Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā -1 °C
Daļēji apmācies
Sestdiena, 23. novembris
Zigfrīda, Zigrīda, Zigrīds

Teju 300 km valsts galveno un 1400 km reģionālo autoceļu - avārijas stāvoklī

Šajā ziemā avārijas stāvoklī ir 296 kilometri valsts galveno autoceļu, 1440 kilometri reģionālo un 3764 kilometri vietējo autoceļu. Šie posmi ir arī atzīmēti ar ceļa zīmi Nr. 112 - Nelīdzens ceļš, portālu Diena.lv informēja VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC).

Mainīgu laika apstākļu un gaisa temperatūras svārstību ietekmē valsts autoceļu posmos, kas ir sliktā tehniskā stāvoklī, pastiprināti veidojas bedres. LVC aicina autobraucējus informēt par tām, zvanot uz diennakts bezmaksas informatīvo tālruni 80005555. Informācija tiks nodota ceļu uzturētājiem.

Ziemā atkušņa laikā un starpsezonā uz valsts autoceļiem tiek labotas tikai satiksmei bīstamās jeb avārijas bedres. Gaisa temperatūrai svārstoties virs un zem nulles, šim nolūkam izmanto aukstā asfalta tehnoloģiju. Avārijas bedres tiek labotas neatkarīgi no laika apstākļiem, aukstā asfalta tehnoloģija to pieļauj arī lietus laikā un gaisa temperatūrā, kas zemāka par nulli.

Satiksmei bīstamo bedru remonta mērķis ir novērst avārijas situācijas un garantētu drošu satiksmi līdz brīdim, kad laika apstākļi ļaus bedres salabot jau pamatīgi - ar karsto asfaltu. Avārijas bedru remonts ir pagaidu remonts.

Par satiksmei bīstamām tiek uzskatītas tādas bedres asfalta segumos, kuru laukums ir lielāks par 0,1 kvadrātmetru un kuras ir dziļākas par 5 centimetriem. Uz A uzturēšanas klases autoceļiem avārijas bedres tiek salabotas 24 stundu laikā, uz B uzturēšanas klases autoceļiem – piecu diennakšu laikā, uz C uzturēšanas klases ceļiem – nedēļas laikā un uz D uzturēšanas klases ceļiem – divu nedēļu laikā.

Masveida bedrīšu remonts uz asfalta seguma tiek uzsākts tad, kad ir iestājušies tehnoloģijai atbilstoši laika apstākļi – diennakts vidējā gaisa temperatūra ir virs +5 grādiem. Bedrīšu remontdarbi tiek veikti prioritārā secībā atbilstoši uzturēšanas klasēm – A, B, C, D, kas noteiktas, ņemot vērā autoceļu klasifikāciju (valsts galvenie, reģionālie, vietējie autoceļi), kā arī transportlīdzekļu satiksmes intensitāti.

Ceturtdien intervijā laikrakstam Diena biedrības Latvijas ceļu būvētājs valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš atklāja, ka zaudējumi, kurus slikto ceļu dēļ cieš mūsu ekonomika, pērn sasniedza 1,1 miljardu eiro

"No sliktiem ceļiem cieš visi," uzsvēra Bērziņš, piebilstot - aktuāls ir jautājums, kas notiks ar mūsu ceļiem jaunajā plānošanas periodā pēc 2021. gada, kad autoceļu uzturēšanai vairs nebūs pieejami lieli papildu līdzekļi no Eiropas Savienības.

Top komentāri

edvins
e
Šos zaudētos miljardus būtu jāliek atmaksāt visām tām personām un firmām, kuras darbojās ar ceļu asfaltēšanu un labošanu apzināti pielietojot nekvalitatīvus materiālus, neatbilstošus mūsu klimatam. Šie cilvēki vai nu pilda pasūtījumu, lai Latvijā nebūtu labklājība uz ceļiem, vai ir neprofesionāli un dumji cilvēki, kuri nesaprot, ka valsts pasūtījumi ceļu labošanai un atjaunošanai nebeigsies vēl simtiem gadus uz priekšu! Notiek nodokļu maksātāju naudas apzināta izšķērdēšana pleķojot ceļus, kuri pēc mēneša vai dažiem atkal ir par jaunu jālabo. Un tas ir loti dārgi!
edvins
e
Kur gadījies, kur ne kāds pēkšņi ir pamodies no neprofesionalitātes miega un Merķeļa ielā un citur jau uzlikts asfaltbetons (īpašas cietības, kurš nekūst saulē un nejūk laukā aukstumā) sabiedriskā transporta joslā, lai beidzot tas turētos vismaz 10 un daudz vairāk gadus. Kur bija atbildīgās personas iepriekš, kad tika klāts neatbilstošs, nekvalitatīvs asfalts?
Man ir laba izglītība
M
un spējas, bet nekad neiešu strādāt valsts amatā, lai censtos sakārtot šo valsti. Tas ir vienkārši neiespējami - visur notiek muļļāšanās. Ceļu jomā. Veselības jomā. Citās jomās. Viņķele ir spožs piemērs - gadiem ir politiķe, gadiem ir ministre, bet saka, ka veselības aprūpes likums ir pašos pamatos nepareizs. Tad ko Tu tur esi gadiem darījusi, ja neesi šo jautājumu sakārtojusi? Tas pats ir ar ceļiem un skolotāju algām - muļļāšanās jau 25 gadu garumā...
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas