To paredz Finanšu ministrijas (FM) izstrādātie grozījumi noteikumos par kārtību, kādā iestādes ievieto informāciju internetā. Par noteikumu grozījumiem otrdien, 2.augustā, lems valdība.
Noteikumi papildināti ar normu, kas paredz pienākumu valsts budžeta iestādēm publicēt detalizētu institūcijā strādājošo kontaktinformāciju un apmeklētāju pieņemšanas kārtību, tostarp iestādes struktūrvienību un amatpersonu (darbinieku) kontaktinformāciju – amatpersonas (darbinieka) amatu, vārdu, uzvārdu, tālruņa numuru, e-pastu, iestādes elektroniskā pasta adresi un iestādes darba laiku. Prasība nav attiecināma uz valsts drošības iestādēm, kā arī iestāžu amatpersonām, kuras veic operatīvas darbības pasākumus un speciālās izmeklēšanas darbības, paskaidro FM. Ministrijā uzskata, ka tas uzlabotu komunikāciju ar sabiedrību un nodrošinātu pilnvērtīgu iedzīvotāju tiešo saziņu ar valsts pārvaldē strādājošajiem.
Tāpat grozījumi paredz normu valsts budžeta iestādēm publicēt informāciju internētā par iestāžu tāmēm, ievietojot iestādes vadītāja apstiprinātas tāmes budžeta programmu un apakšprogrammu griezumā, kas ir apstiprinātas saskaņā ar valsts budžetu. Tādā veidā tiks nodrošināta valsts budžeta līdzekļu plānotā izlietojuma caurredzamība un sabiedrībai būs pieejamāka informācija par valsts budžeta iestāžu veicamajiem izdevumiem saskaņā ar valsts budžeta likumu kārtējam gadam. Tiek paredzēts, ka iestādēm 10 darbdienu laikā ir jāpublicē apstiprinātās tāmes, informē FM.
Tāpat noteikumu projekts paredz normu iestāžu mājaslapās publicētās veidlapas publicēt arī datnes formātā, kas nodrošina iespēju no mājaslapas lejupielādēto veidlapu aizpildīt un saglabāt bez ierobežojumiem, lai neapgrūtinātu lietotājus, kas informāciju iestādēm iesniedz tikai elektroniskā formā.