Skolas nedrīkst vērtēt tikai izglītības sistēmas ietvaros – tām ir arī sociāla un kultūras funkcija, skaidro Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas priekšsēdētāja I. Druviete. Viņasprāt, ir vērts uzturēt arī klases ar 5 – 10 bērniem, lai nepaliktu tukši lauki. Identisks viedoklis ir arī R. Brokam, kurš uzsver, ka skola mūsdienās nav jāuztver tikai kā ēka, kurā mācās bērni – tā var kalpot par sociālo un kultūras centru kā bērniem, tā pieaugušajiem.Ministrs arī norādīja, ka turpmākos piecus gadus pirmklasnieku skaitam Latvijā ir prognozēts pieaugums 3% apmērā, turklāt līdzšinējā pieredze liecina, ka uz 1. klasi atnāk ap 5% sešgadīgu bērnu.“Šodien apgalvot, ka pēc sešiem, septiņiem gadiem skolu skaits būs jāsamazina četras reizes ir pāragri, jo vispārējās izglītības sistēma ir jāaplūko ne tikai no ekonomiskā viedokļa, bet arī jānodrošina tās pieejamība visā valsts teritorijā,” uzskata ministrs. Viņš uzsvēra, ka nav pieļaujama situācija, ka skolēniem ceļā no mājām līdz skolai būtu jāpavada gandrīz divas stundas. Savukārt I. Druviete norādīja, ka skolu tīkls jau ir pietiekami optimizēts, gandrīz izsmeļot iespēju veikt papildus skolu koncentrāciju. Viņasprāt, šāds ierosinājums pagaidām nav apspriežams.
Broks: skola nav jāuztver tikai kā ēkā
Izglītības jomas pārstāvji bērnu skaita samazināšanos apzinās, tomēr negatīvi vērtē investīciju baņķiera Ģirta Rungaiņa pieļāvumu, ka skolu skaitu tuvākajos gados nāksies samazināt četras reizes. Skolas veic arī sociālas un kultūras centra funkcijas, teju līdzīgās domās ir izglītības ministrs Rolands Broks (ZZS) un Saeimas deputāte Ina Druviete (Vienotība).
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.