Starp tiem būs arī pilnīgi jauns pakalpojums, kas ļaus pasažieriem nobraukt noteiktu reisu skaitu vai laika posmu, piemēram, 24 stundas vai trīs dienas jebkurā sabiedriskā trasnsporta veidā. Cik šīs biļetes maksās, vēl nav zināms. Taču, neraugoties uz jaunajām iespējām, neizdevīgākas kļūs mēnešbiļetes vienam maršrutam. Līdz šīm vienam maršrutam paredzētu braukšanas karti drīkstēja izmantot citos maršrutos braucošā tā paša veida transportlīdzeklī maršrutu sakritības robežās, no marta tas vairs nebūs atļauts. RS preses sekretāre Iluta Bērziņa skaidro, ka izmaiņas veiks, jo 1998.gadā pieņemtā norma pasažierus nostāda nevienlīdzīgās pozīcijās, ļaujot aptuveni 4—5% baudīt "cenas priekšrocības", kā arī neļauj RS gūt daļu ieņēmumu. "Ņemot vērā, ka nākamgad tiek samazināts reisu skaits, it īpaši dienas laikā, tas ir nepieņemami," iebilst domes deputāts Juris Zvirbulis (JL) un uzsver, ka viņa pārstāvētā partija par šādām izmaiņām noteikumos nebalsos. Satiksmes un transporta lietu komitejas vadītājs Andrejs Požarnovs (TB/LNNK) gan min citu "tīri tehnisku" iemeslu normas svītrošanai: "Iepriekš konduktors bija tas, kas piefiksēja, vai maršruti sakrīt, taču jaunā aparatūra nespēs atpazīt, kurā konkrētā vietā transportlīdzeklis atrodas. Tad, kad uz visa transporta uzstādīs globālo pozicionēšanas sistēmu (GPS), tad tas būs iespējams," saka A.Požarnovs. Taču tā kā tas prasīs gadus, viņš pieļauj iespēju ļaut šiem pasažieriem braukt cita maršruta transportlīdzeklī, bet par to prasot 50% no biļetes cenas. Lai izlemtu, kā rīkoties, RS lūgts izpētīt, kā citās valstīs risina šo jautājumu. I.Bērziņa norāda, ka pārējie ieguvumi no sistēmas nav salīdzināmi ar šo vienu normu. Elektroniskie norēķini ļaus iedzīvotājiem ietaupīt laiku biļešu iegādei, norēķiniem transportā neizmantot skaidru naudu. Sistēma piedāvās iespēju sekot līdzi pasažieru plūsmai un izmantotajiem maršrutiem, lai pilnveidotu maršrutu tīklu un kustību grafikus. Pagaidām etalonam ar atlaidēm pieteikušies 126 000 iedzīvotāju no aptuveni 250 000, kas uz to var pretendēt, liecina RS apkopotie dati. "Studenti ir pieteikušies krietni mazāk nekā varētu būt," stāsta I.Bērziņa, savukārt ar skolēniem viss noritējis veiksmīgi. Pieteikšanās ir obligāta arī 1.—4.klašu skolēniem, kuriem līdz šim nav bijušas nepieciešamas mēnešbiļetes. Visu pasažieru uzskaiti liek veikt normatīvi, un arī pašvaldībai jāzina, par ko tiek maksāts, prasību skaidro I.Bērziņa. Iekāpjot sabiedriskajā transportā etalona lietotājiem būs jāreģistrējas, pieliekot karti pie speciāla automāta, kurš atskaitīs naudu un uzrādīs, cik braucieniem tās atlicis. Kartes varēs aktivizēt preses tirdzniecības vietās, lielveikalos, RS biļešu pārdošanas vietās, kā arī internetā un 45 biļešu pārdošanas automātos. ***Norēķināšanās veidi sabiedriskajā transportā no 1.marta E–talons ar bildi. Domāts tiem, kas izmanto mēnešbiļetes ar domes piešķirtajām atlaidēm — pensionāri, politiski represētie, skolēni, studenti, sociālo māju iemītnieki u.c. Lai iegūtu karti, jāaizpilda anketa, ko var saņemt klientu apkalpošanas centros vai lejupielādēt internetā. Ar karti varēs samaksāt par vienu mēnesi, 5 dienām vai 5, 10, 20 braucieniem. E–talons bez bildes. Domāts tiem, kas izmanto mēnešbiļeti, bet kuriem nepienākas atlaides. Lai saņemtu šo karti, nav jāaizpilda anketa, jo to varēs iegādāties jebkurā biļešu pārdošanas vietā. Ar karti var samaksāt par vienu mēnesi, 5 dienām vai 5, 10, 20 braucieniem. Viedbiļete noteiktam braucienu skaitam un laikam. Domāta tiem, kas reti brauc ar sabiedrisko transportu. Ar to iespējams apmaksāt 5, 10 vai 20 braucienus, kā arī 24 stundu, 3 un 5 dienu braucienus. Tā būs jāizlieto 3 mēnešu laikā no iegādes brīža. Varēs iegādāties biļešu pārdošanas vietās. Papīra biļete vienam braucienam. To varēs nopirkt vienam braucienam pie transporta vadītāja, kā līdz šim par 50 santīmiem. Avots: SIA Rīgas satiksme
Ieviešot e-talonu, priekšrocības zaudēs viena maršruta braukšanas kartes
Lai līdz ar elektroniskās biļetes ieviešanu saglabātu atlaides braukšanai galvaspilsētas sabiedriskajā transportā, iedzīvotājiem, kuriem tās pienākas, līdz 10.janvārim pašvaldības SIA Rīgas satiksme (RS) jāiesūta pieteikuma anketa etalonam. Pretējā gadījumā nāksies ar 1.martu par braukšanu tramvajā, trolejbusā un autobusā maksāt pilnu cenu, izmantojot kādu citu no trijiem atlikušajiem norēķina veidiem.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.