Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā -1 °C
Skaidrs
Sestdiena, 23. novembris
Zigfrīda, Zigrīda, Zigrīds

Prezidentūras blogs īstas mājas cenā

Luksuss ir pieejams ikvienam tikai pāris klikšķu attālumā - Latvijas prezidentūras Eiropas Savienības Padomē (LPESP) mājaslapā www.eu2015.lv. Šis vidējas sarežģītības blogs - kā to sarunā ar Dienu dēvē kāds mājaslapu izstrādātājs - valsts budžetam izmaksāja 118 tūkstošus eiro - summu, par kādu iespējams nopirkt labu māju Pierīgā.

Prezidentūras mājaslapas cena ir vismaz desmit reižu lielāka nekā vidējā tirgus cena sarežģītām interneta vietnēm, ieskaitot dizainu, koncepciju un izstrādi, Diena noskaidroja programmētāju aptaujā."Tā mājaslapa ir ļoti vienkārša, vienīgais tur ir uztaisīts diezgan nopietns notikumu kalendārs, arī autorizācijas sadaļa un mediju akreditācija no kodēšanas viedokļa prasa lielāku darbu. Bet uz 118 tūkstošiem eiro, protams, "nevelk". Tādas cenas neeksistē," pēc Dienas lūguma izpētot prezidentūras mājaslapu, norāda programmētājs Imants, kurš nozarē strādā vairākus gadus un veidojis vietnes gan valsts, gan privātajam sektoram. Jāatzīmē, ka mājaslapas projekts, tāpat kā pati prezidentūra, ir īslaicīgs - vien uz pusgadu, jo, kā rāda Itālijas, Lietuvas un citu prezidentūras neseno priekšteču pieredze, pēc minētā perioda vietne vairs nav aktuāla un aktivitāte tajā apsīkst.Savukārt LPESP sekretariāta pārstāve Linda Jākobsone kā attaisnojumu mājaslapas dārdzībai min to, ka, piemēram, Īrijas prezidentūras vietne izmaksājusi pat nedaudz dārgāk - 324 tūkstošus eiro, bet Dānijā prezidentūras mājaslapas veidotāji pēc šī pasūtījuma kļuvuši pat par veselu miljonu eiro turīgāki. "Prezidentūras mājaslapa ir centrālā vieta, kur pieejama visa aktuālā, ar Latvijas prezidentūru saistītā informācija. Būtiski, ka viena no Latvijas prezidentūras prioritātēm ir digitāla Eiropa, tāpēc arī prezidentūras mājaslapa ir šīs prioritātes vizītkarte no dažādiem aspektiem," norāda Jākobsone. Te gan jāatzīmē, ka Latvijas prezidentūras vietnes izstrādātājiem ar jaunradi nenācās nopūlēties, jo visu valstu prezidentūru mājaslapas veidotas itin kā pēc vienota šablona - atšķiras vienīgi krāsas un sadaļu izvietojums. To apstiprina arī Dienas rīcībā esošā mājaslapas izstrādes tehniskā specifikācija - izstrādātājiem tika doti ļoti konkrēti uzdevumi, tāpēc viņiem nenācās nopūlēties arī ar koncepcijas radīšanu. Savukārt par mājaslapas piepildīšanu ar saturu un tā tulkošanu vēl trijās valodās gādā LPESP darbinieki, un tā ir vēl cita izmaksu pozīcija.Prezidentūras mājaslapu ik dienu apmeklējot vidēji 2500-3000 cilvēku, vairums viesu ir no Latvijas, Beļģijas, Vācijas, Lielbritānijas un Francijas, bet daudz interesentu esot arī no Amerikas Savienotajām Valstīm.Vietni izstrādāja SIA DIVI grupa un SIA Datorikas institūts DIVI, līgums ar viņiem noslēgts par 170 tūkstošiem eiro bez PVN. Summā pie viena iekļauta arī Ārlietu ministrijas (ĀM) mājaslapas modernizācija, kas bijusi vajadzīga, jo iepriekšējā versija neesot atbildusi "mūsdienu komunikācijas izaicinājumiem", kā Dienai skaidro iestādes pārstāvis Ivars Lasis. "Interaktīvu risinājumu", tostarp ārlietu ministra Edgara Rinkēvičs (Vienotība) iecienītās mikroblogošanas vietnes Twitter, integrēšana ĀM vietnē izmaksāja 61 800 eiro. Tas ir pat 20 vai pat 30 reižu dārgāk nekā mājaslapu pilnveidošanas tirgus cenas ar visiem drošības risinājumiem, Dienai norāda uzņēmējs, kurš savu īsto vārdu publicēt nepiekrita, tāpēc dēvēsim viņu par Lauri. Viņš mājaslapu izstrādei pievērsies pēc karjeras valsts iestādēs un, novērtējis abas mājaslapas, kā arī uzzinājis to cenas, saka: "Domāju, ka tur no visa ir pa bišķiņam - ierēdņi inerces pēc pasūta nevajadzīgas funkcijas, kāds iebāž kabatā, [konkursa] specifikācija uzrakstīta konkrētiem "klientiem"." Uzzinot, kuri uzņēmumi tika pie lielā pasūtījuma, Lauris bilst: "Šādas firmas specializējas noteiktā nišā - pakalpojumu sniegšanā valsts un pašvaldību iestādēm. Viņu stilā ir algot esošos vai bijušos ierēdņus, kuriem valsts iestādēs ir sakari daudzos līmeņos, un tālāk tiek ražotas tikai viņiem pielāgotas iepirkumu specifikācijas."Komentāru par šo pieņēmumu no SIA DIVI grupa valdes priekšsēdētāja Valda Bērziņa Dienai gūt neizdevās, jo uz lūgumu sazināties viņš neatsaucās. Tomēr apstiprinājums tam, ka liela daļa iepirkumu konkursu tiek rīkota tā, lai varētu pieteikties tikai konkrēts uzņēmums, gūstams Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) datos - vairumā publisko iepirkumu, kuros uzvarējusi SIA DIVI grupa, tā bijusi vienīgais pretendents. Vairāk lasiet Kristīnas Putincevas rakstā _Prezidentūras elitārais tīmeklis laikraksta Diena _trešdienas, 15.aprīļa, numurā!

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas