Rīgas domes
priekšsēdētājs Nils Ušakovs (SC) norāda, ka šis ir pirmais jaunais tramvajs pilsētas
sabiedriskā transporta parkā kopš 1991.gada. "Lai arī šis ir visai dārgs
tramvajs,
tomēr, neapšaubāmi, tas ir jaunās paaudzes transports, kurā ir
izmantotas jaunās
tehnoloģijas, un tas ir ļoti ērts pasažieriem. Ceru, ka tas kalpos ilgi
un
pasažieri būs ar to ļoti apmierināti. Šis ir pirmais solis uz pilsētas
tramvaju
parka atjaunošanu, mums ir jāizvērtē visi plusi un mīnusi un jāņem tie
vērā,
pieņemot turpmākos lēmumus,” uzskata mērs.
Saskaņā ar līgumu, kas 2008.gadā noslēgts starp Rīgas satiksme un Škoda Transportation, līdz 2011.gada janvāra beigām Rīga saņems 20 zemās grīdas tramvajus. Līguma kopējā summa par tramvaja iegādi ir 52 miljoni eiro.
Škoda Transportation valdes priekšsēdētājs Tomašs Krseks stāsta, ka uz Latviju nogādāts pirmais zemās grīdas tramvajs, kas izgatavots speciāli Rīgai lietošanai uz tā saucamās plato sliežu platformas. "Tas bija ļoti interesants izaicinājums izgatavot Rīgas sabiedriskā transporta kustībai piemērotu tramvaju, jo mums bija jāņem vērā virkne pasūtītāja uzstādītu nosacījumu. Pirmie drošības testi apliecinājuši, ka tramvaja kvalitāte atbilst visaugstākajām prasībām un pirmos pasažierus tas varēs apkalpot jau šīs vasaras sākumā," viņš teic. T. Krseks norāda, ka pārējie 19 tramvaji Rīgai tiks piegādāti atbilstoši noslēgtajam līgumam.
Tramvajs ir videi
draudzīgs transporta līdzeklis un viens no ātrākajiem sabiedriskā
transporta
līdzekļu veidiem. Kopējās tramvaja plūsmas vidējais ātrums Rīgā ir 16,49
km/h.
Kopējais sliežu ceļu garums Rīgā ir 99,53 km, kopējais pieturvietu
skaits - 244.
Jaunais zemās grīdas tramvajs
kursēs
6.tramvaja maršrutā Radio loks – Jugla, un tā ietilpība ir 300
pasažieri. Jaunajam
zemās grīdas tramvajam ir trīs savstarpēji savienotas sekcijas, invalīdu
paceļamā platforma, kā arī speciālas gaisa vēdināšanas un
kondicionēšanas
iekārtas. Jaunais zemās grīdas tramvajs ir 31,64 metrus garš, un tas
pilnībā
aizvieto iepriekš izmantotās divu vagonu sakabes.