Laika ziņas
Šodien
Migla
Piektdiena, 27. decembris
Inita, Elmārs, Helmārs

PR: Aizvien vairāk iedzīvotāju izvēlas finanšu darījumus veikt internetā

Jaunākie Swedbank internetbankas dati liecina - turpinās patērētāju paradumu maiņa un aizvien vairāk klientu par ērtāko finanšu pakalpojumu veikšanas vietu uzskata internetbanku un elektroniskos norēķinus. Patlaban vidēji mēnesī Swedbank tiek veikti jau ap 3,5 miljoni elektronisko maksājumu pretstatā 3,1 miljoniem e-maksājumu 2008.

gada sākumā un 2,4 miljoniem e-maksājumu 2007.gada sākumā. Elektronisko norēķinu īpatsvars ir sasniedzis kopumā 97,4% (2008.gada sākumā - 96%).Pateicoties bankas pieredzei inovāciju ieviešanā un klientu ieteikumiem, Swedbank internetbanka privātpersonām ar 770 tūkstošiem lietotāju, kuri apmeklē internetbanku vairāk nekā 4 miljonus reizes mēnesi, ir populārākā internetbanka Latvijā. Populārākie bankas pakalpojumi internetāPats populārākais internetbankas pakalpojums ir elektroniskie norēķini. Lai atvieglotu ikdienas norēķinu veikšanu, lietotāji ir izveidojuši 4 miljonus savu maksājumu formu (definēto maksājumu).Plašu popularitāti ir ieguvis 2009. gada janvārī izveidotais Swedbank internetbankas paplašinātais konta izraksts un „Naudas plānotājs”, kas palīdz pārvaldīt un plānot savus ikdienas tēriņus un budžetu. Jauno konta izrakstu lietotāji izmanto ap 1,3 miljonu reizes mēnesī, kas ir jau puse no visu konta izrakstu pieprasījuma.Bankas pakalpojumu iegāde internetbankāAizvien vairāk klientu novērtē un izvēlas veikt noguldījumus tieši internetbankā. Noguldījumi ir populārākais pakalpojums produktu iegādē internetbankā. 2009.gada pirmajā pusgadā jau 45% no visiem noguldījumu līgumiem Swedbank tika noslēgti elektroniski. Klienti novērtē ātrumu, ērtumu, labāku procentu likmi, kā arī iespēju pilnībā kontrolēt savas finanses – informācija par noguldījumu ir pieejama internetbankā jebkurā brīdī.Otrajā vietā klientu izvēlē ierindojas automātiskā rēķinu apmaksa. Ja 2008. gada sākumā ap 15% no visiem noslēgtajiem līgumiem tika noslēgti internetbankā, tad 2009.gada pirmajā pusgadā pieprasījums pēc šī pakalpojuma internetbankā dubultojies. Šobrīd vairāk nekā 30% automātiskās rēķinu apmaksas līgumu tiek slēgti internetbankā. “Pastāvīgi attīstot Swedbank internetbanku, veidojam pēc iespējas ērtāku vidi ikdienas finanšu darījumiem un veicinām efektīvāku elektronisko kanālu izmantošanu. Priecājamies, ka jau vairākus gadus pēc kārtas gan nozares profesionāļi, gan internetbanku lietotāji atzinuši Swedbank internetbanku par labāko Latvijā un arī Baltijā. Prognozējam, ka, mainoties patērētāju vajadzībām, internetbankas nozīme noteikti tikai pieaugs un internetbankas kļūs par pamata vietni visām ikdienas finanšu vajadzībām,” uzsver Diāna Dubova, Swedbank E-kanālu vadības apakšnodaļas vadītāja Latvijā.__________________________________________Swedbank internetbankas attīstība – pamata fakti:* 1998.gadā sāk darboties Swedbank (tolaik Hansabankas) internetbanka.* 2000. gads. Ieviests jauns pakalpojums – Mobilā banka: iespēja saņemt informāciju no bankas un veikt priekšapmaksas karšu papildināšanu, izmantojot mobilo telefonu un īsziņas.* 2001. gads- Swedbank uzsāk e-pakalpojumu piedāvāšanu klientiem ar mērķi nodrošināt internetbankas piekļuvi cilvēkiem aktuālajai informācijai. Sadarbībā ar Lursoft IT tika nodrošināta piekļuve Uzņēmumu reģistra informācijai, sadarbībā ar Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldi - piekļuve Iedzīvotāju reģistra informācijai, sadarbībā ar Zemesgrāmatas nodaļu -  piekļuve Valsts vienotās datorizētās zemesgrāmatas datubāzei;- ieviests jauns norēķinu veids internetā Bank Link - iespēja apmaksāt interneta veikalos nolūkotos pirkumus ar Swedbank internetbankas starpniecību;- ieviesta kredīta pieteikšanas un saņemšanas iespēja internetbankā;- Swedbank sāk pieņemt debetkaršu un kredītkaršu pieteikumus internetā;- ieviests jauns pakalpojums klientiem, kuri vēlas savas investīcijas pārvaldīt arī internetā – iespēju veikt ieguldījumus fondos, vērtspapīru darījumus.* 2002. gads- Swedbank ieviesa jaunu internetbanku uzņēmējiem ar galveno fokusu uz juridisko personu vajadzībām (piem., vadības un grāmatvedības vajadzības u.c.);- internetbankā ieviesta iespēja veikt iesniegumu par piedalīšanos 2. pensiju līmenī vai līdzekļu pārvaldītāju maiņu;- Swedbank uzsāk bezmaksas internetbankas kiosku uzstādīšanu ārpus bankas telpām.* 2004. gadā Swedbank ievieš jaunu autentifikācijas līdzekli - kodu kalkulatoru.* 2005. gadā prezentēta jauna internetbankas versija ar būtiski attīstītu funkcionalitāti.* 2006. gadā Swedbank prezentēja WAP banku mobilo telefonu lietotājiem.* 2007. gads- ieviesta jaunā maksājumu apstrādes sistēma, kas samazināja maksājuma apstrādes ātrumu līdz 37 sekundēm iekšbankas maksājumiem. Vidējais maksājumu izpildes ātrums - 3 minūtes;- ieviesta kredītlīgumu – patēriņa un kredītlīnijas - parakstīšana internetbankā.* 2008. gads-   Swedbank iepazīstina ar jaunu pakalpojumu internetbankā - Dzīvības apdrošināšana;- prezentēta jauna Swedbank internetbanka ar uzlaboto dizainu, lietojamību un jaunu funkcionalitāti;- ieviesta Swedbank internetbankas saīsinātā versija mobilajam tālrunim.* 2009. gads- sāk darboties bezmaksas budžeta veidošanas rīks ”Naudas plānotājs”;- ieviesta 3.līmeņa līgumu noslēgšanas iespēja;- ieviesta jauna dzīvības apdrošināšanas pakalpojumu sadaļa ar iespēju noslēgt līgumu par apdrošināšanu ģimenes atbalstam;- Swedbank internetbankā klienti var uzzināt informāciju par saviem līzinga līgumiem un nākamajiem rēķiniem.Papildu informācijai:Kristīne JakubovskaSwedbankPreses sekretāreTālr. 67444560, [email protected]

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Intervijas

Vairāk Intervijas


Ražošana

Vairāk Ražošana


Karjera

Vairāk Karjera


Pasaulē

Vairāk Pasaulē


Īpašums

Vairāk Īpašums


Finanses

Vairāk Finanses