Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +4 °C
Viegls lietus
Sestdiena, 28. decembris
Inga, Irvita, Ivita, Ingeborga

Jaguar ielaužas dīzeļautomašīnu elitē

Vēl ne tik sen, 90.gados, kombinācija Jaguar + dīzelis tiktu noraidīta kā nepieņemama un pretdabiska. Taču tas notika pagājušajā gadsimtā, un drīz vien briti atskārta, ka klīrēšanās var novest pie pāragras nāves. Pa šo laiku Jaguar izdarījis ne vienu vien muļķību, piemēram, mēģinājis piemānīt mūs ar automašīnu, kas iztaisīta no Ford Mondeo, turklāt sevišķā izmisuma periodā palaist to tirgū ar priekšējo piedziņu un "kūtiņas" aizmuguri.

Tomēr bija arī veiksmes, un viena no tādām ir Jaguar S-Type ar 2,7 litru dīzeli. Peugeot motors ar divām turbīnām izrādījās tik labs, ka derēja pat alumīnija flagmanim XJ.

Dīzelis, ko uzbūvējuši fani

Lai gan dinamika faktiski neatšķīrās un skaņas izolācija bija labāka nekā dažiem konkurentiem, luksusdīzeļu grandi raudzījās uz Jaguar no augšas, diezgan pamatoti norādot, ka 2,7 litri, kaut 6 cilindros, tomēr nav 3. Tagad viņiem būs jānožēlo sava uzpūtība, jo jaunais Jaguar XF 3.0 Diesel S ne vien izpilda prasītās normas, bet ielaužas BMW 535d aprindās. Un tās ir tikai 6,4 sekundes līdz 100 km/h ar vidējo patēriņu 7, nu, varbūt 8 litri. Atzīšos, ka man ārkārtīgi patīk Jaguar testbraucieni, taču ne jau virspusēju iemeslu dēļ, piemēram, par velti pabraukāties ar dārgu automašīnu. Pat pēc Jaguar pāriešanas Tata īpašumā jātaupa nauda. Tas nozīmē, ka prezentācijas vada tie paši inženieri, kas izpīpējuši motorus un mašīnas, un arī vēlāk pie galda blakus žestikulē savas lietas entuziasts, nevis vācu propagandas ministrs vai kaut kādas nesaprotamas kloķu - klaņu apakšnodaļas pusvadītājs, kurš mikrometru pēdējo reizi paņēmis rokā augstskolā.

Noapaļoti tilpumi

No tādiem frīkiem kā Kriss Atkinsons (ne tas, kurš brauc rallijā) var uzzināt, ka modernus dīzeļus var ražot arī ar čuguna blokiem, un apgalvojums, ka dīzeļa iespīlēšana Euro 5 normās palielina trokšņa līmeni, ir absolūtas pupu mizas. Jaguar 3.0 D bez burta S attīsta 240 zirgspēkus, nevis 275, maksā mazāk, taču aprīkots ar to pašu sešpakāpju "automātu", kura grozāmsvira maģiski izbrauc no viduskonsoles. Piekare ir tāda pati kā benzīna XF, tāpēc dīzelis nekādi neietekmē Jaguar vadīšanas sajūtu, par ko 100% atbildīgs Jaguar piekaru faķīrs Maiks Kross. Jaguar pilnībā paļaujas uz normālām atsperēm, izņemot kupeju XK, kas ieguvusi modernāku interjeru ar Jaguar Drive Selector un jaunu 5 litru motoru vecā 4,2 l agregāta vietā. Tiešās iesmidzināšanas dzinējam ir 385 ZS, taču tas ir pūdelis līdzās versijai ar kompresoru. Keplera teleskops par 600 miljoniem meklēs svešas civilizācijas, bet ko ekonomiskajā vakuumā meklē 510 zirgspēku Jaguar XFR? Spriežot pēc britu autožurnālu virsrakstiem, kādu BMW M5, ko apēst brokastīs. Jebkurā gadījumā diagnoze ir skaidra - tehniski Jaguar ir pie labas veselības.

***

Cenas, eiro

Jaguar XF 3.0 Diesel 52 150

Jaguar XF 3.0 Diesel S 55 055

Jaguar XF 5.0 V8 71 390

***

Jaguar XF 3.0 Diesel S

**** Dizains

**** tehnika

**** komforts

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Interesanti

Vairāk Interesanti


Receptes

Vairāk Receptes


Dzīvnieki

Vairāk Dzīvnieki


Notikumi

Vairāk Notikumi


Cits

Vairāk Cits


Tehnoloģijas

Vairāk Tehnoloģijas


Zirnis joko

Vairāk Zirnis joko