Laika ziņas
Šodien
Migla
Trešdiena, 27. novembris
Lauris, Norberts

Latvijas reģionos ir plāni citu pēc citas attīstīt lidostas

Liepājas lidosta jau nākamgad plāno atklāt divus regulāros maršrutus - vienu uz Eiropas Savienību, otru austrumu virzienā, ziņo Latvijas radio.

Tagad jau nopietni attīstījusies Palangas lidosta, un liepājnieki nereti saviem lidojumiem izvēlas šo Lietuvas pilsētu. Liepājas mērs Uldis Sesks intervijā Latvijas radio atzina, ka Liepājā lidosta bijusi vēsturiski nozīmīga, pilsētnieki aptaujā apliecinājuši, ka lidosta jāattīsta līdztekus Liepājas ostai. Ir plāns jau 2014.gadā sākt lidojumus.

"Tehniskais projekts ir finiša taisnē, un februārī jau viņu izskatīsim un ir plānots apstiprināt. Paredzētie darbi ir skrejceļa atjaunošana un apgaismes sistēma lidmašīnu nosēdināšanai. Projekta aplēses liecina, ka tie 2,8 miljoni, kas ir no Eiropas fondiem paredzami un kas mums ir piešķirti, nedaudz pietrūkst, lai pilnībā realizētu," atzina U.Sesks.

Daugavpils lidosta jau vairākus gadus bijusi viena no Latgales attīstības prioritārajiem pasākumiem, ar mērķi uz Lociku lidlauka bāzes izveidot ne tikai starptautisko reģionālo lidostu ar pasažieru pārvadājumiem, bet vairāk attīstīt kravas komercializācijas lidojumus un uz lidostas bāzes radīt industriālās zonas un loģistikas parku.

Pēc Lursoft datiem, Daugavpils lidosta Komercreģistrā ir reģistrēta 2005.gadā, un tās vienīgais īpašnieks ir Daugavpils dome, kas pēdējo gadu laikā savu pamatkapitālu Daugavpils lidostā palielinājusi gandrīz par vienu miljonu latu. Taču, lai lidosta varētu sākt nodrošināt lidojumus, nepieciešami vēl ap 20 miljoniem, apliecina domes attīstības departamentā. Šobrīd ideja par Daugavpils lidotas izveidi un attīstību ir nogaidošā pozīcijā, to ietekmē valsts noteiktās prioritātes, tas ir politisks lēmums, un cerības vēl nav zaudētas, Latvijas radio uzsvēra Daugavpils domes vadība.

Daugavpils lidostu eksperti un politiķi uzskata par visperspektīvāko reģionālo lidostu vairāku iemeslu dēļ. Ekonomikas ministrs Daniels Pavļuts ir pārliecināts, ka topošās Visaginas projekts dotu labu impulsu šī Latgales reģiona attīstībai un tai skaitā arī Daugavpils lidostai.

"Daugavpilij ir vislielākā perspektīva. Tur ir iespēja paņemt Latgales reģionu un vēl daļu no Lietuvas teritorijas ar pietiekami lielu iedzīvotāju skaitu un attīstīt maršrutus austrumu virzienā. Daugavpils lidostas problēma ir tās bēdīgais stāvoklis. Lai šo lidostu varētu piemērot lielajām lidmašīnām, tiešām ir nepieciešami lieli finanšu ieguldījumi," ministrs atzina Latvijas radio.

Aviācijas speciālists Tālis Linkaits: "Liepājas problēma ir tā, ka tur blakus atrodas Palangas lidostas, kur lidojumu tīkls jau ir labi iezīmējies. Tur lido vairākas lielās aviokompānijas. Ja Liepājas pilsēta vēlētos attīstīt šo lidostu un vēlētos arī finansiāli atbalstīt, tad zemo cenu kompāniju piesaiste tur ir pilnīgi iespējama."

Arī ekonomikas ministrs atgādina, ka reģionālās lidostas var nākties subsidēt. Nacionālajā attīstības plānā nauda reģionālajām lidostām nav paredzēta, tā tagad ir pašvaldību rokās, vai tām atvēlēto Eiropas naudu novirzīt lidostu attīstībai vai kam citam. Vai Latvija kļūs par lidostu zemi un vai tās visas spēs strādāt rentabli, to rādīs laiks.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas