Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +11 °C
Skaidrs
Piektdiena, 18. oktobris
Rolanda, Rolands, Ronalds, Erlends

PR: 72% jauno ģimeņu nav kavējušas savus sadzīves maksājumus

Kā liecina SEB bankas un vecāku apvienības Māmiņu klubs veiktā interneta aptauja, 72% jauno māmiņu, kuras šajā pētījumā pārstāv jauno ģimeņu viedokli, nav kavējušas savus regulāros sadzīves maksājumus.

82% jauno māmiņu izmanto internetbanku sniegtās ērtības regulāro sadzīves maksājumu veikšanai, 6% izmanto automātisko un regulāro maksājumu sniegtās priekšrocības un tikai 5% dodas uz bankas filiāli apmaksāt rēķinus. 7% jauno māmiņu atzīst, ka rēķinu apmaksu uztic citiem ģimenes locekļiem.

Veiktā aptauja arī apliecina, ka gandrīz 28% jauno ģimeņu ir kavējušas savus sadzīves maksājumus. Tās jaunās ģimenes, kuras atzīst kavējuma esamību, vispirms nenomaksā komunālos maksājumus – 36,85%, pēc tam seko maksājumu kavējumi telekomunikāciju kompānijām – 24,81%, savukārt kredītu atmaksu bankām kavē kā pašus pēdējos no visiem maksājumiem – 16,53% jauno ģimeņu. Savukārt 21,81% jauno ģimeņu ir iekavējušas maksājumus vairākos maksājumu veidos vienlaikus.

Edmunds Rudzītis, SEB bankas sociālekonomikas eksperts: „To, vai šis procentuālais sadalījums – maksātāji un kavētāji – nākotnē mainīsies, palielinot kavētāju rindas, rādīs dažādu pakalpojumu sniedzēju, kā arī valsts vēlme un iespējas nodrošināt atvieglotus nosacījumus ģimenēm, lai tās spētu norēķināties par izmantotajiem pakalpojumiem arī brīdī, kad ģimenes ienākumi samazinās darba zaudēšanas dēļ.”

Aptaujas dati norāda arī uz to, ka Rīgā dzīvojošās jaunās ģimenes rēķinu apmaksu kopumā kavē vairāk kā citās pilsētās vai lauku apvidos dzīvojošās. Kamēr lauku apvidos un pilsētās kavē 26% ģimeņu, Rīgā kavētāju skaits ir pieaudzis līdz gandrīz 32%.

„Ja klientam rodas grūtības ar savu finansiālo saistību izpildi saistībā ar paņemtajiem kredītiem, viņam nekavējoties jāvēršas bankā pie sava kredītspeciālista. Nevienai mājsaimniecībai, kas iegādājusies nekustamo īpašumu ģimenes vajadzībām, mājoklis netiek atsavināts. Banka apzinās sevi arī kā sabiedrības locekli un savu sociālo funkciju. Ja cilvēks ir zaudējis darbu vai ir strauji samazinājušies ikmēneša ienākumi, ir daudz iespēju, kā banka var palīdzēt - protams, ja klients ir gatavs sadarboties un ir godīgs attiecībā pret banku. Lai banka piešķirtu cilvēkam kāda veida kredītmaksājuma atvieglojumus, ir nepieciešams pamatots iemesls. Ja klientam ir objektīvs iemesls - bezdarbs, samazinājušies regulārie ienākumi, tad iespējams, ka uz laiku banka ar klientu var vienoties par kredītmaksājuma atlikšanu vai arī to samazināt, ļaujot cilvēkam maksāt tikai daļu kredītmaksājuma summas,” norāda E. Rudzītis.

Interneta aptauja tika veikta 2009. gada janvārī.

SEB grupa ir Ziemeļeiropas finanšu institūcija, kas sniedz bankas pakalpojumus 400 tūkstošiem uzņēmumu un institucionālo klientu un 5 miljoniem privātpersonu Skandināvijā, Baltijas valstīs, Vācijā, Polijā, Ukrainā, Krievijā un ir starptautiski pārstāvēta vēl 10 valstīs. Vairāk par SEB grupu: www.sebgroup.com.

Papildu informācijai:
Anna Vilsone, SEB bankas sabiedrisko attiecību speciāliste – 677215521, 2960576, [email protected]
Vairāk par SEB banku: www.seb.lv.
SEB jaunākās ziņas mobilajā telefonā: wap.seb.lv

 

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Intervijas

Vairāk Intervijas


Ražošana

Vairāk Ražošana


Karjera

Vairāk Karjera


Pasaulē

Vairāk Pasaulē


Īpašums

Vairāk Īpašums


Finanses

Vairāk Finanses