Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Viens no e-komercijas attīstību raksturojošiem rādītājiem ir uzņēmumu īpatsvars, kas preces vai pakalpojumus pārdod internetā vai citos datortīklos.

CSP: Preces vai pakalpojumus internetā pārdod 15,5 % uzņēmumu

2020. gada sākumā Latvijā internetu lietoja 99,9 % uzņēmumu, un 62,6 % no tiem bija sava tīmekļa vietne, tai skaitā 94,1 % lielo uzņēmumu, 81 % vidējo un 58,4 % mazo, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) ikgadējā aptauja par informācijas un komunikāciju tehnoloģiju (IKT) lietošanu un e-komerciju uzņēmumos.

2019. gadā, salīdzinot ar 2018. gadu, šis rādītājs pieaudzis par 1,7 procentpunktiem, sasniedzot 15,5 %.

Vislielākais pieaugums bija lielo uzņēmumu grupā – par 5,4 procentpunktiem, sasniedzot 40,5 %. Vidējo un mazo uzņēmumu grupā preces vai pakalpojumus internetā pārdeva 20,8 % vidējo un 13,7 % mazo uzņēmumu (pieaugums attiecīgi par 4,0 un 1,1 procentpunktu).

Gada sākumā, pirms valstī tika noteikta ārkārtējā situācija saistībā ar Covid-19, 74,7 % uzņēmumu visus vai daļu darbinieku nodrošināja ar portatīvajām ierīcēm mobilā interneta lietošanai, un tas ir par 12,8 procentpunktiem vairāk nekā 2019. gadā. Mazo uzņēmumu grupā, salīdzinot ar 2019. gadu, šis rādītājs pieauga par 13,6 procentpunktiem, bet vidējo un lielo uzņēmumu grupā – attiecīgi par 9,7 un 3,4 procentpunktiem.

Darba vajadzībām internetu lietoja 44,4 % no visiem uzņēmumu darbiniekiem, bet 24,1% darbinieku uzņēmums nodrošināja portatīvās ierīces mobilā interneta lietošanai.

Piektā daļa jeb 20 % uzņēmumu nodarbina paši savus IKT speciālistus, tai skaitā 74,4 % lielo uzņēmumu, 35,5 % vidējo uzņēmumu un 15,2 % mazo uzņēmumu. 2019. gadā, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, par 7,7 procentpunktiem palielinājies to uzņēmumu īpatsvars, kas atbildību par IKT jomu uzticēja ārpakalpojuma sniedzējiem, un kopumā tie bija 83,8 % no visiem uzņēmumiem. Vislielākais pieaugums bija mazo uzņēmumu grupā par 9,3 procentpunktiem. Lielajos uzņēmumos šis rādītājs pieauga par 7,7 procentpunktiem, bet vidējos samazinājās par 0,5 procentpunktiem.

21,3 % uzņēmumu 2020. gadā izmantoja maksas mākoņpakalpojumus, un divu gadu laikā šis rādītājs pieauga par 6,8 procentpunktiem, tai skaitā vidējos uzņēmumos – par 9 procentpunktiem, lielajos – par 8,4, bet mazajos – par 6,2 procentpunktiem. Pieauga gandrīz visu veidu maksas mākoņpakalpojumu lietošana, taču lielākais kāpums – par 21,1 procentpunktu bija datņu uzglabāšanas pakalpojumu izmantošanā.

2020. gadā 24,3 % no visiem uzņēmumiem izmantoja lietu internetu jeb savstarpēji saslēgtas ierīces vai  sistēmas, kas savāc vai apmainās ar datiem un var tikt uzraudzītas vai attālināti kontrolētas, izmantojot internetu. Lietu internetu izmantoja katrs otrais (52,6 %) lielais uzņēmums, kā arī 38,1 % vidējo un 20,7 % mazo uzņēmumu. Visvairāk – 47,3 % no visiem uzņēmumiem lietu internetu izmantoja elektroenerģijas, gāzes apgādes, siltumapgādes un gaisa kondicionēšanas, ūdens apgādes, notekūdeņu, atkritumu apsaimniekošanas un sanācijas nozarē.

 

 

 


 

 

 

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Ir sajūta – mans darbs!

''Man nebija pieredzes ar IT, taču apkārt bija programmētāji – vīrs, brālis. Tas viss bija tuvu, un es to redzēju, dzirdēju, laikam pamazām uzsūcu,'' spriež Natālija Trembača, kura pati pēc izglīt...

Ziņas

Vairāk Ziņas


Intervijas

Vairāk Intervijas


Ražošana

Vairāk Ražošana


Karjera

Vairāk Karjera


Pasaulē

Vairāk Pasaulē


Īpašums

Vairāk Īpašums


Finanses

Vairāk Finanses