Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus

Pieredze

Vecstudente jūsu priekšā! © DIENA

Eksāmenu balle beigusies, augstskolā vietiņa aizsista, viesi aizgājuši. Ko nu? Ar vienu soli universitātē. Madara par mācīšanos un atklājumiem, kad vidusskola sen jau cauri, bet tagad vajadzīgais priekšmets tobrīd nav apgūts vispār.

Atvērta pieeja krāsām © DIENA

Uzņēmums Alina tapis, Solvitai Kostjukovai mēģinot biznesā iedzīvināt tēva inovāciju – jaunu tehnoloģiju, kas padara krāsas videi draudzīgākas un veselībai nekaitīgākas. Nu jau uzņēmums ne tikai iekarojis popularitāti Eiropā, bet skatās arī Amerikas virzienā.

Lai būtu nākamais Google © DIENA(4)

Nordigen dibinātāji Roberts Bernāns (31) un Rolands Mesters (29) izveidojuši palīgu bankām kredītu izvērtēšanā. Abiem uzņēmējiem ir pamats domāt, ka tieši viņu piedāvātais pakalpojums savā nozarē šobrīd ir vislabākais pasaulē.

Sēnes klausa mēnesim © DIENA(2)

Zemnieku saimniecībā Trubenieki Jānis Volksons (41) bijušo cūku fermu pārveidojis šitaku audzētavā, nodibinājis kontaktus ar Japānu un stāsta sēņu stāstus arī tūristiem.

Sparģeļu trakums © DIENA(1)

Lai gan varētu šķist, ka sparģeļi Latvijā ir pēdējo gadu modes kliedziens, patiesībā pašmāju virtuvē tie pazīstami jau sen. Mazzaru saimniecībā vērtē, ka tiem ir perspektīva un audzēšanu Latvijā noteikti varētu vēl attīstīt.

Investīciju tēlnieki © DIENA

Anatomy Next ir 2013. gadā dibināts uzņēmums, kura pirmais produkts bija anatomijas grāmata māksliniekiem. Šobrīd uzņēmums izaudzis jau līdz trim produktu līnijām – attīsta arī anatomijas simulatorus medicīnas studentiem un armijas mediķiem paredzētu neatliekamās palīdzības treniņu simulatoru.

The Word Business* © DIENA

Latvijas zīmoli un biznesa vide no malas jeb rakstnieks Maiks Koljers par to, kā, rakstot grāmatu par dažādiem uzņēmumiem Latvijā, viņš atklāja patieso latgaliešu skaitu, iepazinās ar modes dizaineriem meža vidū un atklāja sev un citiem biznesa stāstu interesanto pusi.

Ozolzīles bez kofeīna © DIENA

Veselīgs un dabīgs produkts, kas nav zaudējis bērnības garšu. Tā par vecmammas pūra lādē atstāto cigoriņu kafijas recepti saka Alīdas kafejas zīmola saimniece Jolanta Kovnacka

Mieriņa bioloģiskā stratēģija © DIENA

Tas, ka jauniešiem laukos nav perspektīvas, ir mīts, uzsver bioloģiskās saimniecības īpašnieks Kārlis Mieriņš. Viņš ar ģimeni saimnieko Viļakas novadā, kur deviņdesmitajos gados vecāki par privatizācijas sertifikātiem iegādājušies zemi un sākuši attīstīt piena lopkopību. Kārlis īpašumu savā ziņā pārņēmis 2015. gadā, un nu viņa gādībā ir 90 hektāru zemes, 81 liellopa ganāmpulks un lieli plāni nākotnei.

Platforma atspērienam © DIENA

Interneta tehnoloģijām un informācijas aprites tīkliem ir neaptverami milzīgs un joprojām neprognozējams attīstības potenciāls. Tas padara pasauli arvien pieejamāku un rada iespējas vadīt projektus teju no jebkuras vietas uz zemeslodes, galvenais nokomplektēt labu darbinieku komandu. "Vēlme arvien iemācīties ko jaunu, atvērtība idejām un pieredzei, entuziasms, jauneklīga domāšana, spēja iet līdzi laikam ir īpašības, ko darbiniekos vērtēju visaugstāk," uzsver Gustavs Upmanis, interneta platformu Kurp es? un Visas iespējas vadītājs.

Ar bērnības garšu © DIENA

Personīgo vajadzību vadīta, Mazo lāču putras saimniece Laura Prūse kardināli mainīja dzīvi un radīja produktu, kas gan vizuāli, gan pēc satura atšķiras no veikalu plauktos ierastās, nozares milžu ražotās bērnu pārtikas.

Augļkopības mugurkauls © DIENA

Ja vien neesam saistīti ar akadēmisko dzīvi vai pastiprināti neinteresējamies par kādu no zinātnes nozarēm, visticamāk, nezinām, "kur tie zinātnieki dzīvo". Dobeles Dārzkopības institūts pēdējos gados arvien vairāk rīko dažādus publiskus pasākumus, un pētnieki paši dodas dārzā stāstīt, skaidrot un meklēt atbildes uz jautājumiem.

Čipsu vīrs atnācis © DIENA(2)

Padarot jau populāro uzkodu čipsus veselīgākus un neatkāpjoties no sava sapņa par ražotni, Jersikas čipsu saimnieks Artis Paeglis radījis produktu, kas nu jau pazīstams arī ārpus Latvijas.

Ar īsto eļļu vibrāciju © DIENA

No sapņa par ārstu var izaugt arī spa salons un sava kosmētikas līnija – ar savu pieredzi apliecina Līga Aizsila. Viņa pārliecinājusies, ka biznesā svarīga arī intuīcija un nepārtraukta vēlme izzināt, un savam salonam attīstības idejas smeļas arī eksotiskos ceļojumos.