Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +7 °C
Skaidrs
Sestdiena, 19. oktobris
Drosma, Drosmis, Elīna

Ķīpsalā vēlas jaunu tiltu

Lai izbrauktu no salas, reizēm jāgaida no 30 minūtēm līdz stundai. Izstādes, mācības, baseins, darbs, mājas - iemeslu, kāpēc gājējiem un autovadītājiem ik dienu doties uz Ķīpsalu, ir gana daudz, tomēr salas esošā satiksmes infrastruktūra nav piemērota tik lielam cilvēku pieplūdumam. Tādēļ pēc Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) un starptautiskā izstāžu centra īpašnieka SIA BT1 kopuzņēmuma pasūtījuma nule kā izstrādāti iespējamie risinājumi transporta kustības uzlabošanai Ķīpsalā.

Plašāku publiku ar tiem plānots iepazīstināt otrdien. "Diskusiju rīkojam, lai piesaistītu sabiedrības uzmanību tam, ka nevienu domē šīs problēmas neinteresē," stāsta projekta vadītājs Kaspars Rutks. Tādēļ bez arhitektiem un uzņēmējiem uz sarunu īpaši tiek gaidīti pašvaldības pārstāvji. Bezmaksas stāvvieta Jau krietnu laiku Ķīpsalā atrodas RTU studentu pilsētiņa, Preses nams, jahtklubs un izstāžu paviljons. Pēdējos gados salā uzcelti biroji, dzīvojamās mājas, lielveikali, viesnīca, pašlaik tiek būvēta augstceltne Āgenskalna līča krastā. Tomēr attīstība līdzi nesusi arī satiksmes problēmas. Kad notiek izstādes, ļoti apgrūtināta ir transporta kustība Ķīpsalas ziemeļu virzienā. BT1 tehniskais direktors Kaspars Rutks gan vairāk vaino citus: "Ķīpsala piedzīta pilna ar mašīnām ne jau izstāžu zāles dēļ - tā ir "pieķēzīta" ar kantoriem, neprasot tiem risināt stāvvietu jautājumu." Darbdienās ielas ir pārpildītas ar uzņēmumu darbinieku mašīnām, turklāt daudzi autovadītāji spēkratus atstāj Ķīpsalā, lai ar sabiedrisko transportu dotos pāri Vanšu tiltam uz darbu pilsētas centrā. "Šeit nav maksas stāvvietu, tāpēc ir izdevīgi turēt," piebilst K.Rutks. Pasūtītā pētījuma autors SIA Geo konsultants novērtējis, ka transportlīdzekļu plūsma Ķīpasalā ir ap 3000 vienībām dienā. "Veidojas situācija, ka jāgaida no 30 minūtēm līdz vienai stundai, lai izkļūtu no Ķīpsalas intensīvākajā satiksmes laikā - darbdienu rītos, vakaros un izstāžu dienu laikā - visas dienas garumā," norāda RTU projektu vadītāja Laura Kalniņa. Satiksmei galvenokārt tiek izmantota Ķīpsalas iela un Zunda krastmala, kuras pie Vanšu tilta krustojas ar K.Valdemāra ielu, taču pašlaik satiksme abos krustojumos netiek regulēta. Automašīnu plūsmu palēnina arī ļoti lielā gājēju plūsma pāri krustojumiem. Kopumā dienas laikā ap 5000 cilvēku apmeklē Ķīpsalā esošos objektus. Diena jau rakstīja, ka Rīgas domes pārstāvji vairākkār minējuši, ka labprāt redzētu Ķīpsalas izstāžu centru aizejam no pilsētas centra, piemēram, uz plānoto biznesa parku pie lidostas Rīga. Kā iepriekš izteicās BT1 valdes priekšsēdētājs Viesturs Tīle, lai tas notiktu, domei esot jāatrod aptuveni 40 ha liels zemesgabals ar labu infrastruktūru. Gadījumā, ja alternatīva vieta netiks atrasta, izstāžu centrs paliks turpat, taču tad Ķīpsalā būtu jāatrisina satiksmes problēmas. Kā norāda K.Rutks, pašlaik izstāžu centra pārcelšanās nav aktuāla. Nezina, kas maksās Satiksmes uzlabošanai pētījumā sagatavoti vairāki ieteikumi. Pirmais - Ķīpsalas ielas un Krišjāņa Valdemāra ielas krustojumā jāuzstāda luksofors, kas ļautu divreiz vairāk automašīnām izbraukt no Ķīpsalas ielas uz K.Valdemāra ielu. Otrais - nepieciešams rekonstruēt Zunda krastmalas un K.Valdemāra ielas krustojumu, atļaujot no Zunda krastmalas ielas braukt ne tikai pa labi uz Pārdaugavu, bet arī zem Vanšu tilta, lai tālāk dotos centra virzienā. Trešais - izbūvēt tiltu pāri Zunda kanālam, kas savienotu Mazo Ūdens ielu Pārdaugavā ar Zunda krastmalas ielu Ķīpsalā. Šobrīd pāri kanālam ved gājēju tilts, kuru nostiprinot varētu izmantot arī vieglais transports. "Esmu saņēmis RTU atzinumu, ka tas ir iespējams," par tilta pārbūvi saka K.Rutks, norādot, ka tas varētu izmaksāt 600-700 tūkstošus latu. Savukārt krustojumu aprīkošana ar luksoforiem vai rekonstrukcija 10-30 tūkstošu. Ceturtais - vairākās vietās aizliegt transportlīdzekļu novietošanu un izbūvēt šai vajadzībai "kabatas" ielu malās. Visbeidzot, piektais - izbūvēt gājēju tuneli zem Ķīpsalas ielas pie tās krustojuma ar K.Valdemāra ielu. "Līdz šim nav nolemts, kas par to maksās, bet sākumā ir vajadzīgs sabiedrības morālais atbalsts," norāda K.Rutks. Ja Rīgas dome ar finansējumu nepalīdzēs, vismaz daļai ieceru to varētu gūt no Ķīpsalā izvietotajiem uzņēmumiem, RTU un izstāžu halles.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas