Laika ziņas
Šodien
Daļēji saulains
Rīgā -1 °C
Daļēji saulains
Sestdiena, 23. novembris
Zigfrīda, Zigrīda, Zigrīds

Facebook lietotāji sūdzas, ka nevilšus kļuvuši par aktīviem partiju “atbalstītājiem”

Partiju intensīvā reklamēšanās sociālajos tīklos pirms pašvaldību vēlēšanām radījusi arī šo vietņu lietotāju satraukumu par to, ka viņi nevilšus tiek iesaistīti partiju akcijās un izskatās pēc aktīviem to atbalstītājiem. Par to trešdien vēstīja raidījums LNT Ziņas.

Atsevišķi sociālo tīklu lietotāji pat sūdzas, ka viņi, pašiem to nezinot, iekļuvuši to profilu sarakstā, kas it kā nospieduši Patīk jeb Like kādam no atpazīstamiem politiķiem, lai gan to nekad nav darījuši.

Daudzi politiķi izveidojuši profilus sociālajos tīklos, piemēram, portālā Facebook, kurā par samaksu reklamē savus ierakstus. Tas nozīmē, ka tos redz arī cilvēki, kuri paši neseko šo politiķu profiliem. Pie katra no šiem reklāmas ierakstiem arī parādās to cilvēku saraksts, kuri nospieduši Patīk jeb Like attiecīgā politiķa publiskajam reklāmas profilam.

"Tev rādās augšā, cik tavi draugi šai lapai ir nospieduši Like. Un tev liekas - rekur, mani draugi laiko un varbūt tas man ir kaut kas interesants un tamlīdzīgi,” komentēja sociālo mediju speciālists Artūrs Mednis.

Raidījumu vadītājs Ģirts Timrots stāsta - tas viņa draugiem radījis maldīgu priekšstatu, ka viņš aktīvi spiež Patīk jeb Like pogu katram no Rīgas mēra Nila Ušakova (Saskaņa) ierakstiem.

"Es saņēmu ziņu no drauga - kāpēc tu laiko visas Ušakova ziņas pēc kārtas? Tavs vārds tiek pielikts klāt katrai šai ziņai. Un, ja tu ļoti rūpīgi iedziļinies, tad izlasi un saproti, ka šis cilvēks ir tikai nolaikojis šo lapu, bet tajā brīdī, kad tu vienkārši "skrien pāri" tai ziņu lentei, viņam izskatās, ka tavs draugs regulāri spiež Like šīs lapas ziņām, kas ir jocīgi. Līdz ar to man vairāk šķiet, ka tā ir tāda ētiski morāla problēma Facebook pašā, tāds derdzīgs veids, kā pārdot reklāmas, nevis problēma ar pašu politiķu profilu,” atzina Timrots.

Vairāki sociālo tīklu lietotāji pauduši neapmierinātību, ka viņu vārds parādījies to lietotāju sarakstā, kuri spieduši Patīk tieši Ušakova profilam, lai gan viņi to neesot darījuši. Ušakovs situāciju skaidroja ar to, ka ir izmantojis iespēju apvienot privāto un publisko profilus. Tā rezultātā visi viņa Facebook draugi un sekotāji no privātā profila kļuvuši par sekotājiem lapai.

Tomēr Facebook lietotāja Anita Ruska stāsta, ka ar Ušakovu nav bijusi draugos ne viņa privātajā profilā, ne arī kādreiz apmeklējusi politiķa reklāmas profilu, tāpēc liels bijis viņas pārsteigums, uzzinot, ka arī viņa atrodas to Facebook lietotāju sarakstā, kas spieduši Patīk Ušakova profilam.

"Man piezvanīja ģimenes draugs un tieši uzdeva jautājumu, vai ar mani viss ir kārtībā Man bija ļoti nepatīkams pārsteigums, viennozīmīgi. Pat es biju, godīgi sakot, sašutusi. Sašutusi par to, ka kaut kas tāds notiek bez saskaņošanas, nezinu, kā to pateikt, tas bija ļoti, ļoti nepatīkami,” sacīja Ruska.

Nevilšus kļūt par sekotāju kāda politiķa vai uzņēmuma reklāmas profilam ir iespējams vairākos veidos, stāsta Mednis. Var gadīties, ka profila uzturētāji nomaina tā nosaukumu uz kaut ko pavisam citu, bet tad visi sekotāji par to saņem paziņojumu. Biežākais skaidrojums gan esot tāds, ka cilvēki tiešām ir kādreiz nevilšus piespieduši Patīk attiecīgajam profilam. Tomēr no sociālo tīklu lietotājiem izvilināt Patīk atzīmi ir iespējams arī ar mānīšanos, atzīst eksperts. Šādas darbības Latvijā pārsvarā darījuši mazpazīstami dzelteno vai viltus ziņu portāli.

“Savā mājaslapā, nevis Facebook lapā ir iestrādājušas tādu kā uzlecošo logu, kur aicina tevi nospiest Like. Tu saki "nē, es negribu" vai kaut kur uzspied, bet tajā brīdī patiesībā tu “pielaiko” lapai, tikai tu to nezini. Bet, ja tu ieiesi savās aktivitātēs, tu redzēsi, ka esi nospiedis Like šai lapai. Jautājums, vai to kāds politiskais spēks ir izmantojis - pierādījumu nav. Iespējams, ka jā, bet, vai tas tiešām ir bijis, es neesmu redzējis. Katrā gadījumā ir viena nianse - ja kāds politiskais spēks to izmantotu un kāds to pamanītu, tur varētu sanākt skandāls un pārmetumi utt. Es teiktu tā - politiskajam spēkam vai nopietnam uzņēmumam to darīt - tas būtu riskanti,” uzskata Mednis.

Eksperts uzsver, ka pats sociālais tīkls Facebook uzņēmumu vai politiķu profiliem sekotājus noteikti nepārdod.

Top komentāri

Mutenburgs
M
Es atvainojos. Ir (jau kādus gadus piecus) virkne citu sociālo mediju ekspertu bez Medņa. Meistars, Antons, citi. Iesaku. Nesalīdzināmi saturīgāk par to, ko lasu šajā rakstā
viss bus labi!
v
krievu fashistu ushakovu un LV dp locekljus NATO armija un militara policija MASVEIDA SPECOPERACIJAA arestes turpat veleshanu diena?tiks pilnibaa neintralizeta krievijas zveriba?:)))
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas