Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +4 °C
Apmācies
Svētdiena, 29. decembris
Solveiga, Ilgona

Līdz lūpai nokomplektēts 3.sērijas BMW

BMW dīleru iekšējā statistika teic, ka universāls jeb Touring ir maz iekārota 3.sērijas modeļa virsbūve, jo pircēji dod priekšroku sedaniem, retāk coupe vai pat kabrioletiem. Tas saistīts ne tik daudz ar pusotra tūkstoša eiro uzcenojumu par diviem papildu logiem un bagāžas tīklu, bet gan veciem ieradumiem.

Atšķirībā no BMW dzimtenes Vācijas jauna, dārga auto universāls joprojām tiek uzskatīts par otršķirīgu virsbūvi. Touringu ir maz pat starp jauniem piektajiem BMW (lietotu auto tirgū aina ir gluži pretēja), un vispār - ja gribi BMW ar lielu bagāžnieku un piekabes āķi, pērc X3 vai X5! Taču ir arī citādi vai patstāvīgi domājošie, un viņiem domāts 3.sērijas Touring.

Ar Touring dzīve ērtāka


Pirmajā mirklī universālis tiešām šķiet galīgi neizdevīgs pirkums. Kāda jēga maksāt 1450 eiro par bagāžnieku, kurš nav lielāks kā sedanam un aizsargāts nevis ar metāla vāku, bet mīkstu plastmasas pārvalku? Sportkombi tipa mašīnas nav Opel Vectra Caravan, kurā televizors lien iekšā pat ar nenolocītiem sēdekļiem. BMW Touring somu sekcijas standarta ietilpība ir 460 litru. Tas ne tuvu nav vidējās klases rekords un vēl jo vairāk universālim, jo pat VW Jetta sedanam ir 500 l bagāžnieks. Tomēr ne viss ir izmērāms litros. Touring pakaļējās durvis atveras tik augstu, ka šķiet gandrīz vertikālas, pārsegam ir trīs stāvokļi un durvju aile vismaz par 50% platāka un divreiz augstāka nekā sedanam. Un, tā kā grīda ir vienādā līmenī ar slieksni, lietus laikā jūs svilpodami varat sēdēt uz sava tūringa maliņas un pārvilkt sporta kurpes, kamēr pirmšķirīgo sedanu īpašnieki izpilda jogas vingrinājumu "lotosa zieds atveras reizē ar slapjām kedām" salonā. Niķelētā maliņa ir ne mazāk ērta arī saulainā laikā.

Bagāžnieka pārsegs


Touring ekspluatācijai ir arī savi mīnusi. Tam ir sliktāka aerodinamika un pārredzamība uz aizmuguri, universālī vairāk dzirdami vēja un ceļa trokšņi, un tas ir par 70 kilogramiem smagāks nekā sedans. Puse no dzīvmasas pieauguma laikam aizgājusi bagāžnieka pārsega turētājā. Tas ir tik pamatīgs un smags, ka šķiet kā papildu virsbūves stiprības balsts. Pēc resnās sijas izņemšanas (tam jānospiež divas elementāras pogas) Touring sāni gan negāžas viens otram virsū, taču pārsega turētājs kaut kur tāpat jāliek. Ja plānots izmantot Touring ar nolaistām atzveltnēm, pārsegu labāk atstāt mājās, jo tas ir lielāks par profesionālo sarullējamo ekrānu. Pietrūkst arī bagāžas durvju elektropiedziņas, kas tagad sastopama arī mazāk prestižos universālos, piemēram, Citroen C5 un Honda Accord.

