Vairāk nekā stundu ilgās debatēs pret biroja izveidi iebilda domes opozīcijas deputāti, norādot, ka tas notiek sasteigti un naudas izlietošana nebūs caurskatāma. Viņi arī pieļāva, ka par rīdzinieku naudu tiks reklamēta nevis Rīga bet atsevišķi uzņēmumi – lidsabiedrība _airBaltic_, taksometru kompānija _Baltic Taxi_ un viesnīca _Islande Hotel_, kuru pārstāvji ir starp biroja dibinātājiem. Turpretim vicemērs Ainārs Šlesers (LPP/_LC_) uzsvēra, ka biroja izveidi atbalsta un gaida visa tūrisma nozare. Arī mērs Nils Ušakovs (SC) kritiku nosauca par nepamatotu. “Mums ir pēdējā iespēja uzsākt darbus, Ziemassvētki ir pēc dažām nedēļām,” viņš teica. Biroja dibinātāji ir Rīgas pašvaldība, kurai piederēs 70% balsu, kā _arī airBaltic_, Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija un Latvijas Tūrisma aģentu asociācija, kas līdzīgi sadalīs atlikušos 30%. Pilsēta organizācijā ieguldīs visvairāk - gandrīz vienu miljonu latu, savukārt pārējie – pa 2000 latu. A.Šlesers gan otrdien atkārtoti solīja, ka aviosabiedrības devums būs lielāks: "_airBaltic _ir ieguldījusi, un esmu pārliecināts, ka viņi ieguldīs visvairāk." Biroja valdē plānots iecelt trīs locekļus. Tās priekšsēdētājs būs B.Fliks, kam jau ir pieredze Rīgas reklamēšanā - Ekonomikas ministrija lūgusi tiesai piedzīt zaudējumus no biedrības _Rīgas Kongresu birojs_, kurā amatpersonas statusā ir arī B.Fliks, par to, ka pretēji solītajam tā nav reklamējusi Rīgu kā konferenču centru. Valdes locekļi būs bijusī _Hotel de Rome_ apsaimniekotāja _Reho _valdes priekšsēdētāja Vita Jermoloviča (LPP/_LC_) un domes deputāts Maksims Tolstojs (_SC_). Valdes locekļu atalgojums noteikts minimālās mēnešalgas apmērā, kas šobrīd ir 180 latu pirms nodokļu nomaksas.“Vai šim birojam kāds būs jāizmitina vai kāds būs jāpabaro? Nē. Kāpēc tad netika iesaistīts kāds profesionālis, piemēram, Latvijas Reklāmas asociācija,” domes sēdē iebildumus par dalībnieku sastāvu izteica deputāts Edgars Jaunups (_JL_) un pieļāva, ka reklāmas speciālisti birojā nav iekļauti, lai Rīgas tēla veidošanu uzticētu LPP/_LC _vēlēšanu kampaņas autoram Ērikam Stendzeniekam, kurš pie tā jau strādājot. Pats E.Stendzenieks īsi pirms sēdes _Dienai _kategoriski noraidīja saistību ar šo projektu: “Par zīmolu neko nezinu.” Tomēr viņš labprāt piedalītos _Live Rīga_ attīstīšanā, ja būs tāda iespēja. E.Jaunups arī norādīja, ka vairāku mēnešu laikā nav izstrādāta nekāda programma vai koncepcija kā miljons tiks izlietots. “Par kādu veiksmes stāstu jūs runājat,” vēršoties pie N.Ušakova un A.Šlesera, sacīja E.Jaunups, “pieeja jums ir kā kazino – jūs vienkārši ieejat un liekat uz sarkano lauciņu. Izkritīs – izkritīs, neizkritīs – neizkritīs.” Deputāts norādīja, ka B.Fliks jau reiz neveiksmīgi pilsētu ir reklamējis, bet tagad viņš par to saņem algu – vienu miljonu latu. Pēc opozīcijas domām uz biroja vadītāja amatu bija jārīko atklāts konkurss. “Ja Flika kungs piedalītos šajā konkursā, viņš noteikti uzvarētu,” _airBaltic_ vadītāja līdzšinējo darbu slavēja N.Ušakovs. Viņš nepiekrita pārmetumiem par nelietderīgiem tēriņiem un shēmām: “Es saprastu, ja kritika no opozīcijas būtu, ka mēs uzņēmumā ieliktu gaļas ražotājus.” Biroja dibinātāju izvēle nebija skaidra arī citiem domniekam. Mārtiņš Šics (_PS_) minēja, ka viņam tas drīzāk atgādina nevis Rīgas tūrisma attīstības biroju, bet “Rīgas aviācijas tūrisma attīstības biroja.” Viņš vaicāja, vai projektā nevajadzētu līdzdarboties arī ar prāmju satiksmes organizētājiem, uz ko Īpašuma departamenta Komercdarbības nodrošinājuma pārvaldes priekšniece Inita Andžāne, kas ziņoja par skatāmo lēmumprojektu, atbildēja, ka nākotnē sadarbība ar citām organizācijām ir iespējama, taču kā dalībnieki tās birojā nevarēs darboties.
(papildināts viss teksts)