Jau 18. jūlijā gandrīz 40 tūkstoši Latvijas vidusskolu absolventu līdz ar centralizēto eksāmenu sertifikātiem saņems Studenta Pasi, kas būs kā palīgs pirmo soļu speršanā studenta dzīvē un atbildēs uz topošā studenta biežāk uzdotajiem jautājumiem.
“Jauniešiem ir simts un viena ideja un priekšstati, kāda varētu būt studenta dzīve. Taču brīdī, kad vidusskolas absolvents tiek uzņemts studenta kārtā un uzsāk studijas, rodas milzum daudz jautājumu - Ko? Kā? Kāpēc man jādara?. Daži no Studenta Pases veidotājiem jau ir augstskolas absolventi, citi vēl turpina studijas, un arī viņiem, uzsākot studijas bija milzum daudz jautājumu. Tieši tādēļ pirms trijiem gadiem dzimušo ideju par šāda materiāla nepieciešamību turpinām arī šogad, daloties savā pieredzē ar topošajiem studentiem. Studenta Pasē esam iekļāvuši informāciju par visu, kas studentu sagaida – sesija, dzīve kopmītnēs, iepazīstinām ar jaunajiem terminiem, kā piemēram, rektors, dekāns, fakultāte, stāstām par studiju procesu un tā plānošanu, par studentu ārpusstudiju aktivitātēm, arī par stipendijām un studiju kredītiem,” Studenta Pases lietderību skaidro SEB bankas jauniešu projektu vadītāja Natālija Jermolajeva.
Rīgas Stradiņa universitātes Studējošo pašpārvaldes vadītāja Anna Cīrule: “Jau ar brīdi, kad students pats paraksta studiju līgumu un sāk savas studijas, viņam ir jāapzinās, ka turpmāk viņam būs jābūt atbildīgam par savām studijām, jāzina savas tiesības un pienākumi. Studenta Pasē studentiem esam devuši padomus, kā veiksmīgāk organizēt savu studiju procesu, snieguši informāciju par studenta tiesībām un pienākumiem, ikviens tur atradīs arī savu darba organizatoru, kas ļaus saplānot studiju procesu, lai laicīgi tiktu nokārtota sesija, iesniegti referāti un kursa darbi, un atliktu laiks arī draugiem un atpūtai. Svarīgi, lai studenti zinātu savas tiesības augstskolā un prastu tās aizstāvēt, zinātu, pie kā vērsties, lai kāds sasāpējies jautājums tiktu atrisināts mierīgā veidā un students varētu pilnībā nodoties augstākās izglītības ieguvei.”
Studenta Pase satur noderīgu informāciju par iespēju uzzināt vai izvēlētā studiju programma ir akreditēta, kā uzsākt studijas, praktiski padomi par augstskolas struktūru, mācībspēkiem, procesiem, tajā atrodami arī 10 studenta baušļi, noderīgas interneta adreses, izdzīvošanas ābece, idejas kā kļūt stilīgam studentam, u.c. noderīga informācija.
SEB grupa ir Ziemeļeiropas finanšu institūcija, kas sniedz bankas pakalpojumus 400 tūkstošiem uzņēmumu un institucionālo klientu un 5 miljoniem privātpersonu. SEB piedāvā universālus bankas pakalpojumus Zviedrijā, Vācijā un Baltijas valstīs – Igaunijā, Latvijā un Lietuvā. SEB ir pārstāvēta arī citās Skandināvijas valstīs, Vācijā, Ukrainā, Krievijā un Polijā, kā ir starptautiski pārstāvēta vēl 10 valstīs. SEB grupā strādā vairāk kā 20 000 darbinieku. Vairāk par SEB grupu: www.sebgroup.com.
Papildu informācijai:
Sanda Purviņa, SEB bankas Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja – 67779978, 29357123, [email protected]
Vairāk par SEB bankas: www.seb.lv.
SEB bankas jaunākās ziņas mobilajā telefonā: seb.lv/wap