilnpiedziņa. Pat ar transmisijām pagaidām ir ļoti trūcīgi - viena vienīga sešpakāpju manuālā kārba visiem pieciem dzinējiem. Tika solīts, ka vēlāk būs arī sešpakāpju automāts, taču ar termiņu nosaukšanu Seat runasvīri bija izvairīgi.

Tajā nišā, kur startē Exeo, dzinēju plejāde tomēr atzīstama par pilnīgi pietiekamu: trīs benzīnnieki ar jaudu 102 (1,6 l), 150 (1,8 l), 200 ZS (2,0 l) un divlitru dīzeļdzinējs ar 143 vai 170 ZS jaudu.

Brauciena iespaidi

No minētajiem Marbellā izmēģināt izdevās tikai divus dzinējus - abus niknākos - gan benzīna, gan dīzeli. 200 ZS vērtais benzīna motors ir apgādāts ar turbīnu un zināmā mērā var aizstāt pat V6 trūkumu, jo 100 km/h no vietas sasniedz jau pēc 7,3 sekundēm. Motors ir ne tikai ātrs, bet arī elastīgs un labi sapārots ar pārnesumkārbu. Līdzīgi vārdi, izņemot tos par V6, jāveltī arī spēcīgākajam dīzelim, taču ātrumkārba, lai arī slēdzas tikpat precīzi, komplektā ar TDI šķiet it kā sausāka un zaudē daļu elegances.

Exeo braukšanas īpašības ir atzinības vērtas. Precīza un ātruma izmaiņām atbilstoši saprotama stūre. Uz ceļa auto turas kā pielīmēts un teicami ietur kursu pat lielā ātrumā. Būtu brīnums, ja būtu citādi, jo galu galā visa Exeo tehnika nāk no Audi, turklāt arī Seat patstāvīgāk ražotās mašīnas brauc labi. Taču ir viens BET. Proti, vajadzība ekonomēt laikam likusi ietaupīt uz skaņas izolācijas materiāliem. Exeo salonā ir skaļāks nekā bija vecajā A4, turklāt parādās spāņu montāžas faktors. Materiāli ir tikpat kvalitatīvi kā Audi, bet salikšanā mazliet pietrūcis vācu pedantiskās rūpības.

Cenas būs vilinošas

Vācijā Exeo tirdzniecība tiks sākta martā, bet Baltijā nez vai ātrāk par aprīli. Somu distributors un mūsu dīleris līdz raksta nodošanai nepaspēja nosaukt Exeo cenas Latvijā, bet Vācijā bāze ar 1,6 l dzinēju maksās 21 990 eiro un 2,0 l TDI (143 ZS) - 25 990 eiro. Ja izsīks konkurentu noliktavu rezerves un tām pakārtotās akciju cenas, Exeo pirkums var izrādīties ļoti pievilcīgs.

***

Seat Exeo

* * * Dizains

* * * * * Tehnika

* * * * Komforts

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Interesanti

Vairāk Interesanti


Receptes

Vairāk Receptes


Dzīvnieki

Vairāk Dzīvnieki


Notikumi

Vairāk Notikumi


Cits

Vairāk Cits


Tehnoloģijas

Vairāk Tehnoloģijas


Zirnis joko

Vairāk Zirnis joko