Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +4 °C
Apmācies
Svētdiena, 29. decembris
Solveiga, Ilgona

"Mārupes lauksaimniecības centrs": augot ienākumiem, krītas olu patēriņš

Ir pierādījies, ka līdz ar ienākumu celšanos patērētais olu daudzums krītas. Tātad - jo sabiedrība ar augstāku dzīves līmeni un urbanizācijas pakāpi, jo vairāk krītas pārtikas pamatproduktu pieprasījums, pirmdien publicētā intervijā žurnālā Lietišķā Diena stāsta trešā lielākā spēlētāja vietējo olu tirgū Mārupes lauksaimniecības centra (MLC) līdzīpašnieks Viktors Svirčenkovs.

Viņš stāsta, ka ļaudis pāriet uz pusfabrikātiem, pārstrādātu pārtiku, tādēļ pēdējos piecos gados Latvijā pastāvīgi ir kritis olu patēriņš uz cilvēku. Vidēji gadā viens cilvēks Latvijā patērē 180 olu. Pēc viņa vārdiem, kritumu patēriņā īpaši spēcīgi izjūt nozares lielākais ražotājs Balticovo, kā arī lielākie lietuviešu nozares spēlētāji, tādēļ arvien vairāk tiek eksportēts.

MLC arī secinājis, ka akcijas nevairo patērēto olu skaitu uz vienu cilvēku. "Ja pircējam piedāvā divas reizes lētāku olu iepakojumu, viņš nopriecāsies, tomēr divus nepirks. Tātad cena neatrisina pieprasījumu," skaidro V.Svirčenkovs.

Viņš klāsta, ka Latvijas vistu fermās patlaban saražo divreiz vairāk olu, nekā valstī spēj apēst, un lauvas tiesa pienākas Balticovo. Pēc viņa domām, šī iemesla dēļ mazajiem spēlētājiem vajadzētu vairāk domāt par kaut ko oriģinālu, piemēram, kūtī dētām olām. MLC savulaik lepojies, ka vienīgie Latvijā industriālā līmenī ražojot kūtī dētas olas, kas pēc Eiropas Savienības kritērijiem tiek marķētas ar numuru 2. Tiesa, V. Svirčenkovs atzīst, ka Latvijā pircējs praktiski nezina, ko tas nozīmē, un paskaidrot to ir dārgi. Tomēr MLC tic, ka krīze beigsies un cilvēki sāks saprast, kāda ir atšķirība. "Pēc gadiem trim pieciem būs lielāka gan interese, gan ražošanas iespējas. Patlaban galvenais ir noturēties līdz laikiem, kad cilvēki sāks domāt par ko citu, nevis tikai par cenu. Šodien cilvēki ekonomē uz pašiem pamatproduktiem - maizi, pienu, olām. Pircējs aizvien tālāk attālinās no pirmprodukta un aizvien vairāk patērē pārstrādātus produktus. Tātad aizejam arvien tālāk no pamatproduktiem, tas viens. Otrs - papildus meklējam vēl akcijas, veidus, kā uz pārtikas rēķina ietaupīt. Galu galā mūsu imūnsistēma sāk klibot un visi kopīgi dodamies uz aptieku pēc zālēm," savu pozīciju pauž MLC līdzīpašnieks.

Viņš intervijā arī norāda, ka ražotājiem, ņemot vērā savulaik Konkurences padomes secinājumus, ka olu ražotāji vienojušies par cenām, vairs nav attiecību. "Praktiski vairs nesazināmies, jo tik daudz gadu mūs turēja bailēs, ražotāji pazaudēja sakarus, un tāpēc pagaidām nav saredzama nākotne jebkādām kooperācijas iespējām."

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

LASI VĒL

Pilnu interviju lasiet šonedēļ žurnālā Lietišķā Diena!

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Intervijas

Vairāk Intervijas


Ražošana

Vairāk Ražošana


Karjera

Vairāk Karjera


Pasaulē

Vairāk Pasaulē


Īpašums

Vairāk Īpašums


Finanses

Vairāk Finanses