6 cilindri, 4 velkošie riteņi


Pavērojot uz ielas lietotus 3.sērijas Touring, atliek secināt, ka šīs BMW virsbūves liktenis ir mūžīga kopdzīve ar dīzeli. Vismaz 8 no 10 gadījumiem tā izlēmuši universāļu pirmie īpašnieki. Patiešām, BMW 335i Touring pat uz papīra uzrakstīts izskatās mazliet nesaderīgi, kaut gan karsts 306 zirgspēku vagoniņš bavāriešu recepšu grāmatā ir. Universāļu īpašniekiem pēc dabas patīk kaut ko vest, vilkt un stumt, un te vislabākais ir dīzelis. Četrcilindru 320d ar 177 zirgspēkiem ir vienīgais BMW un vienīgais auto, kāds dzīvē vajadzīgs. Taču BMW ir premium marka ar slaveniem sešcilindru rindas dzinējiem. AutoDienas testētajam Touring bija 3 litru dīzelis ar 231 zirgspēku un 500 ņūtonmetriem. Kā obligāta piedeva ir "M pakete", jo BMW ar ciparu kombināciju 330 aizmugurē Latvijā reti aiziet tautās bez M3 tipa spoileriem, resnas sporta stūres un speciāla dizaina riteņiem, kuru riepas aizmugurē bez redzama iemesla ir platākas nekā priekšā. 330xd standarta izmērs visiem četriem ratiem ir 225/45 R17. Tajā pašā laikā jumta reliņi, pašsaprotams universāļa atribūts, jāpasūta atsevišķi. Ak jā, vai es jau pieminēju pilnpiedziņu? Pilnai laimei ideālā BMW prototips aprīkots ar xDrive un tādējādi saucas 330xd. Lai kukaiņi smilkst...

Aktīva dzīvesstila forma


Tā kā 3.sērijas universālim pietiktu ar pusi no sešiem dīzeļa cilindriem, 330xd baudāmi iet uz priekšu jau ar ļoooti zemiem apgriezieniem vai gandrīz bez tiem. Ieminot grīdā, Steptronic automāts (arī opcija) pārlec uz leju un turbokomprespors iegriež sešus stobrus dobjā rūcienā. 6,7 sekundes līdz 100 km/h dīzelim izskatās iespaidīgi, tomēr nepamet smaguma sajūta. 1700 kg un 4x4 mehānismi noēd enerģiju un motora spēku.

Papildu pusasis priekšā nedaudz palielina arī apgrieziena rādiusu un izmaina izsvarojumu, ko BMW parasti cenšas turēt tuvu perfektam. Un arī to bargo, slideno ziemu, kur xDrive sevi var parādīt visā spožumā, pēdējos gados diez cik daudz nav bijis.

Nez kā brauc 335d? Bez pilnpiedziņas, ar 286 ZS un "īsāku" galveno pārnesumu? Stop, pietiek! Atliksim malā treknos trijniekus, jo no spoilerotā pilnpiedziņas fat boy cenas jau metas tumšs gar acīm. Vienalga, vai ar četriem vai sešiem cilindriem BMW 3.sērijas Touring ir tikpat prestiža un tehniski izsmalcināta automašīna kā sedans.

Priekštats par kombi kā opīšu mašīnu sen novecojis, sevišķi BMW 3.sērijas gadījumā, jo tos izvēlas gados vai vismaz garā jauni, uzņēmīgi cilvēki, kas brīvajā laikā ne tikai ved, velk un stumj, bet burā, kāpj kalnos un skrien pa mežu ar kompasu.

***

BMW 335i Touring


* * * * Dizains

* * * * * tehnika

* * * * komforts

Cenas, eiro


BMW 318i Touring 29 510

BMW 320d Touring 34 610

BMW 330xd Touring 44 160*

Audi A4 Avant 2.0 TDI 32 070

Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro 42 120

*demoautomašīnas cena ar papildaprīkojumu 61 251 eiro, dīlera speciālā cena ar atlaidi 52 675 eiro

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Interesanti

Vairāk Interesanti


Receptes

Vairāk Receptes


Dzīvnieki

Vairāk Dzīvnieki


Notikumi

Vairāk Notikumi


Cits

Vairāk Cits


Tehnoloģijas

Vairāk Tehnoloģijas


Zirnis joko

Vairāk Zirnis joko