Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Tehnoloģijas attīsta biznesu, un arī bizness virza uz priekšu tehnoloģijas.

Vadītājs degsmi saglabā

"Kad skatos uz jaunajiem vadītājiem, kas pamazām pārslēdzas no tehnoloģiskiem uzdevumiem uz vadības pienākumiem, katru reizi redzu sevi," saka Antons Gandzjuks, kurš savā karjerā IT nozarē bijis vispirms programmētājs un klientu attiecību vadības (jeb CRM – customer relationship management) sistēmu izstrādātājs un ieviesējs, bet nu jau prāvu laiku vada visu CRM izstrādes komandu uzņēmumā Accenture.

Paralēli Antons šeit atbild arī par Avanade nodaļu, kas nodarbojas ar jebkuru IT produktu ieviešanu, kas veidoti uz Microsoft platformas. Tā kā daudz laika jāvelta vadības uzdevumiem, praktiska rokas pielikšana pašu tehnoloģiju izstrādē Antona ikdienā sarūk un sarūk. Šī pāreja nav viegla, jo nagi turpina niezēt vēl ilgi. "Man palīdzēja tas, ka vienā brīdī pilnībā izdzēsu no datora visus rīkus, ko izmanto CRM sistēmu izstrādē – lai nav kairinājuma," Antons stāsta. Tajā pašā laikā nožēlas viņā nav: "Tieksme un degsme uz tehnoloģijām, protams, ir palikusi, un man projektos patīk arī pašreizējā padomdevēja loma. Tas dod iespēju skatīties plašāk gan uz CRM jomu, gan uz Microsoft platformu. Tas ir stimuls pavērt plašāku redzesloku."


Divi zaķi reizē

Klikšķi uz dartortehnoloģijām Antons sajuta 9. klasē, kad skolā informātikas stundās mēģināja kaut ko programmēt. "Mani tas aizrāva, un aizrāva arī tas, ka pēc stundām datorklasē varēja paspēlēt spēlītes, jo tolaik savs dators mājās bija reti kuram," Antons atzīst. Lai gan pamatskolu viņš pabeidza ar teicamām sekmēm un zelta medaļu, skolotājiem par pārsteigumu viņš izlēma tālāk mācīties nevis vidusskolā, bet gan Rīgas Valsts tehnikumā, jo bija nolēmis nošaut reizē divus zaķus – labi apgūt latviešu valodu un iegūt programmētāja profesiju. Antons atceras, ka tolaik konkurss uz šo izglītības programmu bijis visai nopietns pretēji šodienai, kad uz programmēšanas studijām pieteikties ir vieglāk. Tehnikumā Antons sekmīgi iestājās, bet vēlāk dabūja arī pastresot, jo izrādījās, ka šeit ir nopietni jāmācās jau no pirmā kursa, nevis tikai pirms gala eksāmeniem kā skolā, turklāt ik pēc pusgada ir sesija! Toties pēc tam vairs nebija nekādu problēmu studēt augstskolā, Antons smaida. Labs kontakts ar savu bijušo mācību iestādi viņam ir aizvien, jo Antons patlaban koordinē Accenture sadarbību ar Rīgas Valsts tehnikumu un Rīgas Tehnisko koledžu. Tehnikums arī kļuva par viņa pirmo darbavietu: tā IT nodaļas skaitļošanas centrā Antons paralēli mācībām bija vispirms praktikants, vēlāk darbinieks, bet, tehnikumu absolvējot, – jau skaitļošanas centra vadītājs. 

Saprotot, ka tehnikums ir iedevis bāzes zināšanas programmēšanā, taču dažādas programmēšanas valodas tālāk jau var apgūt arī pašmācības ceļā, Antons turpmākajām studijām izvēlējās telekomunikāciju programmu RTU, kur detalizēti varēja izzināt dažādu tīklu risinājumus, jo tolaik ļoti strauji auga pieprasījums pēc visa, kas saistās ar IT infrastruktūras izveidi. 

3. kursā Antonam piedāvāja sistēmu administratora darbu Lattelecom, pēcāk viņš te kļuva par sistēmu koordinētāju. "Biju kā tulks starp programmētājiem un klientiem. Tulkoju klientu biznesa prasības programmētājiem un pēc tam viņu devumu atpakaļ biznesam," Antons stāsta un piebilst, ka tolaik uzņēmumā arī bijis viens no pirmajiem, kas iepazina, testēja, pārzināja CRM sistēmas un apmācīja ar tām darboties citus. 


Nokļuva pie izstrādātājiem

Kad kolēģi aizgāja strādāt uz Accenture, viņi paaicināja līdzi arī Antonu, un nu jau viņam šajā IT kompānijā rit 14. gads. Līdz tam viņa pieredze CRM sistēmu sakarā saistījās ar klientu, biznesa pusi – procesiem, funkcionalitāti u. tml. –, savukārt Accenture Antons nonāca starp šo sistēmu izstrādātājiem un programmētājiem. "Izgāju ātros pāris nedēļu kursus un uzreiz tiku pirmajā projektā, pilnā ar izaicinājumiem. Bet es tiem biju gatavs, un tā bija ļoti interesanta pieredze. Kopumā man ļoti palīdzēja tas, ka es jau labi zināju visu funkcionālo bāzi, jo uzreiz no pirmajām dienām varēju risināt uzdevumus, ko projektā pirms tam nevarēja atrisināt mēnešiem, jo tie bija saistīti nevis ar tehniskām lietām, bet tieši ar klientu un funkcionālo pusi," stāsta Antons. 

Viņš Accenture sāka kā programmētājs, tad bija vecākais programmētājs, pēcāk kļuva atbildīgais par projektiem, par projektu piegādēm, projektu arhitektūru. Vēl pēc tam viņam piedāvāja vadīt – sākumā tā bija neliela CRM izstrādes nodaļa no 50 cilvēkiem, pēc trim gadiem jau 100 cilvēku grupa. Šobrīd tajā ir 110 darbinieku, no kuriem ap 70 nodarbojas ar CRM sistēmām, savukārt 40 – ar biznesa informācijas risinājumiem (datu krātuves u. tml.). Kad Antonam piedāvāja uzņemties vadīt vēl arī Avanade jeb Microsoft grupu, kurā tobrīd bija 40 cilvēku, bet kura patlaban jau izaugusi līdz 150, viņš piekrita, jo tā pašam bija pilnīgi jauna niša. Strādāt aizvien ir aizraujoši arī tāpēc, ka tieši šis Microsoft platformas virziens uzņēmumā ļoti strauji aug, pieprasījums pēc tā produktiem ir liels un tehnoloģijas dinamiski mainās, jo Microsoft pāriet uz mākonī balstītiem risinājumiem. 


Sapņa pārdošana

Mākoņrisinājumi šobrīd ir atslēgvārds, arī runājot par attīstības tendencēm CRM sistēmu jomā, Antons stāsta. Tie kļūst arvien populārāki, jo ļauj uzņēmumiem vienkāršāk plānot budžetu, neveicot lielus ieguldījumus IT infrastruktūras uzturēšanā. Vēl viena tendence ir pārdošanas, klientu servisa un mārketinga saplūšana CRM sistēmās, kurās agrāk šīs jomas bija nodalītas – tagad, ja reiz klients ir viens, tad ar viņu dažādas apkalpojošā uzņēmuma nodaļas CRM sistēmā arī strādā vienoti. 

Tikmēr Microsoft platforma iet savu attīstības ceļu, un Antona vadītā Accenture nodaļa turas līdzi, pilnveidojot gan savu zināšanu bāzi, gan IT produktu piedāvājumu. Viņš atklāj, ka te darbs notiek mākoņrisinājumu, CRM sistēmu, spēļošanas un arī virtuālās un papildinātās realitātes virzienos. "Biznesa klienti saskata iespējas šādos risinājumos. Un tehnoloģijas attīstās divējādi – vai nu tās virza biznesu, vai bizness virza tehnoloģijas," Antons saka. To, ko izstrādā viņa vadītā komanda, klients pirms tam nevar pataustīt, tāpēc Antons to sauc par solījuma, varbūt pat sapņa pārdošanu. Tiesa, Accenture gadījumā šī pārdošana faktiski ir tīrs eksports, jo risinājumi top ārvalstu klientiem. Antons komentē, ka patlaban arī visa Latvijas IT nozare kopumā eksporta rādītāju ziņā iziet līderpozīcijās starp citām tautsaimniecības jomām. 

Traukties līdzi tehnoloģiju attīstības tempam Antonam darbā šķiet viens no lielākajiem izaicinājumiem. Otrs ir talantu meklēšana un noturēšana, trešais – cilvēku vadīšana. "Vadīt nav viegli neko, varbūt vienīgi automašīnu. Bet izaicinājumi jau nav nekas slikts – nav garlaicīgi, ir interesanti, un tas tevi arī uztur tonusā," Antons teic. Pēc viņa pieredzes, IT industrijā ikdiena rit kā pa viļņiem: vienu dienu darbošanās vilnis var šķist noplacis, bet jau nākamajā sokas vienkārši ideāli.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

Diena jautā

Burova kļūšanu par Rīgas mēru vērtēju

Kopā nobalsojuši: 1658

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Intervijas

Vairāk Intervijas


Ražošana

Vairāk Ražošana


Karjera

Vairāk Karjera


Pasaulē

Vairāk Pasaulē


Īpašums

Vairāk Īpašums


Finanses

Vairāk Finanses