Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +12 °C
Skaidrs
Sestdiena, 19. oktobris
Drosma, Drosmis, Elīna

Dārgās degvielas dēļ pasažieru autobusi kursēs retāk

Septembra vidū iedzīvotājus gaida pārmaiņas starppilsētu un reģionālo maršrutu autobusu kustības sarakstos. Lai degvielas cenu kāpuma dēļ vēl vairāk nebūtu jāpaaugstina braušanas maksa, par apmēram 15% tiks samazināta reisu intensitāte, Dienai stāstīja Autotransporta direkcijas sabiedriskā transporta daļas vadītājs Adrians Ļubļins. Grūtības skārušas ne tikai pasažieru pārvadātājus, bet arī kravu pārvadātājus, kuri lūdz valsts atbalstu.

Šogad dārgāk nebūs


Valsts piešķirtā dotācija sabiedriskajam transportam šogad ir 74,4 miljoni latu, papildus tam dotācijas piešķir arī pašvaldības. Piemēram, Rīga šogad sabiedrisko transportu dotējusi 48 miljonu latu apmērā. Nupat papildu 10 miljonus latu valsts piešķīra ar budžeta grozījumiem. Kā norāda A.Ļubļins, tas tomēr nav pietiekami, lai pilnībā segtu sadārdzinājumu, tādēļ pasažieriem jābūt gataviem dot arī "savu artavu". No 1.jūlija tika paaugstināti braukšanas tarifi autobusiem starppilsētu maršrutos un pakāpeniski tiek celtas cenas arī reģionālajos maršrutos. Lai cenu celšana nebūtu jāturpina, Autotransporta direkcija un pašvaldības patlaban veic optimizāciju maršrutu tīklā, kuras rezultātā reisu intensitāte tiks samazināta par 15%. Tādējādi vismaz līdz gada beigām cenu kāpums tiks apturēts. Kā apgalvo A.Ļubļins, netiks ierobežotas iedzīvotāju tiesības pārvietoties, nokļūt līdz tuvākajām valsts un pašvaldību iestādēm darba laikā. "Braucienu no katra miesta uz teātri un atpakaļ mēs nevarēsim garantēt," saka A.Ļubļins. Viņš skaidro, ka līdz ar izmaiņām darba tirgū, kas likušas cilvēkiem meklēt darbu tuvāk mājām, atsevišķi agrāk pieprasīti reisi kļuvuši mazāk pieprasīti, tāpat dažus reisus iespējams atcelt, jo iedzīvotājiem pieejama alternatīva — vilciens. "Neko daudz nemainīs tas, ka līdz šim autobusi no kādas vietas kursējuši reizi stundā, bet tagad kursēs reizi pusotrā stundā," uzskata A.Ļubļins.

"Mums šodien ir jābūt skaidrībai, kā turpmāk tiks nodrošināti pasažieru pārvadājumi Latvijā, īpaši sākoties jaunajam mācību gadam. Analizējot iespējamos attīstības modeļus, valstij un pašvaldībām jāņem vērā prognozējamo energoresursu un apkures izmaksu pieaugumu, kā arī to ietekmi uz katra iedzīvotāja personīgo budžetu," pirmdien pēc tikšanās ar Satiksmes un Finanšu ministrijas pārstāvjiem sacījis premjers Ivars Godmanis (LPP/LC). Satiksmes ministrs Ainārs Šlesers (LPP/LC) uzskata, ka valsts dotācijai nākamos gados jābūt tikpat lielai kā šogad. Turpmākās pārmaiņas sabiedrisko autotransportu gaida pēc jaunā gada, kad maršrutu apkalpošanu uzņemsies firmas, kas būs uzvarējušas Autotransporta direkcijas izsludinātajā konkursā. Konkurss izsludināts par astoņām maršrutu tīkla daļām, piedāvājumi tam jāiesniedz līdz 29.augustam. Uz jautājumu, vai arī tad gaidāms jauns sadārdzinājums, A.Ļubļins atbild: "Lētāks jau nekas nepaliek."

Lūdz valsts atbalstu


Tikmēr asociācija Latvijas auto otrdien plāno vērsties pie premjera ar lūgumu atbalstīt autopārvadātājus, neiekasējot nodevas par ceļu izmantošanu un samazinot degvielas akcīzes nodokli. Pretējā gadījumā nozare varētu piedzīvot uzņēmumu bankrotu vilni. Autotransporta institūta direktors profesors Gundars Liberts norāda, ka, krītot pirktspējai, tiek mēģināts samazināt izmaksas arī uz pārvadātāju rēķina, kuri, lai saņemtu pasūtījumus, spiesti samazināt savu pakalpojumu cenu. Daudzi uzņēmumi varētu nespēt turpināt darbu šādos apstākļos.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas