Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +5 °C
Apmācies
Trešdiena, 25. decembris
Stella, Larisa

Testējam Mercedes E-Class, inteliģento auto, kas pārsteigtu pat Dekartu

Es apbrīnoju inženierus. Patiešām. Viņi izgudrojuši pilnīgi visu, kas mūsu dzīvi padara ērtāku. Ja pirmatnējā cilvēka šaurajā pierē nebūtu radies inženiera domas aizmetnis, mēs vēl arvien sēdētu alā un ar krama gabalu asinātu cāļa kaulu, lai ugunskura gaismā sadiegtu zvērādas. Jā, inženieriem bieži tīk sarežģīt lietas, bet tas attur pasauli no ieslīgšanas obstruktīvā primitīvismā.

Politiķiem, ierēdņiem un Greenpeace ir pretenzijas, prasības un pārmetumi. Inženieriem ir atbildes. Viņi bez kurnēšanas izplāno dzinēju, kura atgāzes satur mazāk CO2 nekā pie autorūpnīcas vārtiem sevi pieķēdējuša vides aktīvista purkšķis. Jā, un vēl inženieri radījuši Mercedes E klasi.

E-mersedess

Firma, kas sešdesmit gadus ražojusi komfortablākos luksusauto pasaulē, nevar izvairīties no paštīksmināšanās. Mercedes gadījumā tā izpaužas nebeidzamos epitetos un apzīmējumos, kas sākas ar burtu E. Ne visi, pārtulkojot latviski, saglabā mitoloģizēto burtu vārda sākumā, tomēr svarīgākie, piemēram, elegance, estētika un efektivitāte, paliek. Lai cik smagnējs būtu jaunās E klases bagāžnieks, šī automašīna ir tikpat eleganta kā visas iepriekšējās. Vienkārši mēs vēl neesam pie tās pieraduši, tāpat kā 1996.gadā nevarējām pierast pie četriem apaļiem lukturiem veco "televizoru" vietā. Kopš 1947.gada Mercedes ir veiksmīgākais biznesa sedans pasaulē, iespējams, tāpēc, ka pirmais kļuva par sedanu. Līdz W126 jeb tā sauktais Pontons establišments pārvietojās ar tādas formas automašīnām, kāda bija Štirlicam.

Neļauj aizmigt

1948.gadā E klases priekšteča W136 lietotāja pamācībā bija 36 lappuses. Jaunās E-Class manuālī ir 332. Tas pietiekami raksturo automašīnas iespējas, kuras ir milzīgas pat uz modernās autobūves fona. Personu, kas sēž pie E klases stūres, atbalsta un pieskata kolosāls ierīču un sistēmu kopums. Automātiskā cruisecontrol šādos auto nav nekāds retums, taču E klase ir pirmais Mercedes un viens no pirmajiem automobiļiem vispār, kas automātiski spēj pilnībā nobremzēt automobili, lai mazinātu sadursmes smagumu. Brake Assist PLUS gan ir trīs brīdināšanas pakāpes, un divas pēdējās var nedzirdēt tikai beigts vadītājs, jo aizmidzis viņš pat teorētiski nevar būt. Par to gādā Attention Assist sistēma, kas pēc īpašām piestūrēšanas kustībām konstatē, ka braucējs ir noguris, un kā sarkano kartīti parāda spidometrā kafijas krūzīti: "Tu esi noraidīts atpūtai!" Atsķirībā no distances ieturēšanas iekārtas šo mums neizdevās pārbaudīt, lai gan kolēģis centās imitēt visas pazīmes, kas ievada to, ko šoferu valodā sauc par "izrubīšanos pie stūres". Attention Assist uzstāda visām E klasēm bez izņēmuma, ko nevar teikt par adaptīvajiem starmešiem. Viedie gaismekļi nāk no S klases un papildināti ar automātisku tuvās/tālās gaismas pārslēgšanas funkciju. Mercedes neaizmirst piebilst, ka viņu sistēma ir pārāka tāpēc, ka parasta sensora vietā pretimnākošo auto gaismas detektē sīciņa kamera. Taču nakts reids testu dienas noslēgumā neizdzēsa pārliecību, ka vislabākie adaptīvie lukturi pašlaik ir Opel Insignia.

Koks no antikvariāta

Tā kā ne mazums tehnikas jaunajā E klasē pārkāpis no lepnās S-Class, izbrīna, ka salons vairāk atgādina C un GLK modeļus. Taisnā, vertikālā paneļa arhitektūra un salīdzinoši vienkāršais instrumentu panelis stipri kontrastē ar iepriekšējo modeļu grezno un mazliet vecmodīgo omulību. Taču salons ir tikpat inovatīvs, ērts un ārkārtīgi kvalitatīvs. Sausā paskata plastmasa no C klases nesajūsmina, taču tai apkārt prasmīgi izvietoti dižciltīgāki materiāli, piemēram, nelakots, šķietami rupji apstrādāts koks kā pirmskara mēbelēm. Īstu luksusauto raksturo tas, ka ne visas iespējas izklātas kā uz delnas un kaut kas vienmēr paliek apslēpts. Tikai tumsā atklājas, ka durvis un panelis izgaismoti ar veikli paslēptiem optiskās šķiedras gaismekļiem? Dzenoties pēc absolūtā komforta, Mercedes lāgiem kļūst pat komisks, piemēram, sēdekļiem izdomāts īpašs papildu polsterējums tieši zem apšuvuma, bet pats uzjautrinošākais tikai seko - atkarībā no aprīkojuma līmeņa joslas ir vai nu vertikālas, vai šķērsvirzienā. Augstprātīgs nieciņš ieviesies arī Thermotronic klimata sistēmā - režīmā Diffuse gaiss nāk "ne no kurienes", jo plūsmas tiek gādīgi izkliedētas.

Kur palicis tas kloķis?

Droši izolēts no smalkādā iztapsētās kapsulas, priekšā darbojas E klases motors. Izmēģināšanai bija pieejami visi dzinēji, kas patlaban ir pārdošanā, un tas izvēli padarīja visai mokošu. Lielāko daļu automašīnu rotā necili uzraksti BlueTec un BlueEfficiency, kas norāda uz videi draudzīgu tehnoloģiju klātbūtni. Ar mokām atturoties no testosterona darbināta kārdinājuma tūlīt un uzreiz mesties pie monumentālā E 500 stūres, mēģinām orientēties dzinēju apzīmējumos. Diemžēl tie jau sen neatbilst litriem zem motorpārsega, tāpēc atmetam ar roku un vienkārši iedarbinām tuvāko automašīnu. Pēc ieraduma pagramstījies pa viduskonsoli un atradis tikai apaļu infosistēmas ripu, atceros, ka septiņpakāpju "automāta" svira ir uz stūres. Bet stop! Tā nevar būt! Var apzvērēt pie visiem četriem Mercedes riteņiem, ka tikko gāju garām automašīnai, kur ātrumkārbas svira atradās parastajā vietā! Patiešām, kļūdas nav - modeļiem ar pieciem ātrumiem viss ir pa vecam, un svira ierastajā vietā atrodas arī retajām "manuālajām" E klasēm. Vēlāk izmēģinājām arī tādu, un secinājums ir vienkāršs - var braukt arī tā.

CGI - tas nav dīzelis

Iepriekš pievilcis mani pie sēdekļa ar Pre Safe drošības jostu, auto cēli izkustas no vietas. Motors neizdveš ne skaņas, it kā būtu hibrīds un šļūktu pa pilsētu ar elektrību. 350 CGI paceļ balsi tikai uz šosejas, bet to mēs vairs nemanām, jo dzīvi diskutējam par to, kas īsti ir CGI. Saīsinājums no Stratified-Charged Gasoline Injection mersedesos parādījies arī agrāk, taču ne E klasē un nekādi ne V6 motorā. Motoram ir sevišķi izsmalcināta un komplicēta tiešās degvielas iesmidzināšanas sistēma, kas dažos aspektos atgādina modernos dīzeļus un, pēc Mercedes vārdiem, samazina degvielas patēriņu par 15%. Bailēm par līdzvērtīgiem jaudas zudumiem nav pamata - Blue-EFFICIENCY motoram ir 292 ZS jauda, par 20 vairāk nekā parastajam E 350. Brīdī, kad šķiet - mēs visu zinām, ekskursija E klases motoru pasaulē tikai sākas. E 250 CGI nebūt nenozīmē, ka tam ir 2,5 litru motors. Bāzes modeļus uz priekšu dzen 1,8 litru turbomotors, bet jau mazākajam ir 184 ZS jauda. Motors, no kāda Audi savā A6 lepni atteicās, atradis vietu automobilī, kas vēl nesen bija iedomājams ar vismaz sešiem cilindriem.

***

Mercedes E-Class

**** Dizains

***** tehnika

***** komforts

***

Cenas, eiro

E 220 CDI 41 390

E 250 CDI 44 170

E 250 CGI 44 170

E 350 CGI 51 310

E 500 66 310

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Sriracha – pikanto ēdienu kultūras simbols

Tiem, kam garšo ēdiens ar asumiņu, visdrīzāk virtuvē garšvielu un mērču klāstam pievienojusies pudele ar sarkano pildījumu un zaļo korķīti – Sriracha.

Interesanti

Vairāk Interesanti


Receptes

Vairāk Receptes


Dzīvnieki

Vairāk Dzīvnieki


Notikumi

Vairāk Notikumi


Cits

Vairāk Cits


Tehnoloģijas

Vairāk Tehnoloģijas


Zirnis joko

Vairāk Zirnis joko