Šī pieeja var šķist loģiska, jo reklāma sniedz ātrus un izmērāmus rezultātus. Tomēr šāda stratēģija slēpj būtisku risku: kad reklāmas budžets beidzas, nereti beidzas arī apmeklētāju pieplūdums un attiecīgi no tā cieš pats svarīgākais biznesā – pārdošana.
Šī ir situācija, kurā nonāk neskaitāmi daudz uzņēmumu. Taču jāuzsver, ka liela daļa no šiem uzņēmumiem jau ir atraduši pieeju, kas nodrošina ne tikai izaugsmi, bet arī ilgtspēju. Proti, runa ir par SEO optimizāciju.
Reklāmas loma un tās ierobežojumi
Maksas reklāmas kanāli neapšaubāmi ir svarīgs instruments jebkura uzņēmuma arsenālā. Tie ļauj sasniegt plašu auditoriju, testēt jaunus produktus, kā arī gūt tūlītējus rezultātus. Jāteic, ka tieši ātrums mēdz būt viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc uzņēmumi izvēlas iet šo ceļu.
Tiesa, problēma slēpjas ilgtermiņa perspektīvā: katrs jaunais klients maksā arvien vairāk, jo konkurence digitālajā vidē nepārtraukti pieaug. Līdztekus konkurencei pieaug arī reklāmas izmaksas, taču ieņēmumi ne vienmēr spēj sekot tām līdzi. Kad reklāmas tiek apturētas, organiskais trafiks bieži vien ir minimāls, jo nav ticis ieguldīts ilgtermiņa stratēģijā.
SEO optimizācija: investīcija, kas aug jums līdzi
Uzņēmumi, kas paļaujas tikai uz reklāmu, ir līdzīgi ļaudīm, kas dzīvo no algas līdz algai – ja kaut kas notiek ar ienākumu avotu, viss apstājas. “Google” optimizācija jeb SEO piedāvā pilnīgi atšķirīgu filozofiju, darbojoties kā drošības spilvens grūtākos brīžos.
Citiem vārdiem sakot, ja reklāma ir kā īrēta telpa, tad SEO ir kā jums piederošs nekustamais īpašums – sākumā, iespējams, ir nepieciešama lielāka investīcija un pacietība, taču ilgtermiņā ieguvumi ir nesalīdzināmi lielāki un stabilāki.
SEO būtība ir padarīt jūsu mājaslapu tik kvalitatīvu, noderīgu un autoritatīvu, ka meklētājprogrammas to dabiski ierindo augstākās pozīcijās, bez papildu izmaksām. Tas nozīmē, ka cilvēki, kas meklē jūsu produktus vai pakalpojumus, var jūs viegli atrast ar organiskās meklēšanas palīdzību.
Praktisks piemērs no Latvijas tirgus
Lai labāk saprastu SEO potenciālu, ir vērts aplūkot konkrētu gadījumu. Kāds Latvijas uzņēmums auto servisa nozarē, saskārās ar tipisku situāciju – liela atkarība no maksas reklāmas un nepietiekams organiskais trafiks. Viņu SEO stratēģijas īstenošana parādīja, kā sistemātiska un profesionāla pieeja var transformēt uzņēmuma klātbūtni digitālajā vidē.
Tātad, SEO nav tikai teorija vai abstraktu ideju kopums. Tas ir konkrēts instruments, kas reālajā biznesā rada izmērāmus rezultātus. Tomēr ir svarīgi apzināties, ka šādi rezultāti nerodas pāris nedēļu laikā – SEO būtība drīzāk atbilst maratonam, nevis sprintam. Proti, ja stratēģija tiek uzturēta un pilnveidota, rezultāti ir stabili, ar tendenci pieaugt spēkā.
Sinerģija starp SEO un reklāmu
Viens no lielākajiem maldiem ir domāt, ka digitālajā mārketingā būtu jāizvēlas starp SEO un maksas kampaņām. Patiesībā, vispareizākā pieeja ir abas šīs lietas kombinēt, jo tās viena otru tikai papildina.
Kā jau noskaidrojām, digitālā reklāma sniedz ātrumu un elastību, kā arī pielāgot savas kampaņas reāllaikā, balstoties uz datiem. Tikmēr SEO optimizācija strādā fonā, sistemātiski veidojot stabilu organiskā trafika pamatu, kas ar laiku var kļūt par galveno apmeklējumu iemeslu.
Vēl viens interesants aspekts ir tas, ka labi optimizēta vietne faktiski uzlabo arī reklāmas efektivitāti. Proti, lietotājam noklikšķinot uz reklāmas un nonākot profesionāli izstrādātā un optimizētā mājaslapā, viņa iespēja kļūt par klientu kļūst ievērojami lielāka. Tas nozīmē, ka jūsu reklāmas budžets sniedz lielāku atdevi, jo uzlabojas, kā kvalitātes rādītājs uzlabojas, tā konversiju apjoms.
Turklāt SEO process sniedz vērtīgas atziņas, kas var uzlabot reklāmas stratēģiju – izanalizējot, kādus meklējumus cilvēki veic, jūs varat precīzāk veidot savu reklāmas saturu, izvēloties efektīvākos kanālus.
Digitālā mārketinga stratēģija ilgtermiņa panākumiem
Veidojot ilgtspējīgu digitālā mārketinga stratēģiju, pirmais solis ir objektīvi izvērtēt savu pašreizējo situāciju. Cik procentu no jūsu apmeklētājiem ierodas pateicoties tā sauktajai organiskajai meklēšanai un cik ar reklāmas palīdzību? Ja organiskais apmeklējumu pieplūdums ir zem divdesmit procentiem, tas ir skaidrs signāls, ka SEO stratēģija ir vajadzīga nekavējoties.
Nākamais solis ir izprast, ka SEO nav projekts ar konkrētu beigu datumu – tas ir nepārtraukts process. Meklētājprogrammu algoritmi attīstās, lietotāju uzvedība mainās, un konkurenti nemitīgi strādā pie savu pozīciju uzlabošanas.
Ne mazāk svarīgs aspekts ir profesionālas SEO aģentūras piesaiste, kas spēs veikt dažādus tehniskus uzdevumus, kā arī palīdzēs pieņemt informētus lēmumus un izprast kopējo procesu.
“Infinitum Agency” ir aģentūra, kas piedāvā tieši šādu holistisku pieeju, saprotot, ka digitālā mārketinga pakalpojumi nav standartizēts produkts, bet gan individuāli pielāgojama stratēģija katram uzņēmumam.

