Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +7 °C
Skaidrs
Sestdiena, 19. oktobris
Drosma, Drosmis, Elīna

Hyundai izlaiž Eiropas komerciāli veiksmīgākā modeļa Getz pēcnācēju i20

Hyundai savu modeļu skanīgos vārdus (Atos, Getz, Elantra, Sonata) ir sācis mainīt pret kodiem. Vienojošais burtiņš i simbolizē iedvesmu (no angļu inspiration), bet skaitļi norāda uz auto klasi. Pirmajam no i sērijas - C segmenta i30 sekoja pie mums pārdošanā neesošais A segmenta i10, bet tagad tautās dodas B segmenta i20, kas aizstās Hyundai Eiropas bestselleru Getz.

Britu interneta portāls Car Magazine raksta, ka Getz pircēju vidējais vecums ir 52 gadi. Ar i20 korejieši cer nomest septiņus gadus. Ņemot vērā līdzšinējo pircēju vecuma struktūru un ražotāja plānus, kļūst skaidrs, kāpēc i20 ir tieši tāds, kāds ir.

Jautrāks ar mēru

Lai pievilinātu jaunatni, svarīgs ir dzīvīgs un dinamisks dizains, bet Getz bija nopietns kā tiesnesis. i20 ir divreiz dzīvespriecīgāks, taču manāms, ka ir svarīgi neaizbaidīt esošos klientus. Divas uzkrītošas liektas līnijas profilā ir pretstats Getz gludajiem sāniem. Priekša veidota Hyundai jaunās ģimenes smaidīgajā stilā, un tur lieliski izceļas miglas lukturu ligzdas. Aizmugures optika pēc formas pieskaņota augšējai liektajai sānu šķautnei, un kopiespaids ir visnotaļ harmonisks.

Par spīti ievērojamiem dizaina jauninājumiem (nu vismaz salīdzinājumā ar izteikti konservatīvo VW Golf evolūciju), i20 ir mēreni atraktīvs un dinamisks. Jauniem ļaudīm tuvāki būs citi mazauto, piemēram, Mazda 2, Ford Fiesta vai Seat Ibiza. Toties vecie klienti, visticamāk, novērtēs tieši i20 izskata mērenību.

Salons salīdzinājumā ar Getz ir mainījies radikālāk nekā ārpuse. No klasiski mērenā un pat vāciski stingrā priekšgājēja tur vairs nav nekā. Slīpi iešņāptā info displeja švīka paneļa virspusē vairāk ir franču gaisīgā stilā, bet viduskonsoles sešskaldnis atgriež aziātisko formu vidē. Pieejamā sēdekļu un durvju apšuvumu krāsu gamma ļauj atcerēties varavīksni, jo Getz bija krietni pelēcīgāks. Diemžēl materiālu ziņā progresa nav. Viss samontēts atzīstami, taču plastmasas cietas. Ne viens vien tiešais konkurents jau priecē ar mīkstākiem salona materiāliem.

Protams, paaudzies

Salīdzinājumā ar priekšgājēju i20 ir briedis gan garumā, gan platumā - attiecīgi par 10 un 3,5 cm. Kopējais garums ir 3,94 m, kas tuvina tādiem segmenta rekordistiem kā Opel Corsa (4,0 m), Škoda Fabia (3,99 m) un Peugeot 207 (4,03 m). Pret Getz riteņu garenbāze i20 ir augusi par septiņiem cm un ir pat garāka nekā Fabia. Salonā tas ir jūtams gan pasažieru vietās, gan bagāžniekā, kam tilpums palielinājies par apaļiem 40 litriem.

Izaugsme vērojama ne tikai augumā, bet arī gudrībā. Jau bāzē ir pieejama ne tikai bremžu ABS, bet arī stabilizācijas sistēma ESP, seši drošības gaisa spilveni un aktīvie galvas balsti, kas braucēju kaklus sargā, ja kāds ietriecas aizmugurē. Auto aprīkots ar kondicionieri un dzesējamu boksu cimdu kastē, ar MP3 atpazīstošu CD radio, priekšējo logu un spoguļu elektropaketi, gan augstumā, gan dziļumā regulējamu stūri un centrālo durvju atslēgu ar distances vadību. Hyundai cer būt starp segmenta līderiem drošībā un iegūt piecas zvaigznes par i20 braucēju aizsardzību Euro-NCAP drošības testos.

Ekonomija un ekoloģija

Ievērojami izmainījies spēka agregātu piedāvājums. Mazāko 1,1 l dzinēju nomainījis par 12 ZS spēcīgāks 1,2 l (78 ZS) motors. Arī ierindā palikušie 1,4 l (100 ZS) un 1,6 l (126 ZS) benzīna dzinēji ir ar citādiem rādītājiem. Pirmajam jauda pieaugusi par trim ZS, bet lielākajam pat par 20 ZS.

Iepriekšējā 1,5 l CRDi dīzeļa vietā nākuši divi jauni motori. Spiediens degvielas padeves rampā salīdzinājumā ar veco tiem palielināts no 1350 līdz 1600 bāriem, kā arī uzstādīts turbokompresors ar mainīgu ģeometriju. Jauno dīzeļu tilpumi ir divi, bet faktiski ir četras versijas, jo katram no 1,4 l un 1,6 l motoriem ir divas jaudas. Mazākajam 75 un 90 ZS, lielākajam 115 un 128 ZS. Lielākajam Hyundai pirmoreiz B segmentā ir atļāvies uzstādīt sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu, bet benzīna dzinēji, izņemot 1,2 l, bez piecpakāpju manuālās pieejami arī ar četrpakāpju automātu.

Visiem dzinējiem ir uzlaboti degvielas ekonomijas un izmešu rādītāji. Parīzes autošovā pat tika demonstrētas i20 blue ar 90 ZS dīzeli un ISG Start-Stop sistēmu, kas stāvoša auto dzinēju neitrālajā pārnesumā automātiski slāpē un atkal iedarbina, tiklīdz tiek spiests sajūgs. Tas gan vairs nav liels jaunums, jo jau izmantots Kia Ceed un 3.sērijas BMW, taču i20 blue degvielas patēriņa un izmešu rādītāji ir par 15% zemāki nekā parastai 90 ZS mašīnai. Uz 100 km tāda tērē tikai 3,75 l dīzeļdegvielu.

Pirmie iespaidi

Barselonā AutoDiena izmēģināja četrus no septiņiem i20 dzinējiem. Mazāko rūķīti Hyundai nerādīja. Simt zirdziņu benzīna motors tika piedāvāts ar piecu ātrumu "rokas kārbu". Ne viens, ne otrs agregāts, ne arī abu tandēms nekādas īpaši jaunas atklāsmes nesniedza. Tāda paša tilpuma un transmisijas 90 ZS dīzelis pilsētas satiksmē likās jestrāks. Šo iespaidu iemesls ir lielāks griezes moments zemos apgriezienos, bet 0-100 km/h dinamikas rādītāji dīzelim tomēr ir lēnāki nekā benzīnniekam. Toties vecajam 1,5 CRDi ar 88 ZS jaudu tiek iekabināta vairāk nekā sekunde.

Niknākais benzīna motors bija ar automātu, un tam, kā par nelaimi, tika Barselonas apkaimes kalnainie šauras šosejas līkloči. Jaudas it kā gana, bet automāts, cenšoties braukt dinamiski, strādā gausi un ar aizturēm, neļaujot motoram sevi parādīt. Atpakaļceļā, iekļaujoties vienmērīgajā pilsētas plūsmā, minētās negācijas izplēn, jo aizskriet jau tāpat nekur nevar. Visbeidzot spēcīgākais dīzelis ar jauno sešpakāpju "roķeni" ar 10,4 s dinamikā līdz simtam tikai nepilnu sekundi zaudē analoga tilpuma benzīnam ar manuālo transmisiju un darbībā ir patīkams. Taču šis motors ir visskaļāk dzirdams salonā.

Getz saime nebija radināta pie izkoptām vadāmības manierēm. Lai gan i20 ir būvēts uz jaunas B segmenta platformas, piekares konstrukcija un stūres mehānisms pēc būtības nav mainījušies. i20 brauc ļoti līdzīgi kā Getz. Virsbūves sānsveres, šķiet, gan ir mazākas, bet stūres reaktīvā spēka mākslīgums un neizdresētā šasija no jaukām delverībām liek atturēties. Virāžas strauji ņemot, i20 ātri un negaidīti var mesties šķērsām. Rātni ripojot, kā to gan jau dara lauvastiesa no Getz pircējiem, kustība ar i20 skatāma pavisam citā gaismā.

Svarīgi, cik maksās

Nākamā gada sākumā, kad i20 nonāks salonos Baltijā, vispirms būs pieejamas trīs modifikācijas - ar 1,2 l un 1,4 l (ar automātu) benzīna dzinējiem un 1,4 l dīzelis 75 ZS versijā. Pārējais pēcāk. Gada pirmā ceturkšņa beigās ražošanā nonāks arī trīs durvju hečbeks, bet vēlāk, iespējams, uz i20 bāzes taps neliels MPV.

Kopumā paredzētas trīs aprīkojuma pakāpes - Classic, Comfort un Style. Otrā papildu bāzītei piedāvā arī iPod un USB pieslēgvietu, ar ādu apvilktu stūri un radio vadību no tās. Arī borta datoru, kas kā lielās mašīnās rāda pat riepu spiedienu.

Pārdošanas cenas Baltijai vēl nav zināmas. Ja cena būs Getz līmenī vai nedaudz augstāka, i20 ir izredzes iepatikties ne tikai pašreizējai Getz auditorijai vērtējamas cerīgi.

***

Hyundai i20

* * * Dizains

* * * * Tehnika

* * * * Komforts

***

Konkurenti

Škoda Fabia: Latvijā tieši otrās paaudzes Fabia bija tā, kas sarīkoja apvērsumu un mazās klases pirktākā modeļa tronī nomainīja sirmot sākušo Getz. Tai vēl ir gana spēka un trumpju, lai valdītu.

Opel Corsa: Corsa ir kaut kur pa vidu starp mērenību un dižošanos ar dizainu. Tai pakāpi augstāks salona izpildījums un labs dzinēju klāsts, bet cenas šajos taupības apstākļos ir kodīgākas nekā Fabia.

Peugeot 207: Mazais lauvēns ar skumjām var atcerēties, ka tā priekštecis Peugeot 206 kādreiz šai kompānijā bija barvedis. Dotības it kā ir arī 207.modelim, bet pārdošana klibo. Varbūt jaunais dīleris ko spēs izmainīt.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Zirnis joko - 18.10.2024.

45 gadu vecumā briesmīgākais ir nevis tas, ka tev vairs nepievērš uzmanību 15 gadus jaunākas sievietes, bet tas, ka sāk pievērst uzmanību 15 gadus vecākas sievietes.

Interesanti

Vairāk Interesanti


Receptes

Vairāk Receptes


Dzīvnieki

Vairāk Dzīvnieki


Notikumi

Vairāk Notikumi


Cits

Vairāk Cits


Tehnoloģijas

Vairāk Tehnoloģijas


Zirnis joko

Vairāk Zirnis joko