Laika ziņas
Šodien
Migla
Sestdiena, 28. decembris
Inga, Irvita, Ivita, Ingeborga

Ar vienām riepām visu gadu

Izlaidīsim prognozes, kurām tāpat neviens netic, un riepu tirgotāju zūdīšanos par pārpildītām noliktavām. Šaurā rocība daudziem liegs svaigas, melnas gumijas aromātu, un nāksies izlīdzēties ar tām pašām riepām, kurās pārlaista ziema. Un kāpēc gan ne? Galu galā ar ziemas riepām (bez radzēm) vasarā braukt drīkst, bet otrādi gan ne.

Ne vienam vien automobilim ziemas apavi sasnieguši minimālo 4 mm robežu, un izdevīgāk ir tādas riepas nobraukt pavisam, bet rudenī pirkt jaunas. Atkrīt rūpes par glabāšanu, maksa par montāžu, un kaut ko pārbalansēt atminamies tikai tad, kad riteņi "met" tā, ka stūri rauj no rokām ārā. "Amerikāņu metode," smejas Atlas Motors direktors Dāvis Maksiņš. "Vienas riepas visu gadu." Taču eksperti atgādina, ka ar ziemas riepām vasarā jāievēro piesardzība, bet mīkstās (frikcijas) riepas siltajā sezonā var kļūt pat bīstamas. SIA Laneks riepu eksperts Tāls Meļķis domā, ka ziemas riepas pastiprināti dilst un var visu vasaru neizvilkt, tādēļ skopais maksās divreiz. Asāk to izjutīs jaudīgu un lielu auto īpašnieki.

Drošība pirmajā vietā

"Braukt ar ziemas riepām vasarā nav ne ekonomiski gudri, ne droši," uzskata Drošas braukšanas skolas apmācību direktors Arturs Priednieks. Vasaras karstumā ziemas riepas gumija kļūst pārāk mīksta un sāk ļodzīties, tāpēc sāk izslīdēt un pastiprināti dilt, tādējādi pasliktinās vadāmība un saķere, attiecīgi samazinās braukšanas drošība. "Tāpēc, turoties līdzi braukšanas plūsmai, var rasties daudzas nedrošas situācijas pārsteiguma veidā, ar kurām apstākļiem neatbilstoša riepa var netikt galā, lai arī cik prasmīgs autovadītājs būtu pie stūres. Īsāk sakot, braukt var, bet nav ne droši, ne arī ekonomiski," rezumē A.Priednieks. "Riepa ir kā airbag. Varbūt to nekad nevajadzēs, bet tā viena reize var būt liktenīga," saka Ainārs Gulbis, SIA Dalans pārdevējs. "Vienkārši jābrauc prātīgāk, apzinoties, ka riepas nav tik labas kā vienmēr."

Vivaldi atkal ir modē?

Varētu domāt, ka pienākusi "četru gadalaiku" jeb vissezonas riepu lielā diena, taču eksperti nepiekrīt. "Vissezonas riepas ir izdevīgas tikai tiem, kas brauc vai nu ļoti maz, vai ļoti daudz," spriež Freibi riepas tirdzniecības vadītājs Ainārs Millers. Pirmie, kas nenobrauc pat 10 000 km, neizjutīs vissezonas riepu mazspēju ziemā, otrie būs spiesti nopirkt jaunas. Vissezonas riepu iegāde attaisnojas nelieliem izmēriem un augstiem sānu profiliem, vecākiem un mazjaudīgiem auto, kas pārvietojas pa pilsētu vai pa grants ceļiem. Zemprofila vissezonas riepa, kaut vai izplatītā 205/55 R16, neglābjami zaudē visām vasaras riepām, kā tikko pierādījis vācu žurnāls Auto Bild, iekļaujot testā Goodyear Vector 4Seasons. Pie mums šo riepu pat nepārdod, taču pārdošanā ir citas, piemēram, Pirelli P6 Four Seasons, kuras pirmsākumi meklējami pirmā Audi A6 Allroad oriģinālaprīkojumā. Interesi par riepām četriem gadalaikiem apstiprina T.Meļķis: "Vēlmi iegādāties vissezonas riepas izsaka pietiekami daudz klientu, lai par to nopietni domātu. Šeit daudz kas atkarīgs no pārdevēja godaprāta. Nav retums ieraudzīt M+S apzīmējumu arī uz gluži vasarīgiem protektoriem Āzijas izcelsmes riepām.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Interesanti

Vairāk Interesanti


Receptes

Vairāk Receptes


Dzīvnieki

Vairāk Dzīvnieki


Notikumi

Vairāk Notikumi


Cits

Vairāk Cits


Tehnoloģijas

Vairāk Tehnoloģijas


Zirnis joko

Vairāk Zirnis joko