Diena jau rakstīja, ka pārvads ļaus novirzīt smagās kravas automašīnas no Viestura prospekta tieši uz ostas teritorijām Jaunmīlgrāvī, Kundziņsalā un Sarkandaugavā pāri dzelzceļa līnijai Rīga—Skulte, apejot Sarkandaugavas dzīvojamo rajonu, kurā esošā dzelzceļa pārbrauktuve lielās noslogotības dēļ ir galvenais sastrēgumu rašanās iemesls. Tādejādi tranzīta plūsmu caur Sarkandaugavas māju rajonu varētu samazināt par 80%.
Pašvaldības uzņēmuma TIA domes deputātiem sagatavotajā informācijā pauž, ka atkarībā no finansēšanas modeļa izmaksas var svārstīties no 85,8 miljoniem publiskās un privātās partnerības (PPP) modelim līdz 90,8 miljoniem publiskajam iepirkumam. Tiesa, PPP modelī vēl nav skaidrs, cik nāktos maksāt par aizņēmumu no bankas. Tādēļ ilgtermiņā projekta realizācija ir lētāka tieši publiskajam iepirkumam, kam bankas maksājumi ir zināmi un sastādītu ap 32,3 miljoniem latu no minētās summas.
Uz jautājumu kādēļ PPP modelis izrādījies neizdevīgāks nekā pašvaldības
iepirkums, TIA valdes priekšsēdētājs Anrijs Brencāns atbild, ka "PPP
gadījumā ir jāpieskaita arī privātā investora interese jeb peļņa".
Sarkandaugavas pārvada projektā tā investoram veidotu ap 30 miljoniem
latu, turklāt būtu vēl jāmaksā par finansējuma piesaisti no bankas. Kā
būtisku plusu publiskā iepirkuma variantam A.Brencāns min projekta
realizācijas ātrumu, kas būtu par 17 mēnešiem īsāks.
"Tās summas vēl tiks konkursa rezultātā precizētas," uzsver satiksmes komitejas priekšsēdētājs Andrejs Požarnovs, norādot, ka pārsniegtas gan netiks.
Uz Satiksmes un transporta lietu komitejas sēdi jau ir sagatavots lēmuma projekts, kas paredz projekta realizāciju uzdot TIA, izmantojot publiskā
iepirkuma metodi, un veikt pasūtītāja funkcijas būvniecībai, finanšu
piesaistei, būvuzraudzībai, autoruzraudzībai, kā arī projekta
organizēšanai, vadīšanai, kontrolei u.c. darbībām. Tāpat lēmumprojektā teikts, ka finansēšanu nodrošinās Rīgas pašvaldība, sniedzot galvojumu par TIA aizņēmumu atklāta iepirkuma rezultātā izvēlētajai kredītiestādei vai sedzot kredīta atmaksu.
Jau rakstīts, ka pret pārvada celtniecību aktīvi iebilst Viestura
prospekta 95 un 97 nama iedzīvotāji, jo apkārtnē tiks nocirstas vairāk
nekā četrsimt priedes un logu priekšā cauru
dienu braukās smagās mašīnas. "Nav jābūt lielai fantāzijai, lai
stādītos priekšā, kas būs jāelpo un
vai vispār logus varēs atvērt karstās vasaras bezvēja dienās," Dienai iepriekš sacīja
97 nama iedzīvotājs Guntars Jirgensons.