Laika ziņas
Šodien
Migla
Trešdiena, 27. novembris
Lauris, Norberts

Velojoslu izveidi Brīvības ielā izvērtēs pēc pilsētas centra apbraucamā loka izveides

Rīgas domes Satiksmes departaments (RDSD) iespēju izveidot velojoslas Brīvības ielā no Gaisa tilta līdz Brīvības bulvārim izvērtēs pēc pilsētas centra apbraucamā loka izveides, aģentūrai LETA pauda Satiksmes departamenta pārstāve Una Ahuna-Ozola.

Pašreiz Brīvības iela pilda maģistrālās ielas funkciju - ir liela transportlīdzekļu un sabiedriskā transporta intensitāte. Ņemot vērā apkārtējo ielu tīklu, Brīvības ielai nav alternatīvu un nav iespējama plūsmas novirzīšana uz citām ielām.

Satiksmes departaments norāda, ka velojoslu ieviešana nedrīkst būtiski pasliktināt sabiedriskā transporta kustību, kā arī pārējiem transportlīdzekļiem radītajiem traucējumiem ir jābūt samērotiem ar apkārtējo ielu tīklu iespējām nodrošināt normālas satiksmes norisi.

Brīvības ielas nozīme un funkcija samazināsies pēc pilsētas centra apbraucamā loka izveides - iztrūkstošo Austrumu maģistrāles posmu izbūves, kā arī citu vērienīgu projektu realizācijas, kas novirzīs satiksmi no pilsētas centra. Pēc šo projektu realizācijas departaments noteikti izvērtēšot iespēja uzlabot pārvietošanos ar velosipēdiem šajā Brīvības ielas posmā

Tāpat departaments norāda pašreiz Brīvības ielas platums neesot pietiekams, lai, neveicot ielas pārbūvi, izveidotu nepārtrauktu velojoslu visā garumā no Gaisa tilta līdz Brīvības bulvārim. Atsevišķi Brīvības ielas posmi esot pārāk šauri, lai nodrošinātu satiksmei nepieciešamo joslu platumu un vēl ierīkotu normatīviem atbilstošas velojoslas.

Jau ziņots, ka pilsētvides aktīvisti jūnijā vietnē manabalss.lv plāno sākt parakstu vākšanu par velojoslu un sabiedriskā transporta ierīkošanu Rīgā, Brīvības un Stabu ielās, aģentūrai LETA sacīja pilsētvides aktīvists Māris Jonovs.

"Nav pretargumentu, kāpēc lai to nedarītu, jo vietas te pietiek visiem. Velojosla un sabiedriskā transporta josla Brīvības ielā atvieglotu pārvietošanos gan gājējiem, jo riteņbraucēji vairs nebrauktu pa ietvēm, gan riteņbraucējiem. Tāpat arī sabiedriskajam transportam vairs nebūtu jāstāv sastrēgumos. Savukārt, sašaurinot autotransporta joslas, būtiski uzlabotos satiksmes drošība, jo patlaban auto pa Brīvības ielu pārvietojas ar vairāk nekā 60 kilometru stundā lielu ātrumu," stāstīja Jonovs.

Tāpat ziņots Austrumu maģistrāles posma Ieriķu iela - Vietalvas iela būvprojekta nodošanas termiņš ir šī gada jūlijs, kas nozīmē, ka 2018.gadā varētu tikt sākti būvdarbi.

Top komentāri

Blā, blā, blā, blā, blā
B
Vai RDSD neredz, ka cilvēki jau atēdušies solījumus kaut ko izvērtēt un tad, kaut kad pēc nezincik gadiem kaut ko varbūt sākt darīt? Cilvēku tūkstoši trolejbusos un autobusos ikdienas stāv sastrēgumos uz Brīvības ielas, bet projekts ar sabiedriskā transporta joslām un velojoslām trīs gadus kaut kur nobāzts. Beidziet muldēt, sāciet darīt!
MH
M
Jācer, ka Rīgas domes jaunā vadība pēc vēlēšanām izvērtēs esošo RDSD vadošo un ne tikai darbinieku kompetenci un iespējas palikt savos amatos.
makaroni!
m
Pirms 3 gadiem izstrādātajā velojoslu projektā bija iespēja izveidot velojoslas Brīvības ielā, bet tagad pēkšņi iela kļuvusi šaurāka.
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas