Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +14 °C
Skaidrs
Piektdiena, 18. oktobris
Rolanda, Rolands, Ronalds, Erlends

PR: Arvien vairāk iedzīvotāju veido naudas uzkrājumus

2009. gada pirmo trīs mēnešu laikā salīdzinājumā ar tādu pašu laika periodu pērn Nordea bankā jaunu termiņnoguldījumu klientu skaitu pieauguma tempi palielinājušies par četrām reizēm, savukārt vidējā noguldījumu summa 2009. gadā ir par 16% lielāka nekā šajā pašā periodā 2008. gadā.  Divkārši sarucis jauno klientu skaits ieguldījumiem fondos, bet popularitāti klientu vidū gūst naudas ieguldījumu veids obligācijās.

Jāsecina, ka iedzīvotāji arvien mērķtiecīgāk plāno savu budžetu, un aktīvi seko līdzi pasaules finanšu tirgus norisēm, lai izvēlētos iespējami drošāko un stabilāko naudas noguldījumu veidu.Popularitāti gūst obligācijasAnalizējot Nordea bankā noguldījumos piesaistītos finanšu resursus, jāsecina, ka joprojām populārākais ieguldījumu veids ir tradicionālais termiņnoguldījums, kur pirmajos trīs šī gada mēnešos jaunu klientu skaits ir palielinājies par 14%. Turpretim jaunu klientu skaits ieguldījumu fondos ir samazinājies gandrīz divreiz. „Šāda klientu rīcība ir izprotama, jo ieguldītāji, protams, seko līdzi pasaules ekonomiskajiem un finanšu notikumiem un uz šodienu ir svarīgāka kaut arī mazāka, bet garantēta peļņa un pamatkapitāls, kas sniedz ieguldītājiem drošības sajūtu par tuvāko nākotni,”  atzīst Nellija Seņkova, Nordea bankas pārdošanas un produktu attīstības daļas vadītāja.„Šķiet, ka arvien vairāk klientu veic savus ieguldījumus ļoti pārdomāti un izprot, ka akciju tirgus ir ienesīgs tikai ilgtermiņā. Ieguldījumi gan akcijās, gan fondos un obligācijās jāplāno vismaz 5 gadu ilgā laika periodā uz priekšu. Bet tomēr vienlaikus jāuzsver, ka interese par fondu daļu iegādi nav apsīkusi. Fondu un akciju tirgi ir piedzīvojuši samērā zemu kritumu, līdz ar ko šis varētu būt labs mirklis, lai veiktu pārdomātus ilgtermiņa ieguldījumus, neaizmirstot par ieguldījuma riska sadalīšanu pa vairākiem ieguldījumu veidiem,” uzsver N. Seņkova.„Patīkams pārsteigums ir klientu lielā interese par Nordea emitētajām indeksiem piesaistītajām obligācijām. Šogad viena mēneša laikā ir izdevies pārdot divreiz vairāk obligāciju nekā iepriekšējā gada pēdējos četros mēnešos kopā. Arī tas skaidrojams ar klientu vēlmi radīt sev drošību, meklēt potenciāli lielāko peļņas iespēju, bet tajā pašā laikā izvairīties no potenciāliem riskiem. Indeksiem piesaistītās obligācijas ir laba alternatīva EUR termiņnoguldījumiem, jo pēc ieguldījuma perioda beigām klientam tiek garantēta visas ieguldītās summas atgriešana, bet papildu potenciāli neierobežotas peļņas iespējas no indeksa pieauguma,” skaidro N. Seņkova.Līzinga vietā krājkontsIedzīvotāju mērķtiecīgu budžeta plānošanu pierāda arī naudas aprite krājkontos. Kopumā, salīdzinot 2008. gada 1. ceturksni ar to pašu periodu 2009. gadā, tad krājkontu klientu skaits ir palielinājies par 75%, savukārt vidējās summas krājkontos ir samazinājušās vidēji par 40%. ”Klientu skaita strauju pieaugumu skaidrojam ar to, ka sekojot līdzi ekonomiskās situācijas attīstībai daļa iedzīvotāju ir pārskatījuši savu personisko budžetu, tērēšanas paradumus, un varējuši kaut nelielas naudas summas, tomēr atlicināt arī uzkrājumu veidošanai. Vidējas summas samazinājums daļēji skaidrojam arī ar to, ka uz šodienu termiņnoguldījuma procentu likme ir 2-4 reizes augstākā nekā krājkontos. Ņemot vērā, ka termiņnoguldījumā var sākt ieguldīt, sākot no 100 latiem, tad daudzi klienti sāk ieguldīt arī savus pirmos uzkrājumus tieši termiņnoguldījumos,” saka N. Seņkova.„Jauna tendence ir vienam klientam veidot vairākus krājkontus, tajos uzkrātos naudas līdzekļus atvēlot iztērēt dažādiem mērķiem. Tā, piemēram, nav retums, ka vienam klientam ir krājkonti „Ceļojums” un „Mans auto”. Pirmajā tiek atlicināta nauda atvaļinājuma braucienam, bet otrajā tiek uzkrāti naudas līdzekļi auto apkopei. Šāda klientu taktika liecina par tendenci, ka piesardzīgi un rūpīgi tiek plānota jau nopelnītā naudas summa, nevis cerēts uz lielāku ienākumu pieaugumu, un klienti tērē tikai tam, ko patiešām var atļauties,” uzsver Nordea bankas speciāliste.Papildu informācija:Dagnija Stuķēna, Sabiedrisko attiecību vadītāja-preses sekretāre, Nordea Latvija, tālr.: 67 077 610, mob.: 29 470 708, [email protected]

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Intervijas

Vairāk Intervijas


Ražošana

Vairāk Ražošana


Karjera

Vairāk Karjera


Pasaulē

Vairāk Pasaulē


Īpašums

Vairāk Īpašums


Finanses

Vairāk Finanses