Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +7 °C
Viegls lietus
Pirmdiena, 21. oktobris
Severīns, Urzula

PTAC uzskata air Baltic apgalvojumus par pilnīgi nepamatotiem

Šī gada 22. maijā Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (turpmāk PTAC) veica pārbaudi Rīgas lidostas teritorijā, lai pārbaudītu Eiropas Komisijas regulas Nr. 261/2004 par aviopažieru tiesībām (turpmāk tekstā Avioregula) ievērošanu. Informāciju par a/s Air Baltic corporation reisa Rīga – Milāna kavēšanos sniedza PTAC darbiniece, kas bija reģistrēto pasažieru sarakstā.

Saskaņā ar PTAC 2007. gada darbības plānu bija paredzēts šādas pārbaudes veikt un tā kā reisa kavēšanos iepriekš paredzēt nav iespējams, PTAC darbinieki bija aicināti informēt vadību šādos gadījumos. Turklāt Eiropas Komisija 04.04. aicinājusi dalībvalstis aviopasažieru uzraudzību izvirzīt par iestāžu darbības prioritātēm, tādēļ tai tiek pievērsta papildus uzmanība.   

PTAC pilnīgi noliedz un uzskata par nekorektiem Air Baltic apgalvojumus. Pretēji Air Baltic teiktajam:

  •  Air Baltic nereaģēja uz vairākkārtējiem PTAC amatpersonu aicinājumiem ierasties pārbaudes akta sastādīšanai - atbildīgais Air Baltic pārstāvis ieradās tikai pēc vairāk kā stundas un tikai pēc Civilās aviācijas aģentūras iesaistīšanas. Turklāt PTAC pārstāvju iekļūšanu paaugstinātas drošības zonā nenodrošināja vis Air Baltic pārstāvis, bet gan Civilās aviācijas aģentūras darbinieki.
  •  Pārbaudes rezultātā PTAC konstatēja pārkāpumu – reisam kavējoties vairāk kā 2 stundas, pasažieriem netika sniegts rakstisks paziņojums, kurā izklāstīti noteikumi par kompensāciju un atbalstu saskaņā ar Avioregulu, piemēram, ka pasažieriem pienākas ēdieni un atspirdzinājums samērīgā attiecībā pret gaidīšanas laiku. Ja pasažieri nesaņem informāciju, līdz ar to tiek ierobežotas viņu tiesības saņemt paredzēto atbalstu, jo viņi nezina, kur jāgriežas un kas viņiem jāprasa.
  •  PTAC 2006. gadā ir veicis 3 pārbaudes, kas saistītas ar Air Baltic darbību, nevis 50, kā apgalvo Air Baltic. Turklāt saistībā ar Avioregulas uzraudzību PTAC ir veicis kontroles vairākās aviokompānijās (kopumā 7), kas operē Rīgas lidostā, turklāt visās pārbaudēs tika konstatēti pārkāpumi un veiktas attiecīgas darbības. Arī Air Baltic pie reģistrācijas nenorādīja Avioregulā paredzēto informāciju – „Ja jums ir atteikta iekāpšana vai jūsu lidojums ir atcelts vai kavējas vismaz 2 stundas, lūdziet pie reģistrācijas vai iekāpšanas letes paziņojumu par jūsu tiesībām, jo īpaši attiecībā uz kompensāciju un atbalstu”.
  •  Kopš 2006.gada PTAC saņemtas 45 sūdzības par aviopakalpojumiem, no tām 32 par AirBaltic, kuras PTAC izskatījis atbilstoši savām funkcijām un veicis likumā noteiktos pasākumus, bet šīs lietas nevar uzskatīt par PTAC veiktām pārbaudēm.
  •  Air Baltic ir vērsies tiesā pret PTAC un a/s Diena par neslavas celšanu, tomēr saskaņā ar Vidzemes priekšpilsētas tiesas spriedumu Nr. „NR.C 30 – 1048/5 – 2007”, Air Baltic prasība tika pilnībā noraidīta.


Kā augšminēts, PTAC uzskata Air Baltic apgalvojumus par nepamatotiem un nekorektiem.


Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Intervijas

Vairāk Intervijas


Ražošana

Vairāk Ražošana


Karjera

Vairāk Karjera


Pasaulē

Vairāk Pasaulē


Īpašums

Vairāk Īpašums


Finanses

Vairāk Finanses