"Šogad konkurss Latvijas Gada auto būs vēl pārskatāmāks un atklātāks. Rūpīgāk tiks izraudzīts žūrijas sastāvs, turklāt katra žūrijas pārstāvja balsojums būs publisks, skaidro konkursa rīkotājs Māris Ozoliņš, kurš ir arī portālu JauniAuto.lv un Garaza.lv īpašnieks.
M. Ozoliņš piebilst, ka konkursa norises laikā tiks publicēta informācija par katra pretendenta plusiem un mīnusiem, kas pircējiem ļaus labāk saprast, kādi ir auto izvēles kritēriji, kam pievērst uzmanību un kādam mērķim konkrētais auto ir vispiemērotākais.
"Mūsu apskatos ir gan tehniskā informācija par automašīnu, gan žūrijas locekļu iespaidi, gan arī dīlera komentārs," skaidro Māris Ozoliņš.
Kā pirmo žūrija ir vērtējusi kompakto krosoveru Mazda CX-5, jo tā konkursā tika pieteikta visātrāk. Līdzīgi tiks vērtētas arī pārējās automašīnas.
Šis ir pirmais Mazda modelis, kura konstrukcija sastāv tikai un vienīgi no jaunās paaudzes Skyactive tehnoloģijām. Mazda par Skyactive tagad sauc gan virsbūvi un šasiju, kas veidotas īpaši vieglas, gan īpaši ekonomiskus, videi draudzīgus dzinējus un pārnesumkārbas. Jaunais divlitru benzīna motors pilnpiedziņas versijā attīsta 160 zirgspēkus, bet mašīnai ar priekšpiedziņu tas ir 165 zirgspēkus jaudīgs. Arī 2,2 litru turbodīzelim ir divas jaudas versijas 150 vai 175 ZS.
Automobilim pieejams plašs mūsdienīga aprīkojuma klāsts sākot ar start/stop ierīci un beidzot ar City Safety sistēmu, kas sadursmes briesmu gadījumā pie salīdzinoši maza ātruma nodrošina automātisku apstāšanos.
Mazda CX-5 oficiāli atzīts par vienu no drošākajiem automobiļiem pasaulē, iegūstot maksimālo piecu zvaigžņu vērtējumu Euro NCAP sadursmju testā.
Mazda CX-5 tehniskie dati:
Benzīna dzinēji:
2,0 l 160 ZS 6,6 l/ 100 km
2,0 l 165 ZS 6,0 l/ 100 km
Dīzeļdzinēji:
2,2 l 150 ZS 4,6 l/ 100 km
2,2 l 175 ZS 5,5 l/ 100 km
Transmisija:
sešpakāpju mehāniskā vai sešpakāpju automātiskā pārnesumkārba, priekšējo vai visu riteņu piedziņa;
Cena no 16 200 latiem.
Latvijas Gada auto 2013 žūrijas locekļu pirmie iespaidi:
Edgars Utāns Latvenergo transporta daļas vadītājs:
"Samērā liels auto, bet nav smagnējs. Viegli un paklausīgi vadās, stabili turas uz ceļa."
Māris Dzelzgalvis, jauniauto.lv žurnālists:
"Teicams dīzeļmotors (kluss, atsaucīgs, jaudīgs), labi salāgots ar sešpakāpju automātu. Patēriņš 9,4 10,5 l/100 km, kaut arī testa režīmā nav mazs. Vadīšana precīza, vadītāja vieta kopumā ērta. Aizrādījums par maz vietas kreisās rokas elkonim un par tuvu galvas balsts. Akustiskais fons lutina priekšā sēdošos. Aizmugurē jau ir skaļāk un no ceļa jūtamas vibrācijas uz virsbūvi. Aizmugures piekarei nepatīk asas bedres un ielāpi. Bagāžnieka vāks atveras nepietiekami augstu (augumiem virs 180 cm būs jāpieliecas). Cena liek aizdomāties jau par augstākiem plauktiem."
Ivars Caune, autosportists:
"Mazda CX-5 patika ar savu dinamiku."
Raimonds Volonts, autoservisa V4 Motors direktors:
"Pārdomāts, kvalitatīvs auto. Patika piekare, trokšņu izolācija laba. Priekšējā paneļa iekārtojums ļoti veiksmīgs, viss viegli atrodams un ātri saprotams. Priekšdaļas dizains gan šķiet nav izdevies."
Andris Kulbergs, Inchcape uzņēmumu grupas Latvijā vadītājs:
"Jau vairākus gadus novērojam nepārprotamu Latvijas iedzīvotāju intereses pieaugumu par jaunām apvidus automašīnām. Pateicoties bargajām ziemām un nereti grūti izbraucamajiem ceļiem, apvidus auto segments Latvijā ir kļuvis viennozīmīgi lielākais. Šī gada pavasarī šajā klasē pieteicām nopietnu konkurentu līdzšinējiem segmenta līderiem pilnīgi jaunu Mazda CX-5.
Šis ir viens no pēdējo gadu svarīgākajiem Mazda modeļu jaunumiem. Lepojamies ar jauno automašīnu gan, pateicoties veiksmīgajiem tirdzniecības apjomiem visā pasaulē, gan lielajai klientu interesē tepat Latvijā, kā arī zinām cik detalizēti Mazda inženieri pārdomāja un testēja katru automašīnas sīkāko detaļu un tehnoloģisko inovāciju. Šo faktu un Mazda izslavētā braukšanas prieka dēļ ceram uz labiem rezultātiem arī konkursā Latvijas Gada Auto 2013."
Mazda CX5 cenas un komplektācijas skatāmas šeit:
http://www.jauniauto.lv/newCars/getModifications/id/1195
Konkursa Latvijas Gada auto mērķis ir ar kompetentas žūrijas un masu mēdiju atbalstu pievērst Latvijas sabiedrības uzmanību jaunākajiem auto ražotāju sasniegumiem, kas ir pieejami Latvijas tirgū. Konkurss šogad notiek četrpadsmito reizi.
"Konkursam ir vairāki jauninājumi, taču nemainīgs būs konkursa mērķis - pievērst uzmanību autoražotāju jaunumiem, kas pieejami Latvijas tirgū," skaidroja organizētājs Māris Ozoliņš
Konkurss šobrīd jau ir sācies. Augustā, septembrī un oktobrī sekos auto testa posmi. Noslēguma pasākums ar apbalvošanu notiks 2012.gada 1.decembrī.