Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +4 °C
Apmācies
Svētdiena, 29. decembris
Solveiga, Ilgona

Ostas termināls savu vainu konteinera avārijā noliedz

Uzņēmums Baltijas konteineru termināls (BKT) noliedz savu vainu Rīgas ostā notikušajā avārijā naktī uz ceturtdienu, kad konteinerā ar 17 tonnām indīgā acetona ciānhidrīna paaugstinājās spiediens un radās tā noplūde un pat sprādziena draudi. Olaines rūpnīcas Biolar, kura bija atbildīga par kravas transportēšanu, direktors Nikolajs Samodurovs Dienai iepriekš pieļāva, ka tvertne varēja tikt sabojāta tieši ostā tajās piecās dienās, kad krava atradās pie BKT.

"Mēs ar šādu kravu nodarbojāmies ne pirmo reizi. Viss notika kā parasti, konteiners atnāca vesels, ar marķējumu un tika uzglabāts saskaņā ar normatīviem," Dienai apgalvoja termināļa direktors Aldis Zieds. Avārijas cēloņi, pēc viņa teiktā, ir "ķīmiķu jautājums".

Kā vēstījām, tiek pieļauts, ka spiediena paaugstināšanos tvertnē izraisīja ķīmiska reakcija. Konteinerā varēja būt sārms, ar kuru reaģējot acetona ciānhidrīna temperatūra iet uz augšu un sākas polimerizācijas process. Tādējādi avārijas iemesls varēja būt neizmazgāts konteiners. Biolar gan noliedz savu vainu un uzsver, ka atbildība jāuzņemas kravas īpašniekam Baltkrievijas rūpnīcai Polimir Novopolockā. Polimir, tieši otrādi, uzstāj, ka Olainē no Novopolckas atnākusī krava no vienas lielas cisternas tika pārlieta mazākos konteineros.

Pēc N.Samodurova teiktā, viela, par kuru acetona ciānhidrīns pārvērtās pēc notikušās ķīmiskās reakcijas, nodota Organiskās sintēzes institūtam analīžu veikšanai. Analīžu rezultāti varētu būt zināmi apmēram pēc nedēļas.

Runājot par zaudējumiem, ne terminālis, ne Biolar tos nav rēķinājuši un, kā noprotams no uzņēmumu pārstāvju teiktā, arī negrasās to darīt. "Mums pazuda krava un konteiners, taču viss bija apdrošināts," pavēstīja N.Samodurovs.

Lai atrastu iespējamās vājās vietas avārijas likvidēšanas darbu koordinācijā, informāciju par negadījumu ostā analizēs arī Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests (VUGD), BNS uzsvēra tā priekšnieks Ainārs Pencis. Pēc viņa teiktā, BKT līdzās citiem termināļiem, kuri pārkrauj bīstamas kravas (piemēram, degvielu), tiks iekļauts valsts bīstamo objektu sarakstā. Ar šādu priekšlikumu valdībā pēc VUGD ierosinājuma vērsīšoties Iekšlietu ministrija. BKT direktors A.Zieds gan šaubās, ka atrašanās šajā sarakstā varētu no avārijas paglābt. "Mēs darbojamies saskaņā ar noteikumiem par bīstamo kravu pārkraušanu, un tur viss jau ir pietiekami stingri reglamentēts," viņš uzsver.

Vides speciālistu veiktās ūdens analīzes apliecina, ka acetona ciānhidrīns Daugavā nav noplūdis un tādējādi upē var droši peldēties un makšķerēt.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas