Latviju izmaiņas pagaidām tieši neskars, jo mums nav
savienojums ar pārējās savienības dzelzceļa tīklu. Atjaunot vecās
sliedes uz Igauniju un Lietuvu varētu sākt nākamgad, bet jauna
ātrvilciena līnijas "Rail Baltica" projekts vēl ir izpētes stadijā. Taču
statistika rāda, ka Latvijas iedzīvotāji arvien vairāk izvēlas pa
Eiropu pārvietoties ar vilcienu, ziņo Latvijas radio.
Izņemot dažus lielākos tiešos
dzelzceļa savienojumus, pašlaik pasažieriem ir visai ierobežotas
iespējas iegādāties vilciena biļetes, braucieniem pāri Eiropas
Savienības valstu robežām. Eiropas Komisija to skaidro ar to, ka līdz
šim dzelzceļa satiksme vairāk attīstīta valstu iekšienē, kādēļ pastāv
ļoti atšķirīgas un savstarpēji nesavienojamas biļešu rezervēšanas
sistēmas, informē Latvijas radio.
Komisija vēlas panākt, lai nākotnē rezervēt vilciena
biļeti no Barselonas līdz Briselei vai no Berlīnes līdz Bratislavai būtu
tik pat vienkārši kā tāda paša maršruta lidojumam, pagājušajā nedēļā
paziņoja transporta komisārs Sīms Kallass.
Vienota biļešu pārdošanas
sistēma nāktu par labu, jo nereti pat vienas valsts ietvaros biļešu
iegāde sagādā problēmas, kaut vai tādēļ, ka mājas lapas nav pieejamas
svešvalodās. Lai saplānotu maršrutus, piemēram, tūrisma firmām bieži
nākas izmantot citu valstu partnerus, par ko klientam papildus jāmaksā.
Eiropas komisijas pagājušajā nedēļā pieņemtais lēmums, lai padarītu ērtāku ceļošanu ar vilcienu, liks dzelzceļa kompānijām standartizēt datus, kas skar vilcienu kustības sarakstus un braukšanas maksas. Nākamgad plānots spert pēdējos soļus, lai dzelzceļa kompānijas un biļešu tirgotāji savas sistēmas saskaņotu ar ES standartiem un datus varētu izmantot dažādi operatori, informē Latvijas radio.