Pie šāda secinājuma VDI nonākusi, izpētot uzņēmuma un arodbiedrības iesniegtos dokumentus, kā arī uzklausot abu pušu viedokļus ceturtdien tikšanās laikā, kurā piedalījās RS, arodbiedrību un VDI pārstāvji.
"Sociālā dialoga gaitā ieteicām arodbiedrībām sniegt skaidrojumu darbiniekiem par kolektīvās atlaišanas procedūru, par darba tiesisko attiecību izbeigšanu, pusēm vienojoties, un no tā izrietošajām sekām," norādīja inspekcijas direktore Rita Elce. VDI arī aicinājusi konfliktā iesaistītās puses savas nesaskaņas risināt pārrunu ceļā, tajās pieaicinot arī VDI amatpersonas.
Tikmēr pieteikuma iesniedzēji nepiekrīt VDI atzinumam.
"Arodbiedrībai pēc sarunas palika iespaids, ka darba inspekcija uzskata - RS veiktā darbinieku maldināšana ir bijusi likumīga," pēc trīspusējās sarunas stāstīja arodbiedrības "LABA-Transports" pārstāvis Raimonds Gailītis. Viņš arī prognozēja, ka arodbiedrība, visticamāk, apstrīdēs VDI lēmumu.
Arodbiedrība vēl arvien uzskata, ka "Rīgas satiksme", organizējot 600 konduktoru atlaišanu, ir maldinājusi savus darbiniekus. Pēc arodbiedrības domām, RS ir pārkāpusi arī Darba likuma 106.pantu, kas uzliek par pienākumu darba devējam, kurš paredzējis veikt kolektīvo atlaišanu, laikus sākt konsultēšanos ar darbinieku pārstāvjiem, lai vienotos par kolektīvajai atlaišanai pakļauto darbinieku skaitu, kolektīvās atlaišanas norisi un atlaižamo darbinieku sociālajām garantijām.
"Nav pieļaujama situācija, ka darba devējs paziņo par kolektīvo atlaišanu, iepriekš par to nekonsultējoties ar arodbiedrību, un pēc tam ar visādiem māņu izgājieniem panāk vienošanos ar darbiniekiem," arodbiedrības nostāju pauda Gailītis.