Laika ziņas
Šodien
Skaidrs

Kam jābūt līdzi jebkurā treniņā?

Mūsdienu dzīves ritms ir gana saspringts, tādēļ daudzi nodarbojas ar sportu, lai gūtu enerģiju un mazinātu stresu. Vai tā būtu skriešana, joga, velobraukšana vai fitness - katrs atradis sev atbilstošāko sporta veidu un nododas tam vismaz pāris reizes nedēļā. Citam sports jau ir hobija līmenī, bet cits tajā sper tikai pirmos soļus. Tomēr ir lietas, kas jāievēro gan pieredzējušam sportistam, gan iesācējam. Kādi tad priekšnosacījumi jāievēro, pirms došanās uz pirmo vai kārtējo treniņu un bez kādām lietām neiztikt sportojot? Par to pastāstīsim raksta turpinājumā.


Ūdens pudelei

Dienas laikā jebkuram cilvēkam jāuzņem pietiekams ūdens daudzums. Speciālisti iesaka dienas laikā izdzert vismaz 1,5 - 2 litrus ūdens, bet - aktīviem sportotājiem pat vairāk. Par to, vai treniņa laikā uzņemt šķidrumu ir ieteicams vai ne, domas dalās. Tomēr skaidrs ir viens - dodoties uz treniņu, ūdens pudelei līdzi ir jābūt vienmēr. 

Ieteicams ir nedaudz ūdens iebaudīt pirms treniņa, lai nodrošinātu organismu ar pietiekamu šķidruma daudzumu, ko treniņa laikā izsvīst. Tāpat ūdens uzkrājumi organismā ir jāatjauno pēc treniņa, dzerot uzmanīgi un pa malciņam. Treniņa laikā ūdens pudeli ieteicams ņemt līdzi un vienu malku no tās iedzert reizi divdesmit minūtēs. Tomēr treniņa laikā nevajadzētu pārspīlēt un uzņemt pārlieku lielu ūdens daudzumu vienā piegājienā. Tas radīs lieku slodzi organismam un tikai apgrūtinās sportošanu.

Protams, ieteicams izvēlēties augstas kvalitātes ūdeni bez piemaisījumiem, jo ūdens uzdevums ir attīrīt oganismu no toksīniem, nevis apgrūtināt to ar jauniem. Lai lieki netērētos veikalos, iegādājoties kvalitatīvu dzeramo ūdeni, var padomāt par ilgtermiņa risinājumu. Piemēram, iegādāties pārnēsājamo ūdens krūzi, kurai uzstādīts ūdens filtrs. Pateicoties spēcīgajai attīrīšanas sistēmai, to uzpildīt varēsi arī no mājas ūdenskrāna un nebaidīties par kaitīgajiem piemaisījumiem.

 
Ērtiem apaviem

Sporta apavi jāizvēlas tā, lai tie kļūtu par papildus atbalstu, nevis apgrūtinājumu. Atkarībā no sporta veida, jāpiemeklē tādi apavi, kas labi pieguļ pēdai un rada atbalstu potītes daļai. Pielaikojot sporta apauvus, purngalā tiem jābūt tik brīviem, lai ērti varētu pakustināt kāju pirkstus, bet papēdim cieši jāpieguļ pēdai, lai nerastos tulznas un noberzumi. 

Liela uzmanība jāpievērš arī auklu daļai, apaviem jābūt viegli aizšņorējamiem vairākās pozīcijās. Tādejādi tos varēsi izmantot ne tikai dodoties uz treniņu, bet arī pārgājienā vai tūrisma braucienā. Noteikti jāpievērš uzmanība apavu zoles daļai, tai jābūt gana atsperīgai un elastīgai. Pārāk cieša zole apgrūtinās sportošanu, jo pēda tajā būs stīva un nevarēsi veikt vingrojumus tik plastiski, cik nepieciešams. Jāņem vērā arī tas, ka sporta apavi ātri nokalpo savu mūžu, tāpēc to iegādē nevajadzētu taupīt un labāk izvēlēties profesionālus, kvalitatīvus sporta apavus, kas kalpos ilgāku laiku.
 

Atbilstošam sporta tērpam

Liela nozīme sportista labsajūtas nodrošināšanai treniņa laikā ir atbilstoša sporta tērpa izvēlei. Organismam darbojoties pastiprinātā režīmā, svarīga ir ne tikai liekā ūdens izvade no organisma, bet arī gaisa cirkulācija. Tāpēc, izvēloties sporta tērpu, priekšroka jādod dabiskiem materiāliem un jāizvairās no sintētikas. 

Sporta tērpa augšdaļai jābūt tik brīvai, lai rokas varētu brīvi kustināt un kakla zona nebūtu par ciešu. Ja sporta tērpa augšdaļa sastāvā tomēr ir neliela daļa sintētikas, jāpārliecinās par to, ka iekšpuse klāta ar elpojošu materiālu. Sporta tērpa apakšdaļai jābūt pietiekami elastīgai, lai tajā varētu pietupties, un to apakšdaļai jābūt nostiprinātai ar gumiju. Ieteicams izvēlēties tādas treniņbikses, kuru jostas daļa ir viegli regulējama un pielāgojama ķermenim.

 

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!


Aktuāli

Ceļot vienkāršāk un lētāk

Neatkarīgi no tā, vai cilvēki ceļo vienu reizi gadā vai reizi mēnesī, viens no būtiskiem faktoriem ir ceļojuma izmaksas.

Reklāmraksti

Vairāk Reklāmraksti