Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +6 °C
Skaidrs
Svētdiena, 20. oktobris
Leonīda, Leonīds

Spēcinošs pildījums

Ideja paņemt parastu Volkswagen Passat, pastiept to garāku un pārdot kā lielu auto par vidēji lielu cenu ir īsti "šveiku" garā. Škoda Superb izrādījās vienīgais "strečs" (no angļu vārda stretch - izstiept), ko VW grupa uzdrīkstējās pārdot Eiropā. Pārējie akselerāti, ieskaitot pagarināto Audi A6, bija veltīti Ķīnas Tautas Republikai un tās topošajiem magnātiem, kamēr tie sarausīs pietiekami daudz naudas rollsroisam.

Kopš 2001.gada Škodai izdevies pārdot ap 130 000 Superb, un tas acīmredzot ir bijis pietiekami, lai mēģinātu vēlreiz. Jaunais Superb modelis ir vēl par 35 mm garāks, un vietas aizmugurējos sēdekļos ir tik daudz kā nevienā citā vidējās klases automobilī.

Ar smagu skatienu


Iepriekšējais Superb bija izgatavots no VW Passat sastāvdaļām un iztālēm arī atgādināja lielu pasātu. Čehu lielzemnieka jaunie federrati uzbūvēti pilnīgi no jauna, nu jau apakšā paliekot tagadējo Passat, tātad ar motoru šķērsvirzienā, nevis gareniski. Riteņu bāze, salīdzinot ar paša auto garumu (4,84 metri), nemaz nav tik gigantiska - 2,76 metri, tikai par 5 cm vairāk nekā donoram Passat. Profilā Superb padevies mazliet lempīgs, ar strupu bagāžnieku. Toties pretskatā skatiens smagnējs kā vācu luksusauto, sevišķi Elegance modelim, kam pagriežami biksenona lukturi ir standartaprīkojums. Škoda Superb izskatītos samērīgāk, ja vien dizaineri būtu atraduši līdzsvaru starp lukturiem priekšā un aizmugurē. Masīvie starmeši, kas raugās it kā caur pieri, modina atmiņā miglainus Dussenberg vai Cord ēras amerikāņu drednautus. Atcerēties neizdodas, taču visādā ziņā smalks darbs. Aizmugurējie turpretim ir gluži vienkārši otrādi apgriezta priekšējo kopija, tāpēc Superb "pūpes" pretskatā vairāk izskatās pēc liela Fiat Albea nekā pusotru tonnu smaga, komfortabla limuzīna.

Sedans + hečbeks


Lai gan Superb vārds nāk no XX gadsimta 30.gadiem, kad Škoda Superb bija gandrīz tikpat lepns auto kā Mercedes, tas, protams, nav limuzīns. Tas nav arī VW Phaeton "pa lēto", jo izejmateriāls, izmērs un, teiksim tā, prove ir pavisam cita. Toties savā bariņā lielā Škoda izceļas ar labu gaitas komfortu un piekari, kas piemērota nelīdzeniem ceļiem. Vecais Superb brauca mīkstāk, toties jaunais labāk sēž uz ceļa un precīzāk stūrējas. Piekare sakombinēta no Octavia un Passat detaļām. Pēdējās ir dārgākas un vajadzīgas tāpēc, ka Superb pieejams tāds motors, par kādu Octavia neuzdrīkstas domāt pat visdrosmīgākajos sapņos - 3,6 litru V6 no Passat R36! Škoda beidzot izstrādājusi pati savu dizainu salonam. Instrumentu panelis un viduskonsole izgatavoti oriģinālā stilā, turklāt ļoti kvalitatīvi un pat reprezentabli. To pasvītro flīģeļmelnais spīdums. Loža aizmugurē apgādāta ar atsevišķu "klimatu", taču sēdvietām ir paīss spilvens un trūkst papildu regulēšanas. Toties vietas kājām ir atliku likām, pat spilventiņš palikts. Superb kroņa triks ir Twindoor bagāžnieka vāks. Tas atveras gan ar, gan bez stikla, un neviens pat 100 gados netiks gudrs, vai Superb ir prestižs sedans vēlmju līmenī vai liels hečbeks ārpus jebkuras fantāzijas robežām. Ar 1670 litru maksimālo ietilpību Superb sadod pa biksēm pusducim lielu universālu. Škoda prāto arī par Superb universāli - tad nu gan Opel Vectra Caravan dabūs nokunkstēties.

6,5 sekundes pret 5,1 litru


To, vai super(b)gaita un super(b)vieta tiks papildināta arī ar super(b)īgu dinamiku, izšķir maksātspēja un plānotais automašīnas pielietojums. Līdz šim minimizācijas līderis bija Renault, kura Laguna kust uz priekšu arī ar dīzeli lielās Coca-Cola pudeles izmērā. Škoda Superb mazākais motors ir tikai 1,4 litri. Atmosfēriskajā versijā Škoda Fabia "maizes" dzinējs iztaisītu no Superb pagarinātu Trabantu, taču TSI tehnoloģija un turbokompresors pavelk jaudu līdz 125 ZS, bet 7 ātrumu DSG kārba atbrīvo vadītāju no 2000 pārslēgšanās reizēm ceļā no darba uz mājām. Latvijas Škoda dīleri gan nepaļaujas uz pircēju humora izjūtu (pie mums pat Octavia ar 1,4 motoru nav mašīna), tāpēc Superb cenu lapa sākas ar pilnīgi pietiekamu 1,8 litru TFSI turbo (160 ZS) un turpinās TDI motoru kaskādē ar straumes ātrumu no 105 līdz 140 ZS stundā. Tas ir, tikai ZS. Sešcilindru dīzeli, kas bija vislabākais motors vecajā Superb, vairs nepiedāvā, toties ir jau minētais benzīna V6. 260 ZS, obligāta pilnpiedziņa, DSG ar pogām uz stūres un 6,5 sekundes līdz 100 km/h acīmredzot iecerēti reprezentācijas nolūkiem. Par labu šai idejai runā plānotā superSuperba cena, ap 34 000 eiro. Šī dampja pilnīgs pretstats ir Superb Green Line, kas ar 1,9 l dīzeli izspiež vidējo patēriņu 5,1 l /100 km. 4x4 sistēma, komplektā ar ESP un kalnā braukšanas asistentu par piemaksu būs pieejama arī 1.8 TFSI un 2.0 TDI motoriem, turklāt dīzelim sekos arī klusāka 170 zirgspēku common-rail versija. Lētajām 4x4 versijām būs tikai manuālā ātrumkārba atšķirībā no 3.6 V6.

Kam gribas izstiept kājas?


Par Superb var smīkņāt vai brīnīties, taču cenas/izmēra attiecība ir nepārspējama, un tagad šajā svaru kausā iekrīt arī bagātīgs aprīkojums. Comfort izpildījumā Superb drīzāk ir liela Octavia, tikai ar jaunu paneli. Ambition un Elegance līmeņos ambīcijas un elegance aug līdz pat deviņiem airbagiem (ceļgalu spilvenu ieskaitot) un pilnai elektropaketei. Par 29 700 eiro Škoda jums pārdos tieši tādu auto kā bildē - ar gaišu ādas salonu un visādām ekstrām, izņemot navigāciju. Vēl 200 eiro jāpiemet par 18" riteņiem un 400 par Park Assist parkošanās palīgu. Jā, jā, tas ir tas pats brīnums, kas automātiski iestūrēja stāvvietā VW Touran! Analoģiski laba čehu alus kausam, Škoda Superb grācijas trūkumu atspēko ar spēcinošu pildījumu. Varbūt taupības laikos domniekiem un ministriem laiks atcerēties par Škodu? Tie, kurus birokrāta karjera nesaista, labprāt izstieptu nogurušās kājas braucot Škoda Superb taksometrā. Un nodomātu, ka par 30 000 eiro tomēr iznāk labu labais Passat.

***

Škoda Superb


Dizains ***

Tehnika ****

Komforts ****

***

Cena, eiro


Škoda Superb Comfort 1.8 TFSI 20 300

Škoda Superb Ambition 1.9 TDI 21 160

Škoda Superb Elegance 2.0 TDI DSG 29 700

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Interesanti

Vairāk Interesanti


Receptes

Vairāk Receptes


Dzīvnieki

Vairāk Dzīvnieki


Notikumi

Vairāk Notikumi


Cits

Vairāk Cits


Tehnoloģijas

Vairāk Tehnoloģijas


Zirnis joko

Vairāk Zirnis joko