Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" Rīgas Centrālajā stacijā darbus nevar nopauzēt, medijiem otrdien sacīja SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL), kas ir projekta nacionālais ieviesējs Latvijā, pagaidu valdes priekšsēdētājs Ēriks Diļevs.
Katrs dzelzceļa projekta Rail Baltica posma finansējums ir sadalīts un "sakasīts" un pēc tam iesniegts Eiropas Komisijai (EK), trešdien Rail Baltica parlamentārās izmeklēšanas komisijā sacīja Finanšu ministrijas (FM) Eiropas Savienības (ES) fondu revīzijas departamenta vecākā eksperte Agnese Abula.
Par skandalozajiem notikumiem ap airBaltic un Rail Baltica, valdības un politiķu atbildību par krīzi un nespēju
kvalitatīvi komunicēt ar sabiedrību Guntars Gūte sarunājas ar politologu Jāni Ikstenu.
Satiksmes ministrija (SM) saskaņošanai iesniegusi informatīvo ziņojumu, kurā piedāvā 2021.-2027.gada Eiropas Savienības (ES) daudzgadu budžeta periodā izveidot 1520 mm (milimetru) jeb jau tagad Latvijā esošajā sliežu ceļu platumā savienojumu no Rīgas Centrālās pasažieru stacijas līdz Rīgas lidostai pirms "Rail Baltica" projekta pirmās kārtas pabeigšanas, savukārt finansējumu plāno piesaistīt, pārdalot ES fondu finansējumu no citiem SM infrastruktūras projektiem, tostarp bateriju elektrovilcienu iegādes.
Stratēģisks lēmums, kā tiks būvēta Rail Baltica trase, ir balstīts steigā un nezināmas izcelsmes ciparos, šodien Rail Baltica parlamentārās izmeklēšanas komisijā pauda tās vadītājs Andris Kulbergs (AS).
Dzelzceļa infrastruktūras projekts Rail Baltica ir atzīts par ģeopolitisku un stratēģisku nepieciešamību, un šis savienojums ir svarīgs Baltijas valstu militārās mobilitātes stratēģijai, būtiski uzlabojot gan pārvietošanās kapacitāti un ātrumu, gan savienojamību ar Eiropas infrastruktūras artērijām, informēja Baltijas valstu kopuzņēmuma RB Rail pārstāvji, atsaucoties uz Eiropas Politikas analīzes centra (Center for European Policy Analysis (CEPA)) pētījumu.
Eiropas Komisijas (EK) atbalstītajam 345,817 miljonu eiro līdzfinansējumam dzelzceļa projekta Rail Baltica būvniecības aktivitātēm nepieciešams nodrošināt Latvijas nacionālo līdzfinansējumu 61,032 miljonu eiro jeb 15% apmērā, teikts Satiksmes ministrijas (SM) sagatavotajā informatīvajā ziņojumā, kas iesniegts saskaņošanai valdībā.
Dzelzceļa projekts Rail Baltica "no sliedēm nogāja" 2013.-2014.gadā, topot alternatīvam risinājumam, kas neparādās būtiskākajos projekta dokumentos, tas izriet no Rail Baltica parlamentārās izmeklēšanas komisijas priekšsēdētāja Andra Kulberga (AS) sacītā Latvijas Televīzijas raidījumā Rīta panorāma.