Laika ziņas
Šodien
Migla
Sestdiena, 28. decembris
Inga, Irvita, Ivita, Ingeborga

Piziks: vienā tūres posmā var nopelnīt līgumu par 200 000 eiro

Četrkārtējais velobrauciena Tour de France dalībnieks Arvis Piziks uzskata, ka Alberto Kontadors patlaban tiešām ir spēcīgāks par Lānsu Ārmstrongu un šāgada sacīkstēs uzvarēja pelnīti.


"Bet uz visu notikušo mēs varam paskatīties arī no cita skatpunkta. Lānss pēc ilgāka pārtraukuma no ierakumiem iznāca uz lielās skatuves. Ja viņš to nebūtu izdarījis, kas lai zina, vai Astana komanda tiktu pielaista Tour de France. Un tad Kontadoram nemaz nebūtu iespējas uzvarēt. 2007.gadā par dopinga lietošanu diskvalificēja Astana līderi Aleksandru Vinokurovu, bet nākamajā gadā Astana nepielaida sacensībām. 2007.gadā Kontadors vinnēja Tour de France no Discovery komandas, bet 2008.gadā viņš jau bija Astana un viņam nebija vairs iespējas aizstāvēt savu titulu. Pilnīgi iespējams, ka šogad Kontadoram būtu trešā uzvara pēc kārtas.

Tour de France laikā nebija ziņu par pozitīvām analīzēm. Dopinga nezāle ir izravēta?

Pagaidīsim, kas notiks pēc tūres (jautri smiekli). Iespējams, ka tehnoloģijas ir strauji attīstījušās, bet varbūt tik tiešām sportisti kļuvuši prātīgāki un sapratuši šīs lietas bezjēdzību. Līdz maijam jau vēl gāja jautri. Varbūt pavasarī visus dullos arī izķēra.

Vai tik smagu braucienu kā Tour de France visaugstākajā līmenī var izturēt bez papildu stimulatoriem?

Nekomentēšu, jo nezinu, vai viņi ir "tīri".

Vai atšķirība atalgojuma ziņā starp vadošajiem braucējiem un gregari jeb melnstrādniekiem, kas strādā viņu labā, joprojām ir milzīga?

Labākie gadā pelna naudas summas, kas rakstāmas ar sešiem cipariem un līdz pat miljonam. Un ir braucēji, kuru gada līgums ir 35 000 eiro plus viņiem vēl starp sacensībām jāmaksā par dzīvošanu.

Mēnesī sanāk ap 3000 eiro. Šādi braucēji ir arī Tour de France dalībnieku vidū?

Protams, bet, ja uzvarēsi vienā tūres posmā, nākamajā gadā līgums jau būs ap 200 000 eiro. Tomēr šādu laimīgo no kopējā 180 braucēju skaita ir ļoti maz. Parēķināsim — ja velobraucienā ir 21 posms un piecus sprinta finišus "izceļ" Kavendišs, tad vēl ir kalnā braukšanas speciālisti, kuri uzvar kalnos, redzam, ka laimīgo ložu vairs nav tik daudz. Priekšpēdējā posmā Garate ar uzvaru izglāba Rabobank komandu, kurai šogad bija ļoti pieticīgi rezultāti.

Braucēji ir tik priecīgi par uzvaru posmā lielā mērā arī naudas dēļ?

Tieši tā. Lielai daļai riteņbraucēju gada līgumi ir robežās no 50 līdz 100 tūkstošiem eiro.

Tā ir džentlmeņu vienošanās — pēdējo posmu braukt visiem kopā?

Jā, jo kopš 1995.gada neatceros, ka būtu noticis kāds atraušanās mēģinājums. Neoficiāla vienošanās, kuru visi ievēro.

Nākamā gada Tour de France intriga, šķiet, jau šobrīd ir zināma — Kontadors pret Ārmstrongu, kurš 2010.gadā brauks jaunajā komandā Radioshack.

Pilnīgi noteikti. Skatīsim gan arī, kas notiks Astana komandā. Cik man zināms, Vinokurovs plāno atgriezties jau septembrī Vuelta Espana velobraucienā. Viņam arī noteikti būs ambiciozi plāni. Turpinās progresēt brāļi Šleki. Viņiem gan jāuzlabo sniegums individuālajā braucienā, ja ir doma uzvarēt tūrē.

Pēc 2001.gada, kad startēji tu un Romāns Vainšteins, latvieši vairāk tūrē nav braukuši. Kad un kurš varētu būt nākamais Latvijas braucējs pasaules prestižākajā velobraucienā?

Pāris gadu laikā tāds varētu būt. Jācer, ka Gatis Smukulis "aizbrauks" līdz Tour de France. Startēt varētu arī Aleksejs Saramotins, bet tad viņam ir jādabū līgums augstāka līmeņa komandā. Aiz šiem abiem braucējiem gan ir samērā dziļa bedre.

Savulaik pats cīnījies par augstu vietu posmā, Vain­šteins pat stāvēja uz goda pjedestāla. Uz ko tūrē varētu pretendēt Smukulis un Saramotins?

Arī tikai uz augstu vietu kādā posmā, bet ne kopvērtējumā.

Kādām īpašībām ir jābūt, lai uzvarētu Tour de France?

Pirmkārt, labi jābrauc kalnos, otrkārt, jābūt spēcīgam individuālajā braucienā un, treškārt, nedrīkst sastrādāt muļķības. Jāpaiet vismaz pāris gadiem, lai saprastu, kā jābrauc smagās daudzdienu sacensības. Tikai Andijam Šlekam pirmajā gadā brīnumainā kārtā izdevās izcīnīt otro vietu Giro d"Italia kopvērtējumā. Mūsdienās kļūdu procents gan samazināts līdz minimumam, jo komandu vadītāji pa radio stingri kontrolē notikumus distancē.

Vai radio sakaru aizliegums braucienu padarītu interesantāku?

Daudz, daudz interesantāku! Esmu par to, lai aizliegtu radio sakarus.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Hokejs

Vairāk Hokejs


Basketbols

Vairāk Basketbols


Futbols

Vairāk Futbols


Teniss

Vairāk Teniss


Volejbols

Vairāk Volejbols


Motoru sports

Vairāk Motoru sports


Vieglatlētika

Vairāk Vieglatlētika


Riteņbraukšana

Vairāk Riteņbraukšana


Ziemas sports

Vairāk Ziemas sports


Citi

Vairāk Citi