Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā +10 °C
Daļēji apmācies
Pirmdiena, 14. oktobris
Minna, Vilhelmīne

16 % iedzīvotāju plāno taupības nolūkos mainīt operatoru

Salīdzināšanas portāla Gudriem.lv veiktajā aptaujā noskaidrojies, ka apmēram puse (51%) aptaujāto ir apmierināti ar esošo mobilo sakaru operatoru un neplāno to mainīt. Savukārt 16 procenti respondentu atzinuši, ka ir gatavi drīzumā mainīt operatoru, saglabājot esošo telefona numuru.

Sadarbībā ar portālu Draugiem.lv veiktajā aptaujā, kurā piedalījās 61961 respondents, atklājies, ka lojālākas pret esošo mobilo sakaru operatoru ir sievietes - 55 procenti no viņām neplāno drīzumā mainīt savu operatoru. Vīriešu vidū stabilu pārliecību par apmierinātību ar esošo mobilo sakaru operatoru pauduši 48 procenti aptaujāto. Visstabilākie ir klienti vecumā no 45 līdz 60 gadiem, 55 procenti šīs vecuma grupas cilvēku ir apmierināti ar esošo operatoru.

Gatavību drīzumā mainīt mobilo sakaru operatoru izteikuši 16 % respondentu: 10% - gadījumā, ja konkurents piedāvās zemākus tarifus, 4 % – līdzko beigsies subsidētā telefona līguma darbība, bet 2 % respondentu gatavi mainīt mobilo sakaru operatoru, ja portāla Gudriem.lv salīdzinātājs atradīs viņiem lētāku tarifu. Turklāt 8% aptaujāto izvēlējušies atbildes variantu „nesen jau nomainīju operatoru”. Visvairāk operatoru mainīt vēlas cilvēki vecumā no 40 līdz 44 gadiem (20%), šī vecuma kategorija arī retāk ir mainījusi tarifu plānus (5% pret 9% vecumā no 20 līdz 25 gadiem).

„Izdevīgākā mobilo sakaru tarifu plāna aprēķināšana joprojām ir viens no populārākajiem Gudriem.lv servisiem,” aptaujas rezultātus komentē valdes priekšsēdētājs Dmitrijs Zaznovs, piebilstot, ka mobilo tarifu aprēķināšanas aktivitāte īpaši pieaug periodos kad kāds no operatoriem ievieš jaunus tarifu plānus un cilvēki vēlas izvērtēt vai ar tiem ir iespējams ietaupīt.

„Visiem trijiem šīs sfēras uzņēmumiem ir gan aizejošie, gan pienākošie klienti. 16 procentu cilvēku, ar gatavību mainīt mobilo sakaru operatoru, nav nemaz tik daudz, jo mēs uzskatām, ka joprojām daudz abonentu pārmaksā par savām sarunām,” stāsta SIA„Tele2” komercdirektors Jānis Spoģis. „Pēc mūsu datiem, Latvijā tikai 3-5% mobilo tālruņu lietotāju būtu gatavi gada laikā mainīt operatoru, turklāt viņi izvērtē ne tikai sarunu un citu komunikācijas pakalpojumu cenas, bet arī citus rādītājus, piemēram, subsidēto telefonu izvēli un to iegādes nosacījumus,” akcentē J. Spoģis.

SIA „ Bite Latvija” pārstāve Lita Grafa atzīst, ka vienmēr ir klienti, kuri nevēlas mainīt operatoru jo nav gatavi mainīt savus ieradumus. „Taču daudzi lietotāji, neskatoties uz ieradumiem, agri vai vēlu ir gatavi pārmaiņām, saprotot, ka pārmaksā par mobilo sakaru pakalpojumiem. Mēs uzskatām, ka 16 procenti operatora maiņai gatavo klientu ir liels skaitlis, kurš pierāda, ka mūsdienās cilvēki vēlas ietaupīt,” teic L. Grafa.

Pēc SIA „ Latvijas Mobilais Telefons” pārstāvja Valda Jalinska teiktā, pāreja pie cita operatora, vēloties ietaupīt, ne vienmēr ir prātīgākais risinājums. „Daudzi no klientiem, kuri pārgājuši pie cita operatora taupības nolūkos, pēc laika atgriežas, jo nav apmierināti ar sakaru kvalitāti,” informē V. Jalinskis. Viņš uzskata, ka 51 procents respondentu, kuri ir apmierināti ar savu mobilo sakaru operatoru, liecina par tirgus stabilizāciju un cenu izlīdzināšanos, kā rezultātā mobilo sakaru cena vairs nav galvenais pārejas arguments uz citu tīklu.

Gudriem.lv izdevīgāko mobilo sakaru tarifu kalkulators atrodams šeit.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Interesanti

Vairāk Interesanti


Receptes

Vairāk Receptes


Dzīvnieki

Vairāk Dzīvnieki


Notikumi

Vairāk Notikumi


Cits

Vairāk Cits


Tehnoloģijas

Vairāk Tehnoloģijas


Zirnis joko

Vairāk Zirnis joko