Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +10 °C
Skaidrs
Sestdiena, 19. oktobris
Drosma, Drosmis, Elīna

precizēta - Instruktors: ar konkrēto lidmašīnu pilots lidot nedrīkstēja

"Viss jau viņam padevās labi, bet jutu, ka vajag vēl patrenēties," saka instruktors Ojārs Ganiņš, kurš augusta sākumā apmācīja sestdien Tukuma rajonā avarējušās lidmašīnas pilotu konkrētās markas lidaparāta Piper PA-31 vadīšanā. O.Ganiņš vēlreiz apstiprina jau izskanējušo informāciju, ka nav devis viņam atļauju patstāvīgi lidot ar šāda tipa lidmašīnu: "Mana paraksta viņam nebija."

Avarējušās lidmašīnas pilots bija 1958.gadā dzimušais Guntis Vasiļevskis, kurš ar Piper PA-31 tipa lidmašīnu apmācībās bija lidojis divas reizes. "Mēs bijām lidojuši vienu treniņa lidojumu, otrreiz lidojām pa maršrutu," stāsta O.Ganiņš. Viņš norāda, ka G.Vasiļevskim "vēl šo to vajadzēja pieslīpēt", taču nevēlas konkretizēt ko.

Komentēdams avāriju, instruktors pieļauj, ka lidmašīna, cenšoties "iziet ārpus mākoņiem", nolaidās pārāk zemu un zaudēja augstumu, tādēļ arī avarēja.

Jau vēstījām, ka tiesību lidot ar avarējušo lidaparātu pilotam nebija, Dienai pirmdien sacīja Civilās aviācijas aģentūras (CAA) direktors Māris Gorodcovs. Turpretim lidotāju apmācības klubs Airtraining apgalvo, ka CAA sniedz kļūdainu informāciju. "Viņam visi dokumenti bija kārtībā, viņš nesen tos nokārtoja," saka kluba tehniskais vadītājs Dmitrijs Kušiničevs.

"Klubs ir nesen dibināts un, iespējams, viņi nezina kārtību," saka M.Gorodcovs. Viņš stāsta, ka pilotam kvalifikācija atļāva vadīt vienpilota daudzdzinēju sauszemes lidmašīnas, bet katram konkrētajam modelim bija nepieciešams iziet apmācības programmu.

G.Vasiļevskim bija atļauja vadīt sešvietīgu Piper PA-34 Seneca lidmašīnu, taču avarējušajai divdzinēju Piper PA-31 Navajo bija astoņas vietas. Lai iegūtu tiesības pilotēt šādu lidmašīnu, G.Vasiļevskim bija jāiziet apmācība kopā ar instruktoru un jāsaņem tiesībās atbilstošs ieraksts, saka M.Gorodcovs. "Sazvanījos ar instruktoru, kurš viņu mācīja. Viņi pat bija divas reizes izlidojuši, bet instruktors uzskatīja, ka sagatavošana uz šo tipu ir nepietiekama. Tādēļ viņam ieraksta [pilota grāmatiņā] nebija," viņš stāsta.

Jau vēstījām, ka sākotnēji tika pieļauts, ka lidmašīnas avāriju izraisīja sliktie laika apstākļi. Tagad M.Gorodcovs norāda, ka, visticamāk, vainojami abi faktori - gan sliktais laiks, gan tas, ka pilotam nebija tiesību vadīt konkrēto lidaparātu.

Pirms izlidošanas lidmašīnas īpašnieka, šajā gadījumā apmācību klubu Airtraining, pienākums bija pārliecināties, vai pilotam ir nepieciešamā kvalifikācija, lai lidotu ar konkrēto lidmašīnu, saka M.Gorodcovs. Kluba atbildība būs jāizvērtē avārijas izmeklētājiem.

Šis Latvijā nav pirmais gadījums, kad pilots lido bez nepieciešamajām tiesībām, bet tas negadoties bieži, uzsver M.Gorodcovs, kura vadītā CAA veic kontroli. Tomēr viņš atzīst, ka pilotiem "neviens visu laiku klāt nestāv", jo Latvijā ir virs 200 gaisa kuģu, bet tikai 10 kontrolieri, no kuriem regulāri uz lidlaukiem dodas tikai divi trīs.

Jau vēstījām, ka lidmašīna Piper PA-31 ar diviem pilotiem un sešiem kursantiem sestdien avarēja, lidojot no Spilves lidostas uz Smārdes pagastā esošo lidostu Tukums, kur pasažieri bija iecerējuši vērot aviācijas šovu. Visi cietušie tika nogādāti slimnīcā, kur drīz pēc tam mira pilots.

M.Gorodcovs stāsta, ka pilots bija profesionālis - bija nolidojis vairāk nekā 2800 stundu un strādājis par pilotu arī komercsabiedrībās.

(Precizēts bojāgājušā pilota uzvārds)

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas