Viņš gan atzina, ka pašreizējā sistēma, kas skolotājiem ļauj izvēlēties, no kuras grāmatas mācīt, daudziem pedagogiem principiāli patīk, tāpēc atrisināt tādu jautājumu varētu tikai ar stingru lēmumu.
Tomēr, ja vienotos par vienām mācību grāmatām katrā priekšmetā, tiktu nodrošināta pēctecība, un skolēnu vecākiem būtu jāpērk mazāk grāmatu, atzina Krastiņš. Ja ģimenē ir vairāki bērni ar nelielu gadu starpību, jaunākie mācītos no tām pašām grāmatām, no kurām mācījušies vecākie brāļi vai māsas.
Šāds ierosinājums izskanējis arī pirmajā izglītības ministres tikšanās laikā ar izglītības arodbiedrību pārstāvjiem, tomēr ministre tad norādījusi, ka būtu grūti vienoties par kādu vienu grāmatu, solot gan šo priekšlikumu ņemt vērā.
Krastiņš arī atzina - ja iecere noteikt vienotas grāmatas tiktu virzīta un atbalstīta, neapmierināti būtu grāmatu izdevēji. "Uz šīs sistēmas rēķina viņi pelna, un, saprotams, ka viņi lobēs un aizstāvēs savas intereses," norādīja LIZDA pārstāvis
Savukārt komentējot tiesībsarga Romāna Apsīša slēdzienu, ka situācijās, kad vecāki ir spiesti iegādāties mācību grāmatas par personiskajiem līdzekļiem, tiek pārkāptas bērna tiesības uz bezmaksas izglītību, Krastiņš norādīja, ka katru gadu budžetā tiek prasīti daudz lielāki līdzekļi mācību grāmatu iegādei, nekā tie reāli tiek saņemti.