Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +9 °C
Skaidrs
Sestdiena, 19. oktobris
Drosma, Drosmis, Elīna

Pagriezienu signālu (ne)lietošanas ieradumi raksturo uzvedību uz ceļa

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
Mārcis Logins
M
Ļoti aktuāls raksts vēl joprojām (t.i. 2010, gadā). Gribēju vēl tikai piebilst, ka pagrieziena rādīšana liecina arī par paša vadītāja sagatavotību manevram, kas nozīmē, ka tas nav sasteigts un mirkļa untuma izraisīts.
Nātre
N
Viņi nevis nerāda, bet vienkārši nespēj darīt vairākas darbības uzreiz:braukt un slēgt pagriezienus.Tas saistīts ar pelēko vielu..
Long
L
Nav jau tik traki. Sen neesmu Rīgā manījis šādas situācijas kreisajā joslā, bet atminos, ka ir taisīts garš pīkstiens kad kāds tieši pirms manis tā izdara. Manuprāt, nav jēgas cepties par šo visu, nervi neizturētu. Pie šāda secinājuma nonācu ~pirms gada vasarā maļoties pa centru, vajadzēja vairākus labos pagriezienus taisīt. Aiz muguras auto rinda, gājējiem sarkanais, bet tie slāj. Pēc trešās pīpināšanas kļuva skaidrs - nav vērts. Visus nepārmācīšu.
vivs>>grads
v
Nesteidz kaisīt pelnus sev uz galvas. Par Tavu gadījumu vēl varbūt strīdīgi, bet biezā slānī ir gadījumi, kad CP-isti par pagriezienu (ne)rādīšanu uzbrauc pilnīgi nevietā un tiek sveikā cauri tikai tāpēc, ka kādam slinkums viņus iz---st. CSN, ja paskatās visus punktus, kas attiecas uz pagriezienu rādīšanu, nesaka, ka vienmēr pagrieziens jārāda. Jāizvēlās tāds signalizācijas veids, kurš visnepārprotamāk ļauj apkārtējiem saprast, ko Tu taisies darīt. Ne vienmēr tas ir labais pagrieziens, kad nogriezies pa labi u.t.t. Ja kādā no gadījumiem (varbūt ne īsti Tavā) Tava izvēle, kā nepārprotamāk brīdināt pārējos satiksmes dalībniekus, nesakrīt ar CP-ista vienu CSN izlasīta teikuma interpretāciju (veicot manevru jārāda pagrieziens), tad tā pēc likuma jau ir CP, nevis Tava problēma - tu nedrīskti rādīt pagriezienu, ja tādā veidā Tu vari maldināt pārējos satiksmes dalībniekus. Tavā gadījumā jāpaskatās, cik plata bija nogriešanās josla pa labi, kā tur ar to apstāšanos pasažieru izlaišanai u.t.t. Var izrādīties, ka labais pagrieziens konkrātajā gadījumā no joslas, no kuras iespējama tikai nogriešanās pa labi, bija maldinošāks, nekā pagrieziena nerādīšana. Varbūt Tu taisījies, noteikumus nepārkāpjot, vai pārkāpjot nebūtiskāk, nekā aizbraucot taisni no pagrieziena joslas, apstāties pie apmales stāvēšanai vai pasažiera izlaišanai, par ko arī signalizēji ar labo pagriezienu. Ja nesignalizēji - tātad netaisījies piestāt pie apmales, tātad taisījies braukt tur, kur josla ved - pa labi. Padomā, piem., par nobraucienu no Akmens tilta Vecrīgas pusē - 2 joslas pāriet 3 joslās bez līniju apzīmējumiem un visi šajā līkumā pārkārtojas tālākai kustībai - kurš uz kreiso joslu, lai brauktu uz Vecrīgu, kurš uz labo, lai brauktu pa Krasta, kurš uz vidējo, lai nogrieztos uz 13 Janvāra. Ak, jā, un trolejbusi brauc taisni, ko nedrīkst neviens cits. Ko tagad parādīs labais pagrieziens, ko ieslēdz pa kreiso joslu no tilta nobraukušais? Ka viņš veic pagriezienu pa labi? Ka viņš pārkārtojas uz labo malējo joslu? Ka viņš griežas pa labi, jo taisni nedrīkst, bet faktiski pārkārtojas pa kreisi, lai apgrieztos braukšanai uz Vecrīgu? Laime, ka Cp-isi droši vien saprot vismaz tik daudz, ka saprot to, ka nesaprot, kā būtu jārāda pagrieziens šajā "pagriezienā pa labi". Un neriskē visiem prasīt ne par ko neinformējošu, toties makten maldinošu, labā pagrieziena rādīšanu......
Oskars
O
Atzīšos savos grēkos! uz to pamudināja raksta tēma. Aizpagājušā gada Jāņos sabiju Kurzemes pusē un, atpakaļ uz Rīgu braucot, braucu pirmais mūsu grupā (4 mašīnas) pa Ventspils šoseju. Tikpat kā visu ceļu veicu ar atļauto ātrumu 90 km/h, kad piestājām zaļajā pieturā, vēl minūtes 10 mums traucās garām niknu šoferu vadītas mašīnas, jo viņiem bija jāsteidzas ar ātrumu 100 - 110 km/h, bet es to biju traucējis gandrīz stundu. Atvainojos visiem. Kopš tās reizes nobraucu malā, ja redzu, ka kādam traucēju pārkāpt satiksmes noteikumus! :)
G
G
Pilnīgi piekrītu , pie mums pagriezienus nerāda!
Grads
G
Tā jau parasti daru, šo piemēru minu tikai tādēļ, ka rakstā minēts: "...netiks sodīts, pat ja ievārīs šo putru tieši ceļu policista acu priekšā (ja vien CP auto neatrodas tieši aiz viņa, un arī tad diez vai)." P.S. Nekādu putru vai pārpratumu gan neradiju, bet noteikumi ir jāievēro, un soda arī par šādiem pārkāpumiem...
Sliktais
S
:) Tāda agresija uz ceļa kā Rīga, nav novērojama nekur citur! Pats pārvietojos ar 1.4i nelielu auto esmu samērā mierīgs braucējs! Taču, kad sakāpj uz nerviem, tad gan zinu, kā rīkoties! Nerādīt pagriezienus, strauji izdomāt palaist pie gājēju pārejas stāvošu onkulīti, uzsākt 2 sek pēc zaļā iedegšanās, utt! Uhuu, kas par agresijas viļņiem plūst man aiz muguras! Un ja vēl mani pavada 100% nesodāmības sajūta, tad pavisam relaksējos :) Jo cik esmu ievērojis - kārtības sargi paši pagriezienus rāda samērā reti! Un policija, jau savā ziņā ir vainīga - kāpēc nesoda par jebkuru pārkāpumu? Bet redz nē, mēs tikai krūmos ar radaru un vakaros ar trubiņu! Ātra un viegla nauda! Bet tas neder! Lai sāktos kultūra uz ielām, mūsu bāliņus jāsoda par ceļa nedošanu, nepārtrauktas līnijas šķērsošanu, runāšanu pa telefonu, pagriezienu nerādīšanu utt! Pats neesmu sodīts ne reizi par šiem pārkāpumiem, tad nu arī diemžēl mani vajā šī nesodāmības sajūta! Zinu, zinu -- esmu baigais kretīns! :) Veiksmīgu dienu!
Andrejs
A
Beidzot kāds arī aizskāra šo Tēmu! Tikai nez no tā kas mainīsies... Kretīnu pilni ceļi... un to kļūst arvien vairāk! Pagrieziena rādīšana mūsdienu sabiedrībā nav "stilīga". Dažiem atkal tikai pietiek spēka ar diviem pirkstiem stūri stūrēt, kur nu vēl pagriezienu ieslēgt!
QQ
Q
Pagriezienu rāda priekš tam , lai citi zinātu , ko Tu taisies darīt. Nevis Tu rādot vai nerādot demonstrē zināšanas par to, ka zini, kur un kā no katras joslas brauc ... Tik pat labi Tu varētu filozofēt , ka , ja visi brauc uz hokejas spēli uz Arēnu Rīga, tad pagriezieni nav jārāda, jo visi baruc uz vienu galamērķi pa vienu maršrutu. Tev grūti parādīt to nelaimīgo pagriezienu? Nedomā, bet rādi vienmēr. Lai zirgs domā - tam galva lielāka.
Grads
G
Starp citu sodīja mani par pagrieziena neparādīšanu, lai gan nevienu nemaldināju, jo pārkārtojos labajā joslā (parādot pagriezienu) , un tā kā no šīs joslas citur braukt nedrīkst tad pagriezienu otreiz neieslēdzu, bet eku policistam likās, ka šis pārkāpums maksā 10 Ls un 1 soda punkts. P.S. pagriezos no Brīvības gar VEF kult. namu.
QQ
Q
Bet es rādīju pagriezienus visur (es pat stāvvietā un pagalmā rādu - kaut kā automātiski pašprūk), priekšā nevienam nelīdu un pat neapdraudēju nevienu (ja nu sevi). Bet izskatījās droši vien ultra nekaunīgi vai pat vājprātīgi...
QQ
Q
Sorry visiem šodien - plkst. 17.45 atbaraucu no Jaunās Ģertrūdes baznīcas līdz Mežciema Statoilam pa 16 minūtēm. Vēlreiz atvainojos, ja mans brauciens sagrieza iekšas kādam, kas to redzēja.
nu vai zini
n
"Nenoliegšu, ka pats itin bieži skrienu pa blakus joslu un tad mēģinu iespiesties blakus, kā arī laižu sev priekšā tādus pašus. " Lūk, šāda iznešanās visvairāk mani tracina un, ja vēl pasaka "paldies" par to ka ir izrādījies nekaunīgāks par pārējiem, tad vispār...!!!!
J.M.
J
Autors ir aizmirsis pieminēt nekaunīgos sabiedriskā transporta autobusu un trojejbusu vadītājus. Apturot savu mašīnu pieturas vietā, vadītājs momentā ieslēdz kreiso pagriezienu, signalizēdams, ka grib atstāt pieturas vietu, lai gan pasažieri vēl nav nedz izkāpuši, nedz iekāpuši, un pats tirgo biļetes. Arī tā ir satiksmes dezorganizēšana.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Interesanti

Vairāk Interesanti


Receptes

Vairāk Receptes


Dzīvnieki

Vairāk Dzīvnieki


Notikumi

Vairāk Notikumi


Cits

Vairāk Cits


Tehnoloģijas

Vairāk Tehnoloģijas


Zirnis joko

Vairāk Zirnis joko