Pirms ķeramies sarkanajam bullim pie ragiem, kontekstam ļoti noderīgi ir aplūkot Red Bull komandas statistiku. Kopš pastāvēšanas pirmsākumiem 2005. gadā tā izcīnījusi sešus Konstruktoru kausus un astoņus pilotu titulus ar diviem braucējiem: Sebastianu Fetelu (2010., 2011., 2012., 2013. gadā) un Maksu Verstapenu (2021., 2022., 2023. un 2024. gadā). Kopā šajā laikā Red Bull un radniecīgajā jeb junioru komandā, kas šogad saucas Racing Bulls, startējuši 23 piloti! Protams, arī citas komandas mēdz mainīt savus pilotus jau pēc vienas sezonas, taču ne tādā tempā, skaitā un ne ar tādu regularitāti kā Red Bull. No šiem 23 braucējiem tikai astoņi ir kāpuši uz pjedestāla un tikai seši spējuši izcīnīt uzvaru. Kopā Red Bull vienība guvusi 125 uzvaras, no kurām tikai 22 nav Fetela vai Verstapena kontā. Ja runa ir par komandas otro pilotu, vārds "stabilitāte" ir svešs Red Bull sastāvā, taču tai pašā laikā vienības vadība gadu no gada nosaka mērķi cīnīties par Konstruktoru kausu.
Atlaist Liamu Losonu pēc diviem posmiem, protams, ir "jauns pasaules rekords", jo īpaši pie mūsdienu stabilitātes, taču Red Bull 20 gadu laikā šajā procesā spējusi labi ietrenēt roku.
Kristians Klīns (28 sacīkstes) bija viens no pirmajiem komandas pilotiem kopā ar Deividu Kulthardu, tomēr jaunais austrietis neattaisnoja vadības un Helmuta Marko cerības un tika nomainīts pirms 2007. gada sezonas beigām. Klīns savas spējas pierādīja izturības sacīkstēs, kāpjot uz pjedestāla 2008. gada Lemānas 24 stundu braucienā. Šobrīd viņš joprojām ir Red Bull ģimenē un strādā par TV ekspertu kompānijai piederošajā Servus TV.
Alekss Albons (26 sacīkstes) tika iemests baseina dziļajā galā (Red Bull komandā) jau savas debijas sezonas vidū, nomainot citu pilotu, kas arī ir šajā sarakstā. 2019. gada noslēgumu un visu 2020. gada sezonu Albons pavadīja, cenšoties tikt līdzi komandas biedra Verstapena ātrvilcienam. Albons šajā laikā nopelnīja solīdus 105 punktus salīdzinājumā ar Verstapena 214 punktiem, tomēr tika nomainīts ar Serhio Peresu. Atvērto Red Bull skārdeni turpinājumā nesmādēja Williams vadītājs Džeimss Vaulss, un pēc paviesošanās DTM čempionātā Albons atgriezās un ir spējis veiksmīgi reanimēt savu Formula 1 pilota karjeru.
Visu rakstu lasiet žurnāla Sporta Avīze maija numurā! Žurnāla saturu gan drukātā, gan digitālā formātā iespējams abonēt mūsu mājaslapā ŠEIT!