Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +6 °C
Apmācies
Ceturtdiena, 18. aprīlis
Laura, Jadviga

Škoda varētu apstrīdēt elektrovilcienu iepirkuma rezultātus

Viens no pretendentiem konkursā par jauno elektrovilcienu piegādi Škoda Vagonka pēc rezultātu pasludināšanas, proti, ka vilcienus Latvijai piegādās spānijas uzņēmums Talgo, paudis neizpratni un apsver iespēju vērsties Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) ar sūdzību.

Škoda Vagonka reģionālais pārdošanas direktors Romans Sorkins portālam Diena.lv klāstīja, ka "tādējādi [..] Latvija par pasažieru vilcieniem samaksās kopumā par 10 miljoniem eiro vairāk. Škoda Vagonka, iesniedzot piedāvājumu AS Pasažieru vilciens izsludinātajā konkursā par piepilsētas pasažieru elektrovilcienu piegādi, izteica finansiāli visizdevīgāko piedāvājumu."

Sorkins informēja, ka Škoda Vagonka piedāvājumā ietvertās vidējās kopējās izmaksas uz vienu pasažieru sēdvietu gadā bija 893,59 eiro. "Kā zināms no piedāvājumu atvēršanas procedūras, kas notika 6. augustā, nākamais izdevīgākais finanšu piedāvājums bija par vairāk nekā 4% dārgāks. Mums ir pamats uzskatīt, ka vēlāk trīs mēnešu periodā mūsu piedāvājums apzināti tika padarīts dārgāks. Notika piemērojamās metodikas maiņas un vairākas aprēķinu korekcijas, uz kurām tik ļoti uzstāja AS Pasažieru vilciens un kur vairākos gadījumos mēs piekāpāmies, lai gan uzskatījām, ka tas nepamatoti sadārdzina mūsu piedāvājumu. Visu laiku mēs apliecinājām, ka esam gatavi godprātīgi izpildīt pasūtījumu atbilstoši sākotnēji iesniegtajam piedāvājumam, uzņemoties pilnu atbildību kāda paredzēta līgumā. Pat pēc tām korekcijām, kurām mēs piekāpāmies, mūsu piedāvājums viennozīmīgi bija labākais. Mēs vēlamies norādīt, ka Škoda Vagonka jau ir ražojusi šāda tipa vilcienus ar izmaksām, kas tika iestrādātas piedāvājumā."

Škoda Vagonka pārstāvis uzskata, ka publiski paziņotie rezultāti neatbilst iepirkumā prasītājiem – "tajā tika prasīts norādīt kopējās vidējās izmaksas uz vienu pasažiera sēdvietu gada laikā un piegādes grafiku (cik īsā periodā tiek piegādāti visi vilcieni), kas tad arī kalpoja par kritēriju uzvarētāja noteikšanai. Nav saprotams, kāpēc šobrīd tika paziņots tikai kopējais cipars 225,3 miljonu eiro apjomā, kas ir daļa no tā kas tika vērtēts."

Uzņēmums gaidīs no Pasažieru vilciena (PVpilnus oficiālos rezultātus un uzstāj, ka Škoda piedāvājums bija visizdevīgākais, tāpēc "ļoti nopietni apsvērsim vēršanos IUB, apstrīdot šodien paziņotos rezultātus."

PV pārstāve Agnese Līcīte norādīja, ka PV pilnībā respektē pārējo pretendentu tiesības likumā noteiktajā kārtība vērsties IUB ar sūdzībām – "tā būs iestāde, kas pieņems lēmumu par sūdzību pamatotību vai gluži otrādi, nepamatotību."

"Saprotam, ka ar šodien paziņoto rezultātu pārējie trīs pretendenti, kuri ar saviem piedāvājumiem piedalījās iepirkumā, varētu būt neapmierināti – tas ir tikai loģiski, ka katrs tieši savu piedāvājumu uzskata par labāko un piemērotāko," portālam Diena.lv atzina Līcīte. 

"Pretendentu vēlmi uzvarēt šajā iepirkumā stiprina arī apstāklis, ka nākošais elektrovilcienu iepirkums Latvijā gaidāms ne ātrāk kā pēc 35 gadiem, tāpēc vienkārša biznesa loģika paredz, zaudējušie pretendenti centīsies izmantot dažādus līdzekļus, lai tieši viņi varētu piegādāt Latvijai elektrovilcienus," skaidroja Līcīte.

Jau vēstīts, ka Pasažieru vilciens jaunos elektrovilcienus iegādāsies no Spānijas uzņēmuma Talgo par kopējo līgumcenu 225,303 miljoni eiro.

(pievienots Pasažieru vilciena komentārs 6.-8.rindkopā)

Top komentāri

atkal !
a
Ja Latvijā nav neviens kas to vilcienu iepirkumu spēj novest veiksmīgi līdz galam, tad vajag paprasīt lai vācieši vai jāpāņi to izdara.
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Pasts jāinformē apsaimniekotājam

Gan Rīgā, gan citur Latvijā daudzdzīvokļu māju pastkastītes mēdz atrasties kāpņu telpā, kuras ārdurvis ir aprīkotas ar kodu. Reizēm gadās, ka šī koda nezināšana kļūst par šķērsli pasta piegādei.

Ziņas

Vairāk Ziņas


Intervijas

Vairāk Intervijas


Ražošana

Vairāk Ražošana


Karjera

Vairāk Karjera


Pasaulē

Vairāk Pasaulē


Īpašums

Vairāk Īpašums


Finanses

Vairāk Finanses