Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +4 °C
Apmācies
Sestdiena, 28. decembris
Inga, Irvita, Ivita, Ingeborga

Grib, lai Sarkandaugavas pārvadu par 90 miljoniem finansē arī valsts

Rīgas domes deputāti kārtējo reizi atlikuši vērienīgā dzelzceļa pārvada projekta Sarkandaugavā tālāku virzību. Otrdien satiksmes un transporta lietu komitejā vairums domnieku iebilda, ka 90,8 miljoni latu būs jāmaksā no pašvaldības budžeta, taču pārvadu pārsvarā izmantos ārpus pilsētas dzīvojošie un ostu apkalpojošās kravas mašīnas.

Tādēļ deputātu pieprasīja veikt pārrunas ar Satiksmes ministriju un Rīgas brīvostu par šo institūciju iesaistīšanos projekta īstenošanā. _Diena _jau rakstīja, ka projekta attīstītāju pašvaldības SIA _Transporta infrastruktūras attīstība _(_TIA_) piedāvājums paredz domei pašai ņemt būvniecības kredītu uz 15 gadiem, ik gadu atmaksājot bankai aptuveni 6 miljonus latu. Pēc _TIA _aprēķiniem privātā partnera piesaistīšana ir neizdevīga (aptuveni 85,8 miljoni, nerēķinot maksājumus bankai), jo privātais investors vēlētos gūt peļņu un paietu par 17 mēnešiem ilgāks laiks būvniecībai. Ilgtermiņā labāks esot publiskā iepirkuma variants, kam bankas maksājumi ir zināmi un sastādītu ap 32,3 miljoniem latu no minētās summas 90,8 miljoniem latu.Norādot, ka summa vēl tiks precizēta konkursā un tikai rudenī dome varētu pieņemt galīgo lēmumu, projektu otrdien mudināja atbalstīt tikai divi komitejas deputāti — tās vadītājs Andrejs Požarnovs (_TB_/LNNK) un viņa vietnieks Jānis Zaržeckis (LPP/_LC_). A.Požarnovs uzsvēra, ja šis jautājums netiks virzīts un atbalstīts pēdējā domes sēdē pirms vasaras pārtraukuma, tad atgriesties pie tā rudenī jau būs par vēla, jo projektam beigsies derīguma termiņš. Vicemērs Jānis Dinevičs (LSDSP) aicināja A.Požarnovu un J.Zaržecki nenodarboties ar "roku izgriešanas taktiku", proti, stāstīt - ja tagad nenobalsos, tad projekts būs apstājies. J.Dinevičs norādīja, ka nepārdomāta ir tā steidzīga virzīšana, jo vēl nav pabeigts Dienvidu tilts. Taupības apstākļos valsts varētu neatrast 10 miljonus tilta trešajai kārtai, kas nozīmēs, ka pašvaldībai nauda būs jāmeklē pašai, sacīja vicemērs. Opozīcijas deputāts Olafs Pulks (_JL_) vērsa visu uzmanību uz to, ka finanšu komiteja vēl nav devusi konceptuālu atbalstu publiskā iepirkuma modelim. Vienā no iepriekšējām sēdēm A.Požarnovs sacīja, ka pārrunās ar Satiksmes ministriju iespēju valstij iesaistīties pārvada finansēšanā, taču plānotā tikšanās tikusi atcelta. "Līdz otrdienai atbildi no valdības varētu saņemt," optimistiks bija J.Zaržeckis, rosinot tagad nobalsot par un līdz domes sēdei uzzināt valsts viedokli. Tomēr deputāti lēmumprojektu noraidīja. Komiteja vienojās, ka jāveic pārrunas ar valdības pārstāvjiem un vasaras otrajā pusē varetu atgriezīsies pie jautājuma skatīšanas. _Diena _jau rakstīja, ka viena no iespējām, kas tiek apskatīta, ir tilta šķērsošanu noteikt par maksu, tādejādi pašbaldība varētu naudu atpelnīt. Sākotnējais lēmums par pārvada būvniecību domē tika pieņemts 2006.gadā, kad projekta izmaksas sasniedza tikai 10 miljonus. Objekta būvi paredzēts sākt šī gada beigās un pabeigt 2010.gadā. Pārvads galvenokārt ļaus novirzīt smagās kravas automašīnas no Viestura prospekta tieši uz ostas teritorijām Jaunmīlgrāvī, Kundziņsalā un Sarkandaugavā pāri dzelzceļam, apejot Sarkandaugavas dzīvojamo rajonu, kurā esošā dzelzceļa pārbrauktuve lielās noslogotības dēļ ir galvenais sastrēgumu rašanās iemesls. Tādejādi tranzīta plūsmu, kas pēc ekspertu domām šajā vietā pieaugs par vairāk nekā divas reizes, caur Sarkandaugavas māju rajonu varētu samazināt par 80%.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